אמנם זה עתה סיימנו לשתות ארבע כוסות של פסח, אבל אם אתם כבר בשלים לעבור לבקבוקים, הנה ארבעה שאפשר (וכדאי) למצוא רק בדיוטי-פרי...

עד לפני כמה שנים נהגו חובבי אלכוהול לרכוש בדיוטי-פרי את המשקאות האהובים עליהם בהנחה ניכרת. אחרים היו מבקשים מקרוביהם להביא להם את הוויסקי הקבוע או הקוניאק האהוב עליהם – מתוך ידיעה שמחירו בארץ יהיה גבוה בהרבה. מאז הרפורמה במיסוי על האלכוהול פחת היתרון המנצח הזה, של "אותו הדבר בחצי-המחיר" וחנויות הדיוטי-פרי, לא רק בישראל, הפנימו את העובדה לפיה הן חייבות לפתח יתרונות אחרים. למזלן, גם יצרני המשקאות הבינו שקהל הרוכשים בדיוטי פרי הוא קהל איכותי מכדי לוותר עליו.

חלק מהיצרנים הגדולים והמוערכים בעולם פיתחו גרסאות מיוחדות למותגים מוכרים... (צילומים: יח"צ, freeimages.com)
חלק מהיצרנים הגדולים והמוערכים בעולם פיתחו גרסאות מיוחדות למותגים מוכרים... (צילומים: יח"צ, freeimages.com)
יצרני אלכוהול מובילים פיתחו גרסאות מיוחדות של המותגים המוכרים... (צילומים: יח"צ, freeimages.com)

לנו, בחופשים, נדמה כאילו "כל עם ישראל" נוהר לחופשות ברחבי העולם, אבל האמת היא שמי שעובר בחנויות הדיוטי פרי הוא לרוב קהל בעל הכנסה גבוהה מהממוצע, עם תקציב-מותרות משופר ובלא מעט מקרים, גם שש אלי שופינג. הדברים נכונים שבעתיים בקרב הקהל העסקי, זה שפוקד את שדות-התעופה לרגל עבודתו גם בעונות שאינן עונות-תיירות. הקהל הזה הוא האיכותי ביותר שניתן לבקש למשקאות יקרים יחסית, כמו וויסקי, קוניאק, שמפניה ועוד – והוא אוהב להרגיש מיוחד.

לשם כך פיתחו חלק מהיצרנים הגדולים והמוערכים בעולם גרסאות מיוחדות למותגים מוכרים - גרסאות שאותן ניתן לרכוש אך ורק בחנויות הדיוטי-פרי. הייחוד הזה קורץ לקהל האיכותי פעמיים: פעם אחת בהציגו לפניו טעמים חדשים ולא מוכרים ובפעם השנייה – כשהוא מצייד אותו בבקבוק עם סיפור, בקבוק שלא ימצא בשום מקום אחר. בחנות "ג'יימס ריצ'רדסון" שבנמל-התעופה בן-גוריון, יש כרגע עשרות בקבוקים בלעדיים: מוודקה ועד קוניאק, מיין ועד וויסקי – כולם בלעדיים לקהל הנוסעים. אני בחרתי להתמקד בארבעה בקבוקים שיקסמו גם למי ש"שתה כבר הכל":

   

וויסקי גלן רות'ס רובר רזרב - בקבוק
וויסקי גלן רות'ס רובר רזרב - בקבוק
GLAN ROTHES ROBUR RESERVE

גלן רות'ס הוא אחד מבקבוקי הוויסקי המיוחדים: ראשית על-פי צורתו העגלגלה שתבלוט על כל מדף משקאות, ושנית – בטעמיו המאוזנים: ידידותיים מאוד, אך לא חנפניים. ייחודו של ה-ROBUR RESERVE הוא ביישון בחביות עץ אלון ספרדיות. הטעמים העשירים והפירותיים המיוחדים לאזור הספייסייד מקבלים כאן תבלון ווניל מרשים שהופכים את הוויסקי הזה למשהו שיתחבב בקלות הן על מי "ששתה כבר הכל" והן על מי שעושה את צעדיו הראשונים בעולם הוויסקי.

מחיר: 84.90 $*

 

וויסקי ג'וני ווקר ספייס רואד - בקבוק
וויסקי ג'וני ווקר ספייס רואד - בקבוק
JOHNNIE WALKER SPICE ROAD

גם מי שלא תמיד אוהב את בקבוקי ה"טראוול ריטייל", חייב להודות שסדרת ה"אקספולרר'ס-קלאב" של מותג הוויסקי הענק "ג'וני ווקר" היא אחת המוצלחות בתחום. למרות שה"ספייס רואט" הוא הבקבוק הזול בסדרה, לטעמי דווקא הוא זה ששומר בצורה הטובה ביותר על קווי המתאר של הבלנד המפורסם בעולם. מעט קשוח, אך איכותי. אז אם אתם בדרך לטיול של ספורט אתגרי (או לפחות רוצים לחשוב על עצמכם כאנשים שכאלה), זה בדיוק הבקבוק לפתוח רגע אחרי שתנחתו בשלום מצניחה חופשית מעל לוע של הר-געש אישם בעולם...

מחיר: 59.99 $*    

שמפניה מאמ רוז - בקבוק
שמפניה מאמ רוז - בקבוק
MUMM ROSE

הפסקת שמפניה ברשותכם... המשקה האצילי והנפלא הזה, מבית השמפניה MUMM, הוא נפלא אפילו יותר. כי שמפניה-רוזה אינה רק גרסה צבעונית יותר של השמפניה "הרגילה" (עד כמה שכבר יש כזאת), אלא, במקרים רבים, משקה מורכב יותר, עשיר ברבדים ובטעמים, וזאת בדיוק היא גרסת הרוזה של MUMM. לתוך הנוזל, שהוא בלנד מעשרות סוגי זנים מובחרים של ענבים משמפיין, נמהלו זנים אדומים שיצרו את השמפניה הנהדרת הזאת שצבעה הוורדרד הוא בבחינת ערך מוסף רומנטי למשקה הרומנטי ממילא הזה.

מחיר: 49.90 $*

   

קוניאק רמי מרטן פריים 16 - בקבוק
קוניאק רמי מרטן פריים 16 - בקבוק
REMY MARTIN PRIME 16

בשוק ה"טראוול ריטייל" אנו פוגשים לעיתים סוגי וויסקי שמנסים להתחנף מעט לטעם הקהל, עם סיומות כמו שרי – שהופכות את המשקה למתקתק ונגיש, אבל מה תגידו על קוניאק שפוזל דווקא אל שתייני הוויסקי? הניסוי המרתק הזה של מותג הקוניאק המוכר "רמי מרטין" הוליד את "מרתף מס' 16", שהקוניאק בו יושן בחביות והניח להן להשפיע דרמטית על טעמיו. הארומה הבולטת כאן היא ווניל, אבל לא מהזן המתוק והמתחנף, אלא כזה שמוסיף עוד רובד על הטעם המורכב של הקוניאק והופך אותו למתוחכם, אבל לא למתוחכם מדי. יופי של בקבוק.

מחיר: 84.90 $*  

  • שימו לב שהמחיר הסופי עשוי להיות זול יותר כחלק מהמבצעים השונים המעניקים הנחות כמו של "שניים (או שלושה) ב.....".