במשפחת חוטינר לא נוהגים לעשות עניין מכריסמס, מה שלא מפריע לטל להתרפק על משקאות החג ולקוות שגם מקבילו האמריקאי תופר את החגים אצל חמותו

אצלנו החגים של העולם הנוצרי עוברים בלי הרבה רעש או יותר נכון, בלי הרבה חגיגות משפחתיות. רק קצת מסיבות פה ושם. אבל אצלם החגים שפורצים ממש ב-24 בדצמבר מתחילים כחגיגה משפחתית גדולה ומסורתית בחג המולד ונמשכים בשתיית אלכוהול מרובה הנמשכת כשבוע עד 10 ימים נוספים.

ממש כמו ערב ליל סדר אצל הדודה בקריות (צילומים: יח"צ)
ממש כמו ערב ליל סדר אצל הדודה בקריות (צילומים: יח"צ)
ממש כמו ערב ליל סדר אצל הדודה בקריות (צילומים: יח"צ) כריסמס מצטיין, ממש כמו אצלנו, בסבל מתמשך של ארוחת ערב ובעיקר בכינוסים משפחתיים שיוצרים, כמובן, מתחים בלתי-נסבלים - ממש כמו ערב ליל סדר אצל הדודה בקריות או אצל חמותך בחדרה. הפיתרון הוא כמובן אלכוהול שילווה את הערב, ובעיקר את המשפחה, כדי לשחרר קצת את העניבה או את הדוד המעצבן. לא בכדי התקופה שלפני כריסמס ידועה כ"פיק" בקניית אלכוהול לשימוש ביתי, גם כמתנות וגם לשתיה בערב החג או בימים שאחריו. בבלנטיינ'ס הבינו את הסיפור כבר מזמן ומעבר למכירות הרגילות של הגרסאות הנפוצות הוציאו ב-2010 בלנד מיוחד לכריסמס. עד שנת 2013 כבר הוכפלו המכירות וממש עכשיו מושקת גרסת 2014 לבלנד המיוחד. הבלנד עורבב על-ידי המאסטר בלנדר של החברה, סנדי היסלופ, כדי להתאים אותו לטעמים המסורתיים של החג ולמשקאות האלכוהוליים החמים שמקושרים אליו. בבלנד עורבבו סינגל מאלטים מכל רחבי סקוטלנד שרובם יושנו בחביות שרי שמעניקות לו ניחוחות של פירות יבשים ותיבול מתקתק, ובנוסף נעשה שימוש קל גם בחביות אמריקאיות שמעניקות לבלנד גוון קלוי וקצת אגוזיות. בין הסינגל מאלטים שעורבבו פנימה נמצאים מילטונדאף וגלנבורג'י מאזור ספייסייד שנחשבים ללב והנשמה של בלנטיין בכלל, והתוצאה מעניינת ומתקתקה. הצבע ענברי ועמוק, ממש מהגוני, בזכות חביות השרי. באף השפעת שרי חזקה עם המון פרי עשיר, מרמלדה, צימוקים, קינמון, אגוז מוסקט ותיבולים מתוקים אחרים. הפה מלא אך רך ועדין, האגוזיות קופצת כאן למעלה וברקע קליפת תפוז - ממש מזכיר פונץ' או יין אדום כבד עם קצת עישון והרגשה עוגתית. בסיומת עישון, ג'ינג'ר, שקד קלוי ובכלל גוון מתקתק עם איזון של דגנים. באנגליה הוא נמכר לפני המבצעים הגדולים ב-30 פאונד ששווים 180 שקל ואצלנו ב-155 שקל. הבלנטיינ'ס מתאים מאוד גם להוט וויסקי עם קצת סוכר חום, ציפורן, מים חמים ולימון, אבל בכלל למשקאות חמים. חג שמח.