תמיד שואלים את יאיר גת אם יין זורם טוב עם בשר על המנגל. אז התשובה היא כן, בהחלט. אפשר ואפילו מומלץ לשתות יין ליד החומוס-צ'יפס-סלט-קבאב. רק אל תשכחו לשמור לו איזה שיפוד...

לשאלה מה הכי כדאי לשתות בפיקניק של יום העצמאות יש לי שתי תשובות. הראשונה היא קצרה וחד משמעית: בירה (!), אבל בשביל זה אתם הרי לא זקוקים לי. את התשובה היותר ארוכה אתם יכולים למצוא ממש כאן, ברשימת היינות שהייתי שמח לפגוש בחיק הטבע, או על המרפסת, בין הסלטים לקבב ובין החומוס לסטייקים. ובפעם המי יודע כמה, אז כן, יין הולך יופי עם בשר על האש.

יין - תאוות העל-האש הישראלית מגיעה לשיאה ביום העצמאות, אבל ממש לא שוככת גם בימי חול... (צילום: יח"צ)
יין - תאוות העל-האש הישראלית מגיעה לשיאה ביום העצמאות, אבל ממש לא שוככת גם בימי חול... (צילום: יח"צ)
התאווה הישראלית לעל-האש מגיעה לשיאה ביום העצמאות, אבל ממש לא שוככת גם בימי חול... (צילום: יח"צ)

השם שלו אולי מציג איזו סתירה פנימית, אבל היין הישיר הזה הוא בסך-הכל די הרמוני ומאוזן. בלנד של שרדונה, סוביניון בלאן, ויונייה וגוורצטרמינר, עם ריחות בשלים של פירות כתומים, הדרים ותפוח ירוק, מרקם נעים, חמיצות טובה וסיומת יבשה ומרעננת. בקבוק אחד לא יספיק לכם ככל הנראה. טוב שבמחיר הזה אפשר לקחת כמה.

מחיר: 40 ₪

רקנאטי, יונתן אדום 2016
רקנאטי, יונתן אדום 2016

בואו נודה על האמת. אלא אם מוזמנים למנגל אצל חובבי יין עילאיים, לאף אחד בסביבה לא יהיה אכפת מהיין היקר שהבאתם מהטיול לבורגון, ולאף אחד גם לא יהיה כוח לשמוע אתכם חופרים על הפגישה המרגשת עם היינן. קחו אתכם יונתן אדום או שניים ותראו איך בלנד בסיסי של קברנה סוביניון ומרלו עם נגיעה קלה של חביות יכול לעשות את העבודה.

מחיר: 40 ₪

הרי גליל, אלון 2014
הרי גליל, אלון 2014

בלנד של קברנה סוביניון, סירה, קברנה פרנק ופטי ורדו מהגליל העליון שהתיישן שנה בחביות עץ. אל תתנו לפתיח הכבד והדי שגרתי הזה להטעות אתכם. ריחות הפרי והתבלינים, המרקם הרך, החמיצות הטובה והסיומת המוצקה שלו, הופכים אותו לא רק למהנה במיוחד, אלא גם לאחת התמורות הטובות ביותר לכסף שלכם.

מחיר: 55 ₪

סגל Free Run, מרלו 2015
סגל Free Run, מרלו 2015

העושר והמתקתקות שלו לא הופכים אותו ליין הראשון שאפשר לחשוב עליו בקשר לשתייה באזורים שאינם ממוזגים. מצד שני, הוא מגיע עם מרקם רך וחמיצות טובה שבטמפרטורה הנכונה יוצרת תחושה די מרעננת. מי שאוהב משקאות מתקתקים ורוצה לגוון עם משהו קצת יותר חגיגי ואפקטיבי יוכל ליהנות ממנו מאוד.

מחיר: 55 ₪

כרמל, 2Vats לבן 2015
כרמל, 2Vats לבן 2015

לא מתוק מדי, לא יבש מדי, ככה הוא באמצע, וזה, אם אתם שואלים אותי, אחד מסודות הקסם שלו. הוא נעשה מענבי מוסקט אלכסנדרוני, גוורצטרמינר, קולומברד וריזלינג, ולמרות הפוטנציאל להפצצה ארומטית הוא מצליח לשמור על איפוק בכל הגזרות, ולספק איזון מרשים ורעננות נעימה. יין פשוט וטעים.

מחיר: 60 ₪

טפרברג, פמיטאז' 2016
טפרברג, פמיטאז' 2016

על הבלנד הלבן הזה, אחת היציאות היותר מקוריות של השנים האחרונות, נכתבו כאן כבר לא מעט מילים. אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להוסיף כמה מילים על הוורסטיליות שלו. היין המאוזן והמלוטש הזה יעבוד נפלא בכל מקום: בין אם בחליפת שלושה חלקים בארוחת ערב חגיגית ובין אם בגופיה ליד הסטייקים.

מחיר: 70 ₪

יקב רימון, The North Lake, בלאן דה נואר 2017
יקב רימון, The North Lake, בלאן דה נואר 2017

יקב רימון שמייצר כבר שנים יינות מרימונים, השיק השנה את יין הענבים הראשון שלו. יין ורדרד מענבי קברנה סוביניון וקברנה פרנק שגדלו באזור דלתון. יש לו ריחות מפתים של פירות מתוקים ומי ורדים, טעמי פרי עשירים שנתמכים בחמיצות טובה וסיומת מרירה מעט שהופכת אותו לאפריטיף נהדר.

מחיר: 70 ₪

יקב רמת הגולן, ירדן, פינו גרי 2016
יקב רמת הגולן, ירדן, פינו גרי 2016

פינו גרי הוא זן לבן שמתאים במיוחד לקיץ הישראלי, בעיקר בגלל שבמקרים הטובים נעשים ממנו יינות בעלי נוכחות, כאלה שלא מתנפלים על החושים ולא אוכלים את הראש עם יותר מדי אינפורמציה. ירדן פינו גרי הוא אחד מהמקרים הללו. יין טהור ומאופק שלא צריך לדבר עליו באופן מדעי, רק לקרר ולמזוג.

מחיר: 70 ₪

טוליפ, רוזה 2017
טוליפ, רוזה 2017

שילוב די נדיר במקומותינו בין ענבים אדומים: קברנה פרנק, ללבנים: סוביניון בלאן, שמשלב בין כל הדברים הטובים שיש להם להציע. הריחות הרעננים של הסוביניון בלאן מחדדים את הירקרקות האופיינית לקברנה פרנק, והחמיצות הטובה תומכת יפה במבנה המוצק. קררו אותו כמו שצריך ותוכלו ליהנות ממנו, גם ליד בשר מתובל שזה עתה ירד מהגריל.

מחיר: 80 ₪

MAIA, מארה אדום 2016
MAIA, מארה אדום 2016

הזנים הים-תיכוניים בעליל - קריניאן, סירה ומורבדר - ואחוז האלכוהול המתון יחסית, הופכים את היין הזה לאחד האדומים שהכי כיף לשתות כשחם בחוץ. יש לו ריחות עשירים של פירות טריים, פרחים ועשבי תיבול, מתובלים במגע בלתי מעיק של חביות עץ, אבל המבנה שלו קליל, החמיצות טובה והסיומת קצרה, מרעננת וחותכת.

מחיר: 85 ₪

אלכסנדר, סנדרו 2015
אלכסנדר, סנדרו 2015

אם הפיקניק שלכם כולל בשר איכותי שמטופל בידיים טובות, יכול להיות שתרצו לשתות לידו משהו קצת יותר רציני. 'סנדרו 2015', למשל, בלנד מבוסס קברנה סוביניון עם תוספות של מורבדר, שיראז, פטי וורדו וסוביניון בלאן, עם ריחות פרי מעושנים ומתובלים, טעמים בשלים, חמיצות טובה וסיומת חמצמצה, מתקתקה וארוכה.

מחיר: 120 ₪