נועה גולנדסקי ומיכל בוטון מגישות ארבעה משקאות אפרודיזיים לט"ו באב בהשראת ארבעה זוגות מלכותיים, והפעם: שרה וביבי נתניהו…

קשה להאמין, אבל מדובר בזוג היציב והנורמלי ביותר מכל הזוגות המלכותיים שהיוו השראה לפרויקט הקוקטיילים עד כה. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמכהן כרגע בקדנציה הרביעית שלו, ואשתו, הפסיכולוגית שרה נתניהו, נשואים מאז שנת 1991 ויש להם שני בנים - יאיר ואבנר.

כיום האהבה בבית ראש הממשלה פורחת והרומנטיקה בשיאה, על כך ניתן להסיק מרשימת ההוצאות של הזוג המלכותי...
כיום האהבה בבית ראש הממשלה פורחת והרומנטיקה בשיאה, על כך ניתן להסיק מרשימת ההוצאות של הזוג המלכותי...
כיום האהבה בבית ראש הממשלה פורחת והרומנטיקה בשיאה, על כך ניתן להסיק מרשימת ההוצאות של הזוג המלכותי... בני הזוג נתניהו הם, כפי הנראה, הזוג המשפיע והמושמץ ביותר במדינת ישראל. כמנהגם של זוגות אריסטוקרטים ושליטים טוטליטריים, נקשרו בשמם אין סוף שערוריות, הגזמות, חיי נהנתנות, ויד קלה בכספי הציבור, ועם זאת רוב הציבור (כן, אתם) ממשיך לתת להם את קולו. הם הכירו בטיסת אל על, כששרה היתה דיילת אוויר צעירה וגרושה. היא העבירה לבנימין, שהיה גבר נאה וגרוש בפעם השנייה, פתק עם מספר הטלפון שלה, והשאר היסטוריה. כלומר, לפי הסיפורים, בנימין ניסה לסיים את הקשר, אבל שרה הודיעה לו שהיא בהריון, ובחתונתם היא כבר היתה הרה עם בנם הראשון. אולי כבר אז החלו לנבוט ניצנים, של מה שיעידו בשנים שיבואו אחר-כך אנשים ועובדים מסביבתה הקרובה, כנטייה להתקפי זעם והיסטריה.
שמפניה רודרר וינטאג' - בקבוק
שמפניה רודרר וינטאג' - בקבוק
שני בני הזוג מגיעים ממשפחות שנהוג לכנותם "מלח הארץ". ביבי הוא בנו של הפרופסור להיסטוריה בן ציון נתניהו, ואחיו הבכור יוני היה מפקד סיירת מטכ"ל שנהרג במבצע אנטבה. שרה היא בתו של הסופר ואיש החינוך שמואל בן ארצי. משפחת נתניהו מתגוררת במעון ראש הממשלה בירושלים, ובבעלותם גם דירה בדרך עזה בירושלים, ווילה בקיסריה, שבה הם נוהגים לבלות בסופי שבוע. במהלך השנים נאלצו להתמודד כזוג עם לא מעט מהמורות, בין השאר תקשורת עוינת, מספר תביעות דיבה שנאלצו להגיש, ומניעה של פרסום ספר שכתב בעלה לשעבר של שרה נתניהו, דורון נויברגר, חבר קיבוץ שפיים, שהבטיח לחשוף את פרצופה האמיתי, למען בטחון המדינה כמובן. אבל בלי ספק, האתגר הקשה ביותר שלהם מבחינה אישית וציבורית, התרחש בשנת 1993. כשיאיר בנם היה רק בן שנה, קיבלה שרה שיחת טלפון מאחד מיריביו הפוליטיים של בעלה, שסיפר לה כי בעלה מנהל רומן עם אישה בשם רות בר ושאם לא יפרוש מהמרוץ הפוליטי, תתפרסם קלטת בו מתועדים בעלה והאישה כשהם מתנים אהבים. שרה דרשה גירושים. יש הסבורים כי נאום הווידוי, שהתרחש בשידור קבל עם ועדה, שבו הפגין בנימין נתניהו מבוכה ושבירות, היה הרגע הכן ביותר שחלק אי-פעם עם הציבור הישראלי. ביבי הודה ברומן שניהל, והאגדה מספרת כי בתמורה להצלת הנישואים ומעמדו הפוליטי, העמידה שרה רשימה של תנאים והסכמות לגבי המשך יחסיהם. ביבי נאלץ להסכים. הדעה הרווחת היא, כי הרבה מאוד ממה שקורה במדינה הוא תוצאה של אותן הסכמות. לא בכדי נבחרה שרה על-ידי מגזין פורבס כאישה החזקה בישראל. אבל כל זה היה לפני עידן ועידנים וכיום האהבה בבית ראש הממשלה פורחת והרומנטיקה בשיאה, על כך ניתן להסיק מרשימת ההוצאות של הזוג הכוללת בתוכה, בין היתר, 6,000 שקל על נרות ריחניים, ו- 7,000 שקל בחודש אחד על בקבוקי יין ושמפניה, שהיא המשקה החביב על הגברת נתניהו. בהשראת הזוג נתניהו יצרנו גירסה רומנטית של הקוקטייל הקלאסי קיר רויאל: לבבות קפואים בצבע ארגמני כהה צפים ונמסים לאיטם מטה אל תוך המשקה המבעבע כלפי מעלה ובמרכזו מקל ליקוריץ. טעם האניס של הליקוריץ מוסיף לקוקטייל רמזים של עממיות.   מרכיבים מעוררי תאווהשמפניה: השמפניה על תסיסתה העדינה היא הידועה והמוכחת שבמשקאות מעוררי החשק. הבועות עולות לראש בעקצוץ שובב והאלכוהול מתפשט בגוף ונוסך בו שחרור, נעימות, צחקוקים ומחשבות זימה. השמפניה מתקשרת, ובצדק, למנעמי החיים ולאלגנטיות חסרת עכבות נוסח המאה ה-19 בפריז, שסופה בהתרת רסן פרועה. ונסיים בדבריו של מאסטר האהבה, המשורר הגולה שחי בשלהי המאה ה-1 לפנה"ס, אובידיוס: "כי היין מכין את הלב לקלוט לתוכו את להטי היצרים. באמצעות שתיית עסיס ענבים בלתי מהול ובכמות רבה, מתמוססת הדאגה ונעלמת. ואז בא הצחוק, ואז לפתע אוזר המסכן עוז כמו של פר, ואז הכאב נעלם, הדאגות וכל הקמטים שבמצח אינם בנראה... שכן ונוס פעלה בתוך היין כמו אש שבתוך אש".  
Jpeg
Jpeg
קיא רויאל (2 מנות)
  מה צריך?2 כוסות שמפניה לואי רודרר חצי ליטר מיץ תפוזים 3 מנות קרם דה-קסיס 1 מקל ליקוריץ   מה עושים?מערבבים היטב את הקסיס ומיץ התפוזים ומקפיאים בתוך תבניות של קרח. מוזגים את השמפניה לכוסות פלוט, מוסיפים לכל כוס 3-5 קוביות קרח-קסיס לפי הטעם ומקל ליקוריץ.