'נספרסו' השיקה את הקפסולות החדשות והמגניבות שלה מסדרת 'בריסטה' ב-TLV Fashion Mall, כי הקפה בישראל הוא כבר מזמן פחות פינג'ן של שחור במילואים ויותר אופנה עם ניחוחות של חו"ל...

שלוש קפסולות כיכבו בהשקה, הראשונה במהדורה היא בריסטה Chiaro: שזו תערובת המותאמת לקפוצ'ינו, למי שאוהב את ההפוך שלו עם חלב חם ומוקצף, זאת אומרת אנשים כמוני. הקפסולה מעוצבת יפה, בצבעים של הפוך קצת מעורבב, ובתוכה מסתתרים גרגירים טחונים המתאימים לקפוצ'ינו מתקתק עם טעם קרמי חלק שמשלב בתוכו גם רמז לביסקוויט ההוא ששמים ליד. הוא לא ממש חזק, אבל הוא מאוד ארומטי וטעים.

להיות בריסטה - אין מה לעשות, את הקפה, בדיוק כמו האוכל, אתה בסוף שותה גם עם העיניים... (צילומים:  יח"צ,  איתן וכסמן)
להיות בריסטה - אין מה לעשות, את הקפה, בדיוק כמו האוכל, אתה בסוף שותה גם עם העיניים... (צילומים:  יח"צ,  איתן וכסמן)
אין מה לעשות, את הקפה, בדיוק כמו האוכל, אתה בסוף שותה גם עם העיניים... (צילומים:  יח"צ,  איתן וכסמן)

עילי שוורצמן, שהציג את עצמו כשגריר נספרסו בישראל לימד אותנו איך עושים את זה נכון. כולל הסבר על סדר הדברים, הזווית הנכונה למזיגת החלב המוקצף, ואפילו באיזה כוס מומלץ לשתות את ה-Chiaro. משהו שמאוד מזכיר ערבי טעימות למומחים או קורסים בעולם היין. אני ממילא אוהב את הקפה שלי עם סיגריה, כך שיש לו תמיד בסוף ארומה של אמבר ליף.

העוגה המעוצבת של השף קונדיטור דודו אוטמזגין שהוגשה לצדו היתה כל-כך מתוקה, שלא היה לי נעים לחרב אותה עם המזלג. אבל חירבתי. למען האמת הייתי צריך לצלם את זה קודם ולהעלות לאינסטוש. בסדנה מעשית לצילום קפה במצלמה או בסמארטפון, עם אפרת ליכטנשטט - צלמת אוכל ומי שאחראית לבלוג המצליח "אז מה את עושה כל היום" - למדנו קומפוזיציות וטריקים לצילום של אוכל. אמנם אין לי אינסטגרם, ולא הייתי יכול לתייג את הקפה, אבל כתבתי לבת שלי בוואטסאפ שאני לומד עכשיו לצלם אוכל, והיא התמלאה קנאה. כולם מצלמים היום את האוכל שלהם. אתה לא יכול לדחוף את המזלג לצלחת לפני שכולם גמרו לעשות בוק לאורז עם הבמיה.

נספרסו
נספרסו

כששתיתי את בריסטה Scuro, הקפסולה השנייה בסדרה, נזכרתי שוב בבת שלי. גם היא אוהבת יותר לצלם את האוכל שלה, ופחות לאכול אותו. אני מעדיף לשתף את הדבר האמתי. כי ה-Scuro זו באמת תערובת נהדרת, המתאימה לאספרסו מקיאטו. היא חזקה יותר, עשירה ומלאה בטעמים, ונגיעת קצף חלב הופכת אותה לאסתטית יותר לצילום מהקפוצ'ינו, ולמען האמת היא גם שומרת על מטרתו האמיתית של הקפה.

ממש לפני שעזבתי מבויש את בוטיק הקפה של נספרסו, הרבצתי זופ קצר של בריסטה Corto, ונשארתי עם הטעם החזק של הריסטרטו הגברי, שאתם מכירים בשם הגנרי "קצר". תמיד אני קצת מתבייש ליד חברים ששותים את האספרסו הקצר ההוא בלגימה אחת. הזרקה של אנרגיה. היה לי פעם חבר שתמיד היה מסתכל עלי שותה את ההפוך ומקניט אותי: "אתה יודע שאתה שותה עכשיו שוקו. מה אתה, ילד?".

יוצא מהמגירה

נספרסו
נספרסו
אין מה להגיד, בסופרמרקטים מוכרים היום קפסולות חלופיות שמתאימות למכונות של נספרסו במחיר שווה לכל נפש. אבל גם חולצות של 'אדידוס' זולות יותר מחולצות של 'אדידס'. לא צריך להיות מומחה גדול כדי להבין שזה פשוט לא אותו הדבר. כמו בכל דבר בחיים, על איכות משלמים.

לסיכום, אני אחשוף כאן סוד: מכירים את האימהות הפולניות שמונעות גישה ממטעמים שהן הכינו והן שומרות במקרר בתואנה ש"זה לאורחים". אז אצלי זה אותו הדבר עם הקפסולות של הקפה, רק הפוך. את התחליפים אני נותן לאורחים "לא חשובים", ואת הקפסולות המקוריות של החברה השוויצרית אני שומר בזולה במגירה, לרגעים בהם אני באמת רוצה לפנק את עצמי, או אורח חשוב.

אם נכנסתם לקניון האופנה TLV בחשמונאים, תקפצו לבוטיק של נספרסו. זה בקומה השנייה. אני פריק של כל הגאדג'טים האלה מסביב. יש להם סטייל אלה. נספרסו היא ה"אפל" של הקפה. אין מה לעשות, את הקפה, כמו האוכל, אתה בסוף שותה גם עם העיניים. כן, התקלקלתי, לא יכול יותר את הבוציאטו ההוא מהשקית.