אנשי היין גל זוהר ויאיר גת ישיקו השבוע את המהדורה החדשה של 'מדריך היין הישראלי החדש'...

אחרי שתי מהדורות, אלפי קוראים וסערה תקשורתית אחת, שבמהלכה זכה מדריך היין הישראלי החדש על-ידי כתב חדשות ערוץ 2 בתואר "התנ"ך של חובבי היין", ישיקו השבוע הסומלייה ויועץ יין גל זוהר ואיש היין יאיר גת, שכותב על יין ואלכוהול ב'ישראל היום' וגם כאן באתר סנהדרינק, את 'מדריך היין הישראלי החדש 2016'.

רשמי טעימה של קרוב ל-190 יינות המחולקים לעשרים קטגוריות... (צילומים: יח
רשמי טעימה של קרוב ל-190 יינות המחולקים לעשרים קטגוריות... (צילומים: יח
המהדורה החדשה כוללת רשמי טעימה של קרוב ל-190 יינות המחולקים לעשרים קטגוריות... (צילומים: יח"צ)

מדריך היין הישראלי החדש, יצא לדרך לראשונה בשנת 2013. הכותבים שהרגישו בחסרונו של מדריך יין ישראלי, ניסו לעניין בפרויקט מספר מוציאים לאור וכשהתברר להם כי אף הוצאת ספרים אינה מעוניינת להשקיע בפרויקט, יצאו לדרך בכוחות עצמם. בלי משאבים אבל עם הרבה התלהבות. באותה שנה, הושקה 'מהדורת הצצה' דיגיטלית ובמארס 2014, ערב פסח, יצאה לאור המהדורה הדיגיטלית המלאה שכללה רשמי טעימה עיוורת של שבעים יינות והופצה ללא תשלום.

התגובות למהדורה הראשונה היו מעורבות, אך הן הבהירו לשניים כי הם בדרך הנכונה. המהדורה השנייה של המדריך הודפסה ויצאה לאור בערב פסח 2015. מהדורה זו, שכללה מספר גדול יותר של יינות ויקבים, התקבלה באהדה על-ידי חובבי היין ואנשי התעשייה. ההדפסה הראשונה שנמכרה בחנויות יין, ביקבים ובאמצעות אתר האינטרנט של המדריך אזלה במהירות ומיד לאחר מכן חזרו המחברים אל בית הדפוס לסיבוב נוסף.

המהדורה השלישית של 'מדריך היין הישראלי החדש' הנה כפולה בהיקפה מהקודמת. המהדורה הנוכחית מודפסת על-גבי 64 עמודים, כוללת רשמי טעימה של קרוב ל-190 יינות המחולקים לעשרים קטגוריות (כולל שנין בלאן ופטי ורדו), ונוגעת בנושאים כמו ההיסטוריה של היין בישראל, סקירת אזורי הגידול ועוד כמה הפתעות.

הסערה הציבורית שהתחוללה עקב ההימנעות של גת וזוהר מטעימת יינות המיוצרים ביקבי יהודה ושמרון, חוללה סערה ציבורית לא קטנה שבעקבותיה הכריזו לא מעט גופים נוספים על כוונתם להפיק מדריכים מקיפים ליינות ישראל, אולם עד כה, 'מדריך היין הישראלי החדש' הוא המדריך היחידי על המדף, וכמו שזה נראה כרגע, הוא לא מתכוון לרדת ממנו. 'מדריך היין הישראלי החדש 2016' יושק בהשתתפות ייננים ואנשי היקבים שהשתתפו בו, אנשי תקשורת ואוהבי יין. הכניסה חופשית. מחיר המדריך בהשקה: 45 ₪.

  השקת 'מדריך היין הישראלי החדש 2016'. יום שישי, 01/04/16, 11:00. דרך היין. החשמונאים 93, תל-אביב