ביום החם ביותר בעשור האחרון התקבצו הברמנים הטובים ביותר בארץ כדי להשתתף בתחרות השנתית של פינלנדיה - אחד מאירועי השיא של סצנת האלכוהול המקומית

תחרות פינלנדיה היתה כבר למוסד: עם רשימה ארוכה ומפוארת של מנצחים שאחד מהם, אריאל לייזגולד יקיר סנהדרינק, זכה לפני כשנתיים אפילו בתחרות העולמית. עד לא מזמן, הפרס הראשון בתחרות הישראלית זיכה את המנצח בהשתתפות באירוע השנתי של היצרנית, בחלק הפיני של לפלנד – והשנה הוחלט על פרס שונה, אך כפול ולא פחות שווה: כמה ימים, ובעיקר לילות, של מיטב הברים בלונדון! למה "כפול"? מיד תבינו.

אם השלבים המוקדמים היו קשים לשיפוט בזכות הרמה הגבוהה, הרי שההכרעה בגמר היתה כמעט בלתי אפשרית... (צילומים: יח"צ)
אם השלבים המוקדמים היו קשים לשיפוט בזכות הרמה הגבוהה, הרי שההכרעה בגמר היתה כמעט בלתי אפשרית... (צילומים: יח"צ)
אם השלבים המוקדמים בתחרות היו קשים לשיפוט, הרי שההכרעה בגמר היתה כמעט בלתי אפשרית... (צילומים: יח"צ) התחרות שהתקיימה השנה במתחם האירועים "קולטורה", נסובה סביב אחד הקוקטיילים הוותיקים והנפלאים ביותר: בלאדי-מרי – ונפתחה בשני מקצי חצי-גמר – צעירים וותיקים. הצעירים (עד גיל 28) היו תשעה במספר, ביניהם, למרבה הצער, רק ברמנית אחת (גבירותי, אנא מכן, אל תפקירו את זירת התחרויות רק לברמנים-גברים!) הם נעמדו, כל אחד, בעמדת עבודה (דומה מאוד למאסטר שף, רק קצת יותר מושקע ומעוצב. בחיי שאני לא מגזים!) והתבקשו להציג את הפרשנות האישית שלהם לקוקטייל הקלאסי. אם צריך לתת בהם סימנים, הרי שרבים מתוכם (וגם מקבוצת הברמנים הוותיקים) משכו את העסק לכיוון הבשרי ויצרו מעין גספאצ'ו על-בסיס פינלנדיה. צורות ההגשה היו מגוונות ביותר, כשאחד מאלה שהעפילו לשלב הבא, דוד קלינצ'ב, הגיש את הקוקטיילים שלו בתוך גמבות ממולאות, כמחווה למטבח הקזאחי עתיר הממולאים, מה שבוודאי הקסים את ראש חבר השופטים, איאן גריפית', מצוות הברמנים המופלא של מלון "מונדריאן" החדש בלונדון, נציג נאמן ל"בום" הגדול שחווה על בשרו את סצנת הקוקטיילים במלונות הנחשבים של בירת אנגליה (עיר מופלאה, אבל ירקות טריים הם לא הצד החזק שלה).
תחרות פינלנדיה 2015 - אווירה
תחרות פינלנדיה 2015 - אווירה
מתוך תשעה מתמודדים, העפילו לגמר שלושה – שהמתינו לעוד שלושה שיעפילו מקבוצת הברמנים שמעל גיל 28. במקצה השני, של הוותיקים יותר, ניצחו ג'יי (גם הוא במקור מלונדון), ניסו מוגרבי ויוגב מועלם, שכבר ניצח בתחרות בעבר. אגב, גם כאן, זכה להתפעלות מיוחדת ניסו שהגיש את הקוקטייל שלו בתוך עגבניות שרי מאורכות, מעין צ'ייסר טבעי של בלאדי-מרי לכל שופט – טעים ומקסים. גמר התחרות, התקיים בזוגות באופן שכמותו לא ראיתי בעבר בתחרויות בארץ: כל ברמן "וותיק" הגריל ברמן "צעיר" ולזוג ניתן "מקרר הפתעה" עמוס בכל-טוב: מיצי פירות, פירות חיים, עשבי תיבול ועוד, וכן - מבחר מותגים של קונצרן "בראון פורמן" (שלו שייכת גם פינלנדיה). אם השלבים המוקדמים היו קשים לשיפוט בזכות הרמה הגבוהה, הרי שההכרעה בגמר היתה כמעט בלתי אפשרית: שלושת הצוותים עבדו יפה ומדויק כל-כך והשיגו תוצאות מרשימות מאוד יחסית לקוקטיילים שזה עתה נרקחו לראשונה, עד שהיה קשה מאוד לתת בהם סימנים. עלי להודות, כשופט, שאחרי שהסתובבתי ביניהם, התבוננתי, רשמתי הערות ולבסוף גם טעמתי את הקוקטיילים שנמזגו לתוך "בלוקים" של קרח (רעיון מרהיב – ויפה שבעתיים ביום חם כל-כך...), נדרשתי לעוד דקות ארוכות כדי להכריע. יחד עם זאת, כנראה שקלעתי לדעת חכמים, כי בסיכום ספירת כלל קולות השופטים, התברר שכולנו "עפנו" על התוצר המוגמר של ניסו ומיכאל שהכיל לא פחות משישה(!) מרכיבים אלכוהוליים שונים, ביניהם, מלבד הפינלנדיה גם מרכיבים "פסיכיים" כמו ליקר שאמבורד, משקה האלדר-פלאוור "סן-ז'רמן" ו... וויסקי "לאפרויג" מעושן. אני לא רוצה להמעיט לרגע ביכולתם של שני המנצחים החביבים-להפליא, אבל הקוקטייל שלהם היה כל-כך מורכב, שטעמו המשובח בעיני הוא ברמת ה"פוקס", ועדיין, כחובב כדורגל – גם כדור ש"מתלבש" על הרגל ועף כטיל היישר לחיבורי-השער, זכאי להיחשב כשער-השנה, לא? אז ניסו מוגרבי ודוד קלינצ'ב סיימו את התחרות כשהם אוחזים בכרטיסי טיסה ללונדון, ואילו אנו, השופטים, המעודדים ואנשי הצוות המקצועי של חברת "אקרמן" (היבואנית ומארגנת התחרות), נפרדנו בעצב מאמבטיות הקרח האלכוהוליות ויצאנו את הערב התל-אביבי המהביל. והנה המתכון של הקוקטייל הזוכה:  
תחרות פינלנדיה 2015 - הקוקטייל הזוכה - אווירה
תחרות פינלנדיה 2015 - הקוקטייל הזוכה - אווירה
קיץ פיני
  מה צריך?20 מ"ל (4 כפיות) וודקה פינלנדיה 10 מ"ל (2 כפיות) ליקר סן ז'רמן 7 מ"ל (כפית וחצי) ליקר שאמבורד 5 מ"ל (כפית) וויסקי לאפרויג 10 מ"ל (2 כפיות) מיץ לימון 10 מ"ל (2 כפיות) מיץ אננס 10 מ"ל (2 כפיות) מיץ גויאבה 5 מ"ל (כפית) ליקר גרנד מרנייה   מה עושים?מנערים את כל המרכיבים בשייקר ומסננים לתוך כוס קוקטייל מלאה בקרח.