10 פיינליסטים עלו אמש לשלב הגמר הארצי בתחרות "וורלד קלאס 2015" שיערך בחודש יולי הקרוב…

"וורלד קלאס 2015" - תחרות הברמנים הבינלאומית הגדולה בעולם, ששמה לה למטרה להכתיר בכל שנה את המלך של עולם הברים - כבר מחממת מנועים. מאות ברמנים מלמעלה ממאה מדינות המשתתפות מדי שנה בתחרות צריכים לעבור מבחני שליטה וידע מאתגרים בהם עליהם להציג מיומנויות גבוהות, עד לגמר הגדול שבו רק ברמן אחד יהפוך לזוכה המאושר.

האתגר חייב את הברמנים להציג את המשקה שלהם שגם גם תחמיא לו וגם תעורר את הלקוח... (צילומים: יח"צ)
האתגר חייב את הברמנים להציג את המשקה שלהם שגם גם תחמיא לו וגם תעורר את הלקוח... (צילומים: יח"צ)
האתגר חייב את הברמנים להציג את המשקה שלהם באופן כזה שגם גם יחמיא לו וגם יעורר את הלקוח... (צילומים: יח"צ) מתוך 22 ברמנים שעלו לשלב חצי הגמר, נותרו רק עשרה מתחרים סופיים שעלו לשלב הגמר הארצי שייערך ביולי הקרוב, מתוכם ייבחר האחד שייצג את ישראל בתחרות היוקרתית. בשלב חצי הגמר ניצבו בפני המתמודדים שני אתגרים קשים - אתגר "המילה הכתובה" ואתגר "יסודות הטעם", אותם הציבו בפניהם השופטים צ'ארלס ג'ולי - זוכה תחרות וורלד קלאס 2014 ומקים מסעדת האויארי המפורסמת בשיקגו, ודונלד קולוויל - שגריר הוויסקי הראשי של חברת דיאג'יו. באתגר "המילה הכתובה" צריך כל ברמן להכין משקה בהשראת יצירה ספרותית, סופר, משורר או דמות כתובה ולהציגו בפני השופטים. מהות האתגר בסופו של דבר היא להציג את הסיפור באמצעות המשקה - סיפור לגמרי לא פשוט. בין היתר הוצגו באתגר זה קוקטייל של ג'ין ודבש עם עלי דקל בהשראת פו הדוב, קוקטייל שהיה מבוסס על בירה בהשראת מדריך הטרמפיסט לגלקסיה, וקוקטייל מרטיני עם כבד אווז כמחווה למחזה צרפתי כלשהו. אתגר "יסודות הטעם" דרש מהמתמודדים ליצור משקה שיעורר את חמשת החושים ויביא ליצירת טעם מושלם וחוויה בלתי נשכחת. האתגר חייב את הברמן ליצור את המשקה על-בסיס מותג וויסקי סקוטי המיוצג על-ידי חברת דיאג'יו ולהציגו בדרך שלא רק תחמיא לו, אלא אף תעורר את הלקוח במלוא מובן המלה. על המשקה להיות מוגש בתוך או על גבי אלמנט הגשה שיעצים אף הוא את החוויה. הברמנים המתחרים השתמשו כמעט בכל טריק אפשרי - ממזוודות ועד מקרר נייד. היו כאלו שהחרישו את החדר ליצירת האווירה המתאימה למשקה שלהם, וכאלה שהשמיעו סימפוניות. אחד המתחרים הביא נגן גיטרה ובחורה יפה שתשב ליד השופטים ותסיים את ההגשה. אחד הקליט את ההסבר על המשקה והנחיות לשתייה בקול של אדם אחר, שני ציפה את הכוס בגבישים להעצמת תחושת המגע בזמן האחיזה, ושלישי הדביק לשפת הכוס שפמים כדי שיגרמו לדגדוג בשפתיים בעת השתייה... ועשרת העולים לגמר הם: אורון לרנר - "הייד אנד סיק", אריאל לייזגולד - "223", ישי בן אור - "פסטל", סרגיי אוניפריינקו - "מלון כרמים", דוד קליצ'נקוב - "בטי בר בוטיק", שחר קרייזלר - "הייד אנד סיק", ג'יי ארטנה - "בל בוי", דניאל דריי - "קוקטיילס אנד דרימז", יובל סופר - "גטסבי", בן שרידן - "אימפריאל קראפט".