מועצת הסנהדרינק חושפת את ההתרחשויות מאחורי הקלעים שהובילו להקמתה

התחלנו בבוטלג. זה עבר לנו מהר. לא בגלל השם עצמו. בוטלג הרי הוא מושג בסיס בעולם האלכוהול שמקורו עוד בתקופת השפל הגדול. רק שככל שעבר הזמן, הרגשנו שאנחנו לא שלמים איתו. רצינו משהו אחר. שלא מריח אסור. שמדגיש את מה שבאנו לעשות כאן בעצם. להרים כוסית. ואז עוד אחת. ובדרך, לספר איזה סיפור טוב.

אז זה הסיפור:

בימים שלפני בג"צ, היה הסנהדרין – בית דין של 71 דיינים שהיה הסמכות העליונה לכל פסק הלכה בעם היהודי. אמנם מיום ליום כוחם של אלו השואפים להחזיר את מדינת ההלכה על כנה, רק הולך ומתעצם, אבל עד שזה יקרה, החלטנו להקים את ה"סנהדרינק", הסמכות העליונה בכל מה שקשור לעולם היין, הבירה והאלכוהול.

men-around-their-still
men-around-their-still

לפני שתאשימו אותנו בפגיעה בקודשי ישראל, נגלה רק שהמקור לשם הוא בכלל לא עברי, אלא יווני – המילה "סינהדריון" שפרושה "מקום כינוס". מקום כינוס, ובמקרה שלנו – מקום כינוס לחובבי אלכוהול שאנחנו מקווים שיבואו בהמוניהם לתפוס איתנו איזה דרינק קטן, מתי שרק יוצא.

למה דווקא אנחנו? אולי כי בכל הקשור לאלכוהול, גם אנחנו סוג של "זקני השבט": אולי לא ממש מדור המייסדים, אבל לפחות תלמידיהם הנאמנים... כל מי שהסתובב דקה או שתיים ברחבי ענף האלכוהול, מכיר את שמוליק וולברג, יוסי בוזנח, טל חוטינר וניר קיפניס, ארבעה אנשים שאלפי ליטרים של אלכוהול מכל סוג שהוא זורמים ביניהם. כדי שיהיה גם צעיר אחראי בעסק, צירפנו אלינו את ליאור ששון, שאולי יש לו מעט פחות קילומטראז' (או שמא במקרה שלנו, מוטב לומר "ליטראז'"), אבל הוא לומד מהר, המניאק.

כשאנחנו התחלנו, דני שניידר ואיתן ורדי עוד היו בעלי ברים צעירים שהחליטו שכדאי שיהיה עוד מקום טוב לשתות בו חוץ מאצל עמירם מול אוסישקין, שאול אברון עוד חי ובעט, עזרא מרמלשטיין עוד הזכיר לכולם שבמקור הוא בכלל היה שחיין ופעם בכמה זמן הם היו כולם עולים על הרכבת וקופצים לחיפה לבקר את ראובן במעיין-הבירה, או את יעקב ועזרא בסנדק, שלא לדבר על איזו בירה אצל מתי, מקום שבאמת לא יכולת להיכנס אליו בלי המלצה אישית של אחד מהשיכורים הקבועים.

לעומת זאת היום... לא מזמן שפטנו בתחרות ברמנים, רק כדי לראות אותם מגיעים עם מיץ סלרי או סלק סחוט טרי מהבית, מכונה שמכניסה לקוקטייל עשן בניחוח אורנים שלא לדבר על כל מני תבלינים כתושים. אנחנו שגדלנו על קוקטיילים יצירתיים כמו וויסקי עם קרח, לא יכולנו שלא להתפעל – אם לא מהטעמים הנכונים, אז לפחות מהברמניות שאיכשהו, למרות שאנחנו התבגרנו כל-כך בינתיים, מצליחות תמיד להישאר בנות 25.

אז יאללה – תורידו מהמדף את הבקבוק שאתם הכי אוהבים, קחו קצת קרח וכמה כוסות ובואו איתנו למסע של יין, בירה, אלכוהול – וכל מה שביניהם.