לקראת ראש-השנה חזר ניר קיפניס אל מחוזות ילדותו וגילה שהתירוש, בניגוד לשוקו למשל, עדיין עושה לו את זה. ואם צריך, תמיד אפשר להוסיף לו קצת וודקה...

ילדים קטנים לא משקרים. טוב, זה אולי קצת גורף מדי, אבל בוא נאמר שהם עוד לא למדו שיש דברים שצריך להגיד כדי שישמעו חכמים, כמו לגרגר בהנאה אחרי שהוגש לך יין מובחר שעלה אלפי שקלים לבקבוק. במקום זה הם שותים תירוש.

אמנם במשך השנים למדתי ליהנות מיינות מורכבים, כמו גם ממשקאות אלכוהוליים אחרים, אבל אין כמו לחזור לבייסיק... (צילום: יח"צ)
אמנם במשך השנים למדתי ליהנות מיינות מורכבים, כמו גם ממשקאות אלכוהוליים אחרים, אבל אין כמו לחזור לבייסיק... (צילום: יח"צ)
אמנם במשך השנים למדתי ליהנות גם ממשקאות אלכוהוליים אחרים, אבל אין כמו לחזור לבייסיק... (צילומים: יח"צ) אם להודות על האמת, הרי שבמובן הזה נשארתי ילד בן חמש... אמנם במשך השנים למדתי ליהנות מיינות מורכבים, כמו גם ממשקאות אלכוהוליים אחרים – ובוודאי מהאפקט שיש להם על תודעתי, אבל עם כל הכבוד (ויש!) לטעמים הנרכשים, אין כמו לחזור לבייסיק, למשהו שהאינסטינקט הבסיסי שלך הורה לך לחבב, אי-שם כשעדיין לא היו לך מספיק סיבות לשקר (או להשתכר...). לא תמיד הופך המסע אל הזיכרונות הטובים מן הילדות למענג: לא מזמן לקחתי מהמקרר שקית שוקו של הילדים, משהו שבהחלט היה עושה לי את היום כילד – רק כדי להיווכח שעטין הפלסטיק הזה מכיל נוזל דלוח ומתוק עד כדי בחילה... אבל התירוש – הוא דווקא עומד במבחן הזמן. ביג טיים.
כרמל  תירוש - בקבוק
כרמל תירוש - בקבוק
באופן ביזארי למשקה שילדים אוהבים, יש בו כמה איכויות לא מתחנחנות: הוא לא דומה למשל לאותו "מיץ ענבים" בצבע סגול ובטעם מתוק שעיקרו מי-סוכר, מעט חומרי טעם והרבה צבע מאכל. להפך: התירוש הוא מוצר שמכיל רק חומרים טבעיים, לא מוספים לו סוכרים, "משפרי טעם" או צבעי מאכל. יש בו, למרות מתיקות הענב, איזו אלגנטיות אדיבה אך לא מתחנפת – ומסתבר שכל התכונות הבריאותיות שנמצאות ביין, שלא מעט אנשים מקפידים ללגום ממנו "נגד הכולסטרול", נמצאות גם במוצר הוותיק הזה. כאבא לילדים חובבי תירוש, בדקתי קצת את הזנים שמהם הוא עשוי: יקבי כרמל, למשל, מייצרים את התירוש הלבן ממוסקט אלכסנדרוני ומפרנץ' קולומבאר, ואת האדמדם מענבי קריניאן. אגב, לגבי שני המוצרים, מצוין בפירוש על-גבי התווית כי הם אינם מכילים סוכר, מים, רכז-פירות או כל חומר לא טבעי - מה שכנראה מסביר את האיכות הגבוהה של הנוזל. לא מעט שומרי-מסורת משתמשים בו למטרות קידוש לאורך כל השנה, אבל מטבע הדברים לפני ראש-השנה ופסח – בדומה לשוק היין כולו, חל גידול דרמטי במכירות. אז נכון, אין לו השפעות של משקה אלכוהולי, עם כל הכרוך בכך... מצד שני, לא תאמינו, אבל גיליתי שהוא מיקסר נהדר לוודקה וג'ין! רגע, יכול להיות שזה מה שהייתי צריך לעשות עם שקית השוקו ההיא?