חדשות חמות - סוף סוף יש בארץ ג'ינג'ר ביר, משקה שחסר כאן כבר שנים עבור השלמה לכמה קוקטיילים קלאסיים. טל חוטינר מספר ומגיש מתכון למוסקו מיול

הג'ינג'ר ביר היא משקה קל שנוצר מבישול של שורש ג'ינג'ר במים עם סוכר, ללא שמרים כדי לא להגיע לפיתוח אלכוהול. fever tree שהביאו לנו את הטוניק הנהדר מביאים גם ג'ינג'ר ביר שמבושלת משלושה סוגים של שורשי ג'ינג'ר - מניגריה, קוצ'ין וחוף השנהב. הג'ינג'ר ביר היא מרכיב חשוב של אחד הקוקטיילים הותיקים שכיכבו ב"וודקה בום" שהתרחש באמריקה בשנות ה-50 של המאה העשרים. עד אותו עשור האמריקאים שתו בעיקר וויסקי וכשהגיעה הודקה הראשונה לארה"ב החליטו לקרוא לה Smirnoff white whisky כי אף אחד אמריקני שכיבד את עצמו לא רצה לשתות וודקה (אם הוא בכלל ידע מה זה). ברגע שוודקה וקוקטיילים הפכו אופנתיים ובהוליווד ומנהטן שתו מרטיני כל יום, צמח עלה עוד קוקטייל מצליח שנקרא Moscow mule - הפרד של מוסקווה.

וודי אלן מוסקו מיול רוחב
וודי אלן מוסקו מיול רוחב
וודי אלן בימים יפים יותר, מפרסם את הגרסה של סמירנוף למשקה הקוקטייל הומצא במנהטן בשנת 1941 על ידי שלושה חברים שישבו בבר של מלון צ'טהאם בניו יורק. ג'ון ג'י מרטין שהיה נשיא של חברה להפצת מזון ואלכוהול (החברה שכמעט פשטה רגל כי קנתה את המותג סמירנוף מאלמנתו של ולדימיר סמירנוף), רודולף קונט שהיה נשיא פייר סמירנוף הוודקה של חברת ההפצה של מרטין וג'ק מורגן הנשיא של קוק אנד בול חברה שהחזיקה בברים ומסעדות וייצרה ג'ינג'ר ביר. השניים הראשונים, טעמו לראשונה את הג'ינג'ר ביר של מורגן, וחשבו לעצמם מה יקרה עם נוסיף קצת סמירנוף, קרח ולימון למשקה של מורגן ומשם הסיפור התחיל לרוץ. הוליווד ותעשיית הקולנוע אימצה בחום את הקוקטייל החדשני שהוגש באופן מסורתי בספל מאג מנחושת על קרח. סמירנוף היו הראשונים שאימצו את הקוקטייל כחלק מהשיווק של הוודקה וקראו לו מיד הסמירנוף מיול. באמצע שנות ה-90 הם הוציאו משקה מוכן בבקבוק קטן שהקדים את הסמירנוף אייס שהכיל את הקוקטייל והגיע בבקבוק בצבע נחושת. אחד הפרזנטורים הראשונים של הסמירנוף מיול היה לא אחר מוודי אלן שגם לגם כמה כוסות על הדרך. מוסקו מיול במאג או בהיי בול: קרח שוט של וודקה זילוף מיץ ליים טרי להשלים בג'ינג'ר ביר פיבר טרי לערבב ולקשט בגבעול נענע אם ממש רוצים.