כבר די הרבה שנים שהלהקה הזאת נחשבת להכי קולית בעולם עם כל הסמים, הנשים, השירים, המוב והגרוב. טל חוטינר על ההופעה השנויה במחלוקת של הרולינג סטונס ועל המשקה שעזר להם לעבור אותה בשלום...

זה היה פסטיבל שאורגן על-ידי הרולינג סטונס באלטמונט ספיד וואי בצפון קליפורניה ב-6 בדצמבר 1969 ובו השתתפו גם סנטנה, ג'פרסון איירפליין, קרוסבי סטילס נאש אנד יאנג וכו'.

רולינג סטונס - רוחב
רולינג סטונס - רוחב
המשטרה לא אישרה את הפסטיבל באזור סן פרנסיסקו והמארגנים מצאו אזור חליפי לא כל-כך מאורגן באמצע הכלום. כדי שתהיה בכל זאת אבטחה במופע גויסה כנופיית האופנוענים הידועה לשמצה מלאכי הגיהינום כדי לשמור על הלהקות (שאגב, את רוב שכרם קיבלו בבירה). זה התברר כחרא של רעיון. טוב נו, האמת, זה נשמע כמו רעיון מפוקפק מלכתחילה. בסיכומו של עניין ואחרי כמה תקריות אלימות עלו הסטונס להופיע ואחרי כמה שירים, כאשר מעריץ ניסה לעלות לבמה, ה"מאבטחים" נהגו בו בעדינות ופשוט ירו בו במקום … בצילומים של לפני המופע נראים סימני לחץ על פניהם של הסטונס ולידם גם את המרגיע שלהם (ובעיקר של מיק ג'אגר) לאותו מקרה, בקבוק וויסקי J&B. וכאן בדיוק מתחיל העניין שלנו. אצלנו בלבנט הוויסקי הוותיק והאייקוני הזה נחשב לוויסקי של זקנים או ערסים שלא עברו עדיין לגריי גוס. בעולם, מדובר בקלאסיקה רומנטית. מיד תבינו למה. הסיפור של J&B מתחיל עם סוחר יין איטלקי שהגיע לאנגליה בעקבות אהבתו לזמרת אופרה אנגליה שהופיעה באיטליה. שמו היה ג'סטוריני, ולצערו קצת לאחר שפתח עסק למסחר ומכירת יין בלונדון עם אנגלי בשם ג'ונסון, שברה הזמרת את ליבו והוא חזר בבאסה לאיטליה והשאיר את העסק לג'ונסון מאחוריו. העסק התקיים כמה עשרות שנים, בקושי, ובינתיים ג'סטוריני הספיק למות, וסוחר עשיר בשם ברוקס החל לקנות, לערבב ולמכור וויסקי. כאשר החל המחסור בקוניאק וביין בעקבות מחלת הפילוקסרה הוויסקי הפך לנפוץ וברוקס החל לשווק ולייצא את הבלנד שנקרא על שמו ושם מקים העסק: ג'סטוריני אנד ברוקס או בקיצור - J&B. הוויסקי, לפני שנשכח קצת בארצנו, הפך להיות אייקון בכל-כך הרבה סרטים ואצל כל-כך הרבה אמנים ונחשב עדיין לאחד מהנמכרים בעולם. ובצדק. מדובר בוויסקי לא יקר שמעורבב מכ-42 סוגי וויסקי (36 מאלטים בדרך כלל) בעל טעם קליל, מתקתק, עם שכבות של וניל ואפילו דבש עם קצת דגנים בניחוח. אז אם אתם בקטע נוסטלגי ומחפשים איזה דרינק שיעזור לכם להיזכר, תמזגו לכוס שלכם J&B עם סודה והרבה קרח.