חברת פאנקו תובעת את הרבנות הראשית לישראל על אזהרת ציבור שומרי הכשרות שלא לקנות ג'ק דניאלס שמייבאת החברה...

חברת פאנקו, בעלת חנות האון-ליין למוצרי אלכוהול, הגישה תביעה נגד הרבנות הראשית לישראל בה נטען להוצאת לשון הרע ונזיקין בסך 250,000 ₪, כמו כן הגישה החברה בקשה דחופה למתן צו מניעה זמני שיורה לרבנות על הסרת הפרסום.

לטענת פאנקו, הרבנות עצמה היא זו שהנפיקה תעודת כשרות למוצרים הנמכרים באתר שלה, ובפרט לוויסקי ג'ק דניאלס... (צילומים: יח"צ)
לטענת פאנקו, הרבנות עצמה היא זו שהנפיקה תעודת כשרות למוצרים הנמכרים באתר שלה, ובפרט לוויסקי ג'ק דניאלס... (צילומים: יח"צ)
לטענת פאנקו, הרבנות היא זו שהנפיקה תעודת כשרות למוצרים שבאתר שלה, וגם לג'ק דניאלס (צילום: יח"צ)

חברת פאנקו, המתמחה בייבוא, שיווק ומכירה של משקאות אלכוהוליים, שתחילת פעילותה גרמה לטלטלה בשוק האלכוהול בישראל, מפעילה באתר האינטרנט שלה חנות און-ליין לרכישת מוצרי אלכוהול (PANECO.CO.IL), ומוכרת אותם ישירות לצרכנים בישראל אטרקטיביים, לרבות שירות משלוח עד הבית ללא תשלום. החברה מחזיקה בתעודות כשרות למשקאות אלכוהוליים שונים, שלטענתה ניתנו לה כדין, במועדים שונים, על-ידי הרבנות הראשית לישראל. לטענת פאנקו, בתחילת חודש יוני 2016 פורסמה באתר הרבנות הראשית ידיעה כנגד החברה בה הובא לידיעת הציבור כי המשקאות אותם מוכרת החברה אינם מחזיקים בכשרות מאת הרבנות.

ביום רביעי, 3 באוגוסט 2016, הגישה חברת פאנקו באמצעות משרד עורכי-הדיו עיני ליטבק לזר ושות', כתב תביעה נגד הרבנות הראשית לישראל ובו נטען בין היתר כי: "ההודעה שפורסמה על-ידי הנתבעת באתר האינטרנט שלה, נועדה לציבור הרחב ואף הגיעה לידיעתו, וברי כי הנה שקרית, משפילה את התובעת, עושה אותה מטרה לשנאה ולבוז ואף פוגעת בתובעת, בשמה הטוב, במוניטין שלה, בעסקה ובמשלח ידה...".

גק-דניאלס-בקבוק-363x1024
גק-דניאלס-בקבוק-363x1024
על-פי כתב התביעה, העלתה הרבנות הראשית לישראל לאתר האינטרנט שלה פרסום שקרי ופוגעני, המנוסח באופן לקוי וברשלנות רבתי, המיועד לכלל הציבור בישראל, בו "מוזהר הציבור" כי מוצרי אלכוהול המשווקים על-ידי קבוצת פאנקו, ובמיוחד הוויסקי מסוג ג'ק דניאלס, אינם "כשרים". בחברת פאנקו חוששים כי הפרסום באתר הרבנות הראשית לישראל נעשה במכוון כדי לפגוע בהם, מה גם שהרבנות עצמה היא זו שהנפיקה תעודת כשרות למוצרים הנמכרים באתר פאנקו, ובפרט לוויסקי ג'ק דניאלס.

עוד ולדברי התובעת, הרבנות לא טרחה לפנות לקבוצת פאנקו, קודם לפרסום באתר, על-מנת לקבל את תגובתה ואף לא הסירה את הפרסום השקרי, לכאורה, גם לאחר שקיבלה פנייה בכתב מפאנקו. לטענת החברה, הרבנות לא טרחה כלל להשיב לפנייתה בעניין זה עד למועד הגשת התביעה.

בתאריך 17.7.16 הגישה קבוצת פאנקו לרבנות הראשית כתב התביעה, באמצעות בא כחה, לפיו העמידה אותה על הפרסום השקרי והלקוי, ועל הנזק הניכר שהוא גרם ועתיד לגרום לפאנקו. בנוסף דרשה פאנקו כי הרבנות תסיר ללא דיחוי, את הפרסום, תודיע לה בכתב על הסרתו, ותפרסם את המכתב באתר הרבנות הראשית לישראל, זאת על-מנת שקבוצת פאנקו תוכל להציג את המכתב בפני לקוחותיה ולתקן את הנזק שנגרם לה. בנוסף דורשת קבוצת פאנקו פיצוי כספי בגין הנזקים, שלכאורה נגרמו לה, בעקבות פרסום ההודעה. לטענת קבוצת פאנקו, עד למועד הגשת התביעה לא הסירה הרבנות הראשית את הודעתה ואף לא טרחה להשיב כלל לפנייתה בנושא.