מספרים על פיטר אוטול שיצא לדרינק ערב אחד בפריז והתעורר בקורסיקה. טל חוטינר מרים כוסית לחיי השחקן הגדול שהלך אמש לעולמו ונזכר בסיפורי השיכרות הגדולים שנקשרו בשמו

עוד אח לבקבוק הלך אל הקבר. אתמול הלך לעולמו בגיל 81 השחקן הבריטי, או יותר נכון אירי, פיטר שיימוס אוטול. הוא נולד בשני באוגוסט 1932 בקונמרה שבמערב אירלנד, איזור שבו מייצרים עדיין ויסקי אירי מעושן. בגיל שנה עברה משפחתו לעיר לידס האנגלית. לאחר שירות בצי הבריטי קיבל אוטול מילגת לימודים באקדמה המלכותית לדרמה ובין חבריו לספסל הלימודים נמנו השחקנים אלברט פיני, אלן בייטס וריצ'רד האריס. אוטול הופיע בתיאטרון, בטלוויזיה ובקולנוע. הוא היה מועמד לשמונה פרסי אוסקר (פעמיים על תפקיד הנרי השני בשני סרטים שונים), זכה בשלושה פרסי גלובוס הזהב ובפרס אמי אחד. בין סרטיו הידועים אפשר למנות את "לורנס איש ערב" (1962), "בקט" (1964), "אריה בחורף" (1968), "קליגולה" (1979), "מצדה" (1981), "הקיסר האחרון" (1987) ועוד רבים וטובים.

פיטר-אוטול-בקט (1)
פיטר-אוטול-בקט (1)
אבל מבחינתנו, חברי המועצה, האיש היה אחד משלנו. לא רק אירי אלא בעיקר אלכוהוליסט ידוע שכמעט מת משחמת הכבד ואף נזקק לכריתת לבלב בסוף שנות ה-70. סיפורי שיכורים רבים נקשרו לשמו, חלקם מאומתים וחלקם לא ממש מוכחים או קצת מוגזמים. אחרי ערב של שתייה יפה במהלך צילומי "לורנס איש ערב" סידר אוטול לעומר שריף דייט עם אפריל אשלי, מראשוני הטרנסג'נדרים המפורסמים. כאשר גילה שריף את ההפתעה הוא רדף אחרי אוטול עם גרזן בשר ברחבי המלון. מספרים על אוטול שיצא לדרינק ערב אחד בפאריס והתעורר בקורסיקה. ערב אחד בשנת 1959 הזמין אוטול את מייקל קיין הצעיר, שהיה המחליף שלו בהצגה "הארוך, הקצר והגבוה" בתיאטרון המלכותי, לארוחת ערב. קיין מספר שזכר רק שאכל ביצים וצ'יפס והתעורר עם כאב ראש אדיר בדירה לא מוכרת. כאשר שאל את אוטול "מה השעה?" ענה לו האחרון "עזוב את השעה, מה לעזאזל התאריך?". מסתבר שהשניים היו מעולפים במשך יומיים והתעוררו במזל שלוש שעות לפני הצגה. במהלך צילומים לסרט "אריה בחורף" חתך אוטול חתיכה מאצבעו בתאונת שייט. הוא טבל את החתיכה שהתנתקה בברנדי ששתה וחבש את עצמו. שלושה שבועות מאוחר יותר, כאשר הסיר את התחבושת, הוא גילה כי חיבר את האצבע הפוך. הפעם האשים את הברנדי. אבל אולי הסיפור הקלסי מכולם קרה כאשר בילה בשכרות עם חברו השחקן פיטר פינץ' בעיירה קטנה באירלנד. השניים ישבו בבר וניסו להזמין משקאות לאחר שעת הסגירה. כאשר הבעלים סירב לשרת אותם עוד השניים הוציאו צ'ק, קנו את הבר וכך פשוט המשיכו לשתות. לזכרו ולחיים.