השפים יונתן רושפלד, יובל בן נריה ואוראל קמחי יצרו קינוחים וקוקטיילים יצירתיים על בסיס קפה קר של 'נספרסו' שיוצעו לסועדים במסעדות שלהם. טליה לוין טעמה וחזרה כדי לדווח...

לכבוד יום הולדתי הארבעים קיבלתי במתנה את מכונת ה'נספרסו' הראשונה שלי. מיה קיבלה אותה ליום הולדתה הארבעים ועכשיו היא העבירה אותה אליי, במעין ירושה שכזאת של חברות. ובזמן שהיא השתדרגה עם המכונה החדשה שלה, אני לומדת לראשונה בחיי מה זה אומר להיות אישה בוגרת בגיל הבינה שצריכה להכין לעצמה קפה מקפסולות, ריסטרטו חזק וג'ורג' קלוני, ולא נס קפה בקומקום.

נספרסו סטייל - כשאני אומרת שהשפים יצרו, אני לחלוטין מתכוונת לפן האמנותי של העניין... (צילומים: יח"צ, אנטולי מיכאלו)
נספרסו סטייל - כשאני אומרת שהשפים יצרו, אני לחלוטין מתכוונת לפן האמנותי של העניין... (צילומים: יח"צ, אנטולי מיכאלו)
כשאני אומרת שהשפים יצרו, אני לחלוטין מתכוונת לפן האמנותי של העניין... (צילומים: יח"צ, אנטולי מיכאלו)

ואז כמו משום מקום, כחברה חדשה במועדון הלקוחות הכה מפורסם בארץ, נחת עליי הפסטיבל הבא, וליתר דיוק פעילות מפנקת שתתקיים בין התאריכים 18-20 ביולי המשלבת עוד אחד משיתופי הפעולה היצירתיים של החטיבה העסקית של 'נספרסו' עם מסעדות שף.

יובל בן נריה ממסעדת 'טאיזו', יונתן רושפלד שחזר לחלל ה'הרברט סמואל' בגלגולו החדש עם ג'ונתן פוד קלאב, ואוראל קמחי מ'פופינה' הקסומה באחד העם, שיתפו פעולה עם הקפה הקר של 'נספרסו' ויצרו, וכשאני אומרת יצרו אני לחלוטין מתכוונת לפן האמנותי של העניין, קינוחים וקוקטיילים על בסיס הקפה הקר אותם יקבלו הסועדים במתנה על כל ארוחה שיזמינו בתאריכים הללו בין השעות 18:30-23:30. אגב, חברי מועדון 'נספרסו' יקבלו במתנה גם שרוולון קפסולות קר, אז הנה גיליתי לכם סקופ.

נספרסו קינוח רושפלד
נספרסו קינוח רושפלד

בכל מקרה, אין מצב משחררת אתכם עם המלצות בלי לטעום בעצמי ועל בשרי את מה שעומד לקרות פה בעיר הלוהטת. אז יצאתי לסיור בין שלושת מוקדי האספרסו כחברת מועדון חדשה וכשליחת המועצה העליונה לתרבות שתייה כדי לבדוק הכצעקתה.

אז יונתן רושפלד, כמו שרק הוא יודע להיות, חצוף נועז ומוכשר כמו שד, יגיש קינוח שלדעתי ראוי לקבל כוכב מישלן: דום קפה, יוגורט ברביולי שקוף שמעליו הוא בזק כיפת ריסרטו והפציר בנו לא לתת ביס עד שהמנה לא מוכנה. לצד הקינוח מוגש קוקטייל קפה קר אותו רקח מוש בונדיק שנקרא: ריסטרו קולדה. כלומר, פינה קולדה של פעם - רק עם קפה, אמארו, קלואה, קרם קוקוס ובקארדי 8. האמת, תעלפתי כבר בדרך לאופניים.

נספרסו קינוח אוראל קמחי
נספרסו קינוח אוראל קמחי

יובל בן נריה מ'טאיזו' האסייתית ואנה שפירו הקונדיטורית המוצלחת שלו יגישו במסעדה במתנה לסועדים את בייקד אלסקה קפה - מנה מופלאה בפני עצמה: עוגת שוקולד אספרסו, קרם אספרסו, קרמבל שוקולד וגלידת קפה שאת כל הטוב הזה עוטף מרנג איטלקי. הקוקטייל המוגש לצד המנה הוא קפה קר בשילוב רמי מרטן, ג'ק דניאל'ס ועוד משהו שאני לא זוכרת, רק שכבר לא ראיתי בעיניים.

נספרסו קינוח יובל בן נריה
נספרסו קינוח יובל בן נריה

ב'פופינה' הקטנה באחד העם יגיש אוראל קמחי קינוח קלאסי לאוהבי המתוק: כדור קסם צבעוני שמזכיר ביצה סינית שהוא בעצם מוס קפה על ליבת וניל וקראנץ' שוקולד לבן. הקוקטייל שמוגש לצדו הוא ראשן מרטיני - קוקטייל שמנת, וודקה וליקר קפה.

המטרה בשיתוף הפעולה הזה של 'נספרסו' עם עולם הקולינאריה הוא לייצר חוויה קולינארית מקורית עבור לקוחות החברה. ועכשיו, כשהקיץ נותן בראש, וקפה קר יוצא מהברזים בישראל כמו מים, לגמרי מסקרנת אותי הקפסולה לשימוש ביתי של הקפה הקר. אחלה הזדמנות לחנוך את המכונה של מיה, זאת אומרת, את המכונה שלי, ושיהיה לי יום הולדת שמח.

הפעילות תיערך בין התאריכים 18-20/07/2017, בין השעות 18:30-23:30. יש להזמין מקומות מראש. טאיזו: דרך מנחם בגין 23, תל-אביב. 03-5225005. פופינה: אחד העם 3, תל-אביב. 03-5757477. ג'ונתן פוד קלאב: קויפמן 6, תל-אביב. 03-6960707