שחקני נבחרת מכבי תל-אביב בכדורסל הוזמנו לאירוע שעסק בהתאמת בירה לאוכל, והפגינו רוח ספורטיבית, אבל גם תיאבון בריא...

לאחרונה התכנסו שחקני מכבי תל-אביב בכדורסל לאירוע יוצא-דופן שעסק בהתאמת בירה לאוכל בהזמנת מומחי הבירה של חברת IBBL ורשת ההמבורגרים BBB, הנמנית על נותנות החסות לקבוצת הכדורסל האייקונית. לארוחה הגיע קפטן הקבוצה גיא פניני ואתו מספר שחקני הקבוצה, ביניהם גל מקל, ארינזה אונואקו, יוגב אוחיון, סילבן לנדסברג, דגן יבזורי ואיתי שגב לבושים במדי הנבחרת כשהם מוכנים לתקוף את הארוחה המוטרפת שהכין עבורם השף אילן פנחס בליווי של 5 בירות שונות, אבל זה קרה רק בתום סבב סלפי מתיש עם סועדי המסעדה שלאחריו התיישבו סוף-סוף השחקנים סביב השולחן, השיקו כוסות ואכלו כמו שרק אתלטים יודעים לאכול.

שחקני נבחרת מכבי תל-אביב יצטרכו להזיע די הרבה כדי להיפרד מהקלוריות של הארוחה הזאת... (צילומים: יח"צ, סמדר בן אבי)
שחקני נבחרת מכבי תל-אביב יצטרכו להזיע די הרבה כדי להיפרד מהקלוריות של הארוחה הזאת... (צילומים: יח"צ, סמדר בן אבי)
שחקני מכבי יצטרכו להזיע הרבה כדי להיפרד מהקלוריות של הארוחה הזאת... (צילומים: יח"צ, סמדר בן אבי) על פניו נראה כאילו אין כל קשר בין פעילות ספורטיבית ובירה, אך מסתבר שעבור ספורטאים רבים קשורים אימון ספורטיבי וצריכת בירה בקשר הדוק. לא זאת בלבד, אלא שגם אתלטים מקצועיים נוהגים לחגוג ניצחונות, לבכות הפסדים ולסיים אימון קורע בשתיית בירה. בשונה מיין, ובאופן רווח, נתפסת אמנם הבירה יותר כמשקה 'עצמאי' או כמשקה מרווה לצד הארוחה, אולם הפעם היא יצרה חיבור מעניין עם הטעמים של המנות.
ווינשטפן-FESTBIER-כוס
ווינשטפן-FESTBIER-כוס
למנות הראשונות - כנפיים בציפוי פריך, רוסטביף ומח עצם צלוי בתנור הותאמו בירות הלאגר קרלסברג, וטובורג רד מהחבית שהן קלילות ומעט מרירות, כך שהן פתחו היטב את התיאבון ושיחקו היטב לצד המנות הללו. שתי הלאגריות - קרלסברג הבלונדינית וטובורג הכהה יותר - ניחנות בקלילות שהופכת אותן למשקה המועדף לצד כמעט כל מנת דיינר. טובורג רד, אגב, היא מותג בלעדי לשוק הישראלי. לפני כשנה וחצי עבר המתכון שינוי וכעת הוא מבוסס על שלושה סוגי לתת במקום סוג אחד, שהדומיננטי בהם הוא ה-CARA AMBER שמעניק לבירה את עמוד השדרה שלה. במקצה המנות העיקריות חברו שתי בירות אייל למיני המבורגרים. ויינשטפן מחבית לצד 'לטינו בורגר' - קציצת בקר עם בצל פריך, גואקמולי, סלסה צ'יפוטלה, ביצת עין, נתח קצבים וכבד אווז בורגר - כמו שזה נשמע בדיוק! הווינשטפן הגרמנית, בירת חיטה לא מסוננת בעלת צבע בהיר וריכוז טעמי פרי מצוין לצד איזון אלכוהולי, ידעה להתמודד היטב עם המבורגר עשיר בטעמים.
אירוע מכבי תא מבי - אווירה ב
אירוע מכבי תא מבי - אווירה ב
הבירה שנייה היתה לף בראון שהוגשה לצד 'מרגז בורגר' - אריסה, סלסה פיקנטית, בצל בסומק ומרגז בטחינה; ו'ג'מייקה בורגר' - ירקות פריכים, אנס מקורמל ואיולי מנגו. הלף בראון, כמו שוקולד מריר נוזלי וטעים, היתה מאז ומתמיד הפייבוריטית שלי בבירות הכהות משום שהיא מצליחה לשמור על קלילות מהנה למרות הטעמים הקלויים המודגשים ולמרות אחוז האלכוהול (6.5%) הלא מבוטל שבה. את אגף הקינוחים, שכלל פרפה חלבה ובראוני בננות צרובות עם טופי, נבחרה ללוות לף רובי - בירה בטעמי פירות יער אדומים (5% אלכוהול). לטעמי האישי, לף רובי לא אמורה ללוות קינוחים בשל העובדה שהיא לא מספיק מתוקה ולא מספיק חזקה לעמוד מול מנות קינוח גדושות סוכר, אך היא בהחלט יכולה להיות בחירה כיפית ומרעננת למי שבאופן קבוע בוחר ביין (צלול או מוגז) חצי יבש ללוות את הארוחה. אגב, בירה נחשבת בכל העולם כמשקה התאוששות נהדר לאחר פעילות ספורטיבית, מכיוון שהיא מחזירה לגוף את המינרלים שאבדו במהלך הפעילות ובעזרת הגיזוז הגוף סופג אותם מהר יותר לתוך הדם. בנוסף, הרכיב האלכוהולי שבבירה יכול להפחית כאבי שרירים מהם סובלים ספורטאים רבים כתוצאה מפעילות מאומצת. נכון שבמשקאות אחרים הרכיב הזה נמצא בכמויות גדולות יותר, אך יחד עמו באות גם תופעות הלוואי השליליות. לכן בבירה, לעומת משקאות אלכוהוליים אחרים, יש win win situation - נכון שאנחנו אוהבים לנצח, אבל תיקו עדיף על הפסד. מה שבטוח הוא ששחקני נבחרת מכבי תל-אביב יצטרכו להזיע די הרבה כדי להיפרד מהקלוריות של הארוחה הזאת...