מיכל בוטון ואבירם כץ מפלרטטים במטבח ומחברים בין קינוחים לאלכוהול והפעם: לביבות תפוחי-עץ עם ג'ין וקלבדוס...

כמה אהבתי את חנוכה בתור ילד. קודם כל, אחרי חודשיים רצופים בלי שום חופש מבית-ספר שמגיעים אחרי חגי תשרי, אין דבר שאתה מחכה לו יותר מאשר השבוע הזה של חנוכה, על יקיצותיו הטבעיות בשעות צהרים. שנית, בחנוכה מקבלים דמי חנוכה מהסבתות, מה שהפך אותו, מבחינתי, לחג משתלם במיוחד לצד פסח וראש-השנה - שלושת החגים בהם תמיד מקבלים כסף ומתנות בארוחות המשפחתיות.

אם אני לא מטפטפת אלכוהול לתוך המתוקים שלי, רוב הסיכויים שאני אפילו לא אטעם מהם... (צילומים: מיכל בוטון, יח"צ)
אם אני לא מטפטפת אלכוהול לתוך המתוקים שלי, רוב הסיכויים שאני אפילו לא אטעם מהם... (צילומים: מיכל בוטון, יח"צ)
אם אני לא מטפטפת אלכוהול לתוך המתוקים שלי, רוב הסיכויים שאני לא אטעם מהם... (צילומים: מיכל בוטון, יח"צ) מיכל: אם כך, אצלנו יש חג נוסף" – "הביקור השנתי". כן, רק פעם בשנה, לצערי, בביתה של סבתא אטה. אבירם: תוסיפו לזה את שלל הסופגניות והלביבות שזוללים, ובתור ילד שמנמן תמיד אהבתי לזלול בצקים, שלא לדבר על החיבה לכל מה שטוגן בשמן עמוק. בקיצור, חנוכה היה מאז ומתמיד חג שחביב עלי במיוחד. מיכל: בתור ילד?! לא, כי היום התזונה שלך היא רק ירקות חיים עם סיביים תזונתיים, הא? אבירם: כיוון שהגעתי כבר לגיל בו אני מרגיש מדי פעם את המוות - או גרוע מכך, את הזקנה - מלטפים לי מדי פעם את העורף, אני מבין שלא יהיו לי עוד חגי חנוכה רבים בהם אוכל לזלול את עצמי לדעת ולהתפלש בריבה שנוזלת על החולצה ולהימרח באבקת סוכר על כל הפנים. מיכל: אתה בטוח שזו היתה אבקת סוכר חביבי? אבירם: רבאק, אני אשכרה מקבל צרבת כבר אחרי סופגנייה אחת. אני אשכרה קם עם קילו עודף אחרי צלחת לביבות. נו, כבר הודיתי כאן פעם: כל מה שאמרו לי על גיל 30 נכון. כבר קשה לישון טוב אחרי שתוקעים בצקים ומטוגנים באמצע הלילה, מתחיל להסתמן איזה קשר בין מה שאני אוכל לאיך שאני נראה, ועוד מעט לא תהיה ברירה וכנראה שאצטרך להתחיל לעשות ספורט. או לפחות ללכת ברגל יותר מעשר דקות רצוף. מיכל: תעצור כשאתה מתחיל לשעמם את עצמך... אבירם: אבל כל זה נשמע כמו עוד תירוץ מצוין לזלול בחנוכה הזה כאילו זהו החנוכה האחרון שלי. מיכל: יש לי הרגשה שאצטרך לשמור את הכתבה הזו ולהראות לך אותה בשנה הבאה, כששוב תבקש לזלול בלי סוף.
קלבדוס פר פרנסואה - בקבוק
קלבדוס פר פרנסואה - בקבוק
אבירם:
תכל'ס השילוב של מיכל ושלי מושלם: היא אוהבת להכין אוכל, הרבה יותר משהיא אוהבת לאכול אותו. אני אוהב לאכול אוכל, ואין לי שום כוונה להכין אותו בעצמי. פרפקט. מיכל: אז הכנתי לביבות תפוחי-עץ עם קלבדוס לבן. אבירם אוהב להעיד על עצמו כל מיני דברים, אבל בפועל, אם אני לא מטפטפת אלכוהול לתוך המתוקים שלי, רוב הסיכויים שאני אפילו לא אטעם מהם. אבירם: כן, כן, ממש כמו לעטוף תרופה של כלב בנקניק. מיכל: הקלבדוס תרם המון למתכון המקורי שלי. הוא פתח את הטעם של לביבות תפוחי-העץ, אבל יותר מזה – הוא אוורר את המרקם שלהן פלאים. שמח וטוב לבב, החליט אבירם למזוג לנו מבקבוק הג'ין החדש של 'פלטר'. אבירם: משהו בשידוך בין השניים נשמע טעים יותר ברעיון. אני מקווה שלא צריך להציג את מזקקת פלטר לקוראים כאן, אבל רק כדי להיות בטוח: מדובר בשיתוף פעולה בין יקב פלטר ובוזנח@חוטינר. הקטע בג'ין הזה, והסיבה שהוא נראה לנו חיבור טבעי, הוא היותו מבוסס על אלכוהול שהופק מתפוחי-עץ מסוג 'פינק ליידי' מהמטעים ברמת-הגולן. זה גם ג'ין מאוד עדין. הערער מאוד מנומס, ודווקא התפוחיות היא זו שיוצאת החוצה. וזה ג'ין נהדר. וכך גם הלביבות. אבל ביס ושלוק גרמו לנו להבין שמשהו התפספס לנו. לא שהיה רע, חלילה, אבל אנחנו מה שנקרא "א.פ." - אלכוהוליסטים פרפקציוניסטיים. פתאום נראה לי שהיינו צריכים בכלל ללכת הפוך. דווקא את הג'ין להוסיף ללביבות ואת הקלבדוס לשתות. מיכל: כמובן שהיו ניסיונות שכנוע מצד הנסיך להחזיר אותי למטבח לטסט נוסף עם הג'ין, אבל איך לומר - העדפתי להתעלם ולמזוג לשנינו מבקבוק הקלבדוס שעמד במטבח ליד קליפות תפוחי-העץ. אבירם: העיקר שבסוף אני נחשב לשתיין מבין שנינו. מכל מקום, אחרי כמה ימים ערכנו ניסוי חוזר. הפעם הג'ין בתוך הלביבות והקלבדוס בצד. אמנם אין הנחתום וכו' (ובכלל מיכל היא האופה מבין שנינו..) אבל וואלה - תחושות הבטן צדקו. הג'ין נתן עוד ממד תפוחי וטוויסט אלכוהולי מתובל ללביבות והקלבדוס בצד – פר פרנסואה vs פשוט ומשמח - היה כל מה שלביבת תפוחי-עץ צריכה. מיכל: אז קבלו מאתנו כדמי חנוכה מתכון ללביבות תפוחי-עץ וקלבדוס. ושיהיה לכולנו חג שמח, ונקווה שמדור חנוכה של שנה הבאה לא יוקדש להתאמה בין מיץ נבט חיטה לסופגניות סובין אפויות...   לביבות תפוחי-עץ עם ג'ין וקלבדוס
לביבות עם ג'ין וקלבדוס
לביבות עם ג'ין וקלבדוס
מה צריך?
2 תפוחי-עץ מסוג 'גראנד סמית', קלופים ומגוררים גס בפומפייה 2 ביצים 100 גרם סוכר דמררה 100 גרם רוויון 200 גרם קמח 5 גרם אבקת אפיה 25 מ"ל ג'ין של פלטר (או ג'ין אחר שמבוסס על תפו"ע) 1/4 כפית קינמון קורט מלח חמאה לטיגון קרם פרש - להגשה   מה עושים? שמים את כל המרכיבים בקערה בינונית ומערבבים היטב בעזרת כף עץ. מחממים קלות מחבת על אש בינונית וממיסים בתוכה 20 גרם חמאה. יוצקים פנימה כף מהתערובת, מטגנים את הלביבה משני צדיה עד להזהבה ומניחים על צלחת עם נייר סופג לספיגת עודפי השמן. חוזרים על הפעולה ומחליפים את החמאה המומסת בחדשה במידה והיא נשרפת. מגישים לצד קרם פרש ומנה יפה של קלבדוס.