אוהבים לשתות הרבה אלכוהול? כדאי לכם לשתות גם הרבה קפה. גילי ססובר מסביר למה השילוב בין השניים כל כך טוב - לכם ולכבד שלכם

מחקר שערך ד"ר ארתור קלצקי בארה"ב ובו השתתפו למעלה מ-125,000 איש התגלו תוצאות שהפתיעו לא מעט אנשים והראו כי: סיכויו של שתיין אלכוהול השותה כוס קפה אחת ביום ללקות בשחמת הכבד (כזו שנובעת משתיית אלכוהול) קטנים ב-20% מאלו של שתיין שלא צורך קפה, שתיית 3-2 כוסות ביום (לשאלה הקריטית האם אספרסו כפול נחשב לשתי כוסות עוד לא מצאתי תשובה) תקטין את סיכוייו ב-40% ואילו אדם השותה 4 כוסות קפה ומעלה ביום מקטין את הסיכוי ב-80%.

קפה אספרסו רוחב
קפה אספרסו רוחב
כל שתיין צריך קפה (צילום: שאטרסטוק) תוצאות המחקר אוששו ב-16 מחקרים נוספים רחבי היקף, כשהאחרון שבהם התפרסם ב-Journal of Clinical Gastroenterology, באוקטובר 2013, כך שבהחלט ניתן להתייחס לנתונים אלה ברצינות. זאת ועוד, לא רק שהקפה הוא ידידו הטוב של הכבד (או של בעליו השתיין), אלא שמחקרים רבים אחרים מראים גם על: ירידה משמעותית בסיכוי לחלות באוסטואופרוזיס (בריחת סידן), על ירידה של 50% בסיכוי לחלות בפרקינסון ובירידה משמעותית בסיכוי לחלות בסוכרת מבוגרים (סוכרת מסוג 2). קפה מורכב ממינרלים, מסיבים תזונתיים, מאנטיאוקסינדנטים וכמובן מקפאין, ששילובם יוצר את כל הפלאים הללו. קפאין לבדו אינו יכול לעזור כך לאדם וצריכתו בכדורים, בתה או בקולה לא תפחית את הסיכויים לאילו מהרעות שהוזכרו. גם לפגיעה בזיכרון לטווח קצר עוזר הקפה, כך שלא נותר לי אלא להפציר בכם בפה מלא: שתו ארבע, עד חמש כוסות קפה מהביל וטוב - יצא לכם מזה רק טוב (בניגוד לד"ר קלצקי שמשום מה לא ממליץ על שתיית קפה גם אחרי כל מה שגילה).