המיקסולוג טל גנץ עושה רספקט לקהילה הגאה, ומפרגן לה ביג טיים בקוקטיילים צבעוניים במיוחד לכבוד מצעד הגאווה...

דגל הגאווה - צילום פרי אימג
דגל הגאווה - צילום פרי אימג

אני ממש שמח ההזדמנות המגניבה שאיפשרה לי לכתוב כאן על הרגלי צריכת האלכוהול של הקהילה הגאה לקראת מצעד גאווה - אותה קהילה בליינית צבעונית שהופכת אותנו לשם דבר בעולם, ומביאה אלינו תיירות גייז משגשגת היוצרת לישראל באז חיובי בעולם. האמת היא שאני נתקל בהמון גברים מטרוסקסואלים שמשקיעים בעצמם, עושים גבות ותחזוקה שוטפת לגוף, אבל עדיין לא מעזים לשתות בכוס שהיא לא כוס בירה, אפילו לא בכוס מרטיני...

יצרניות האלכוהול זיהו מזמן את ההזדמנויות הכלכליות הגלומות בקהילה הבליינית בעלת הרגלי צריכת האלכוהול המרשימים... (צילומים: יח"צ, אנטולי מיכאלו)
יצרניות האלכוהול זיהו מזמן את ההזדמנויות הכלכליות הגלומות בקהילה הבליינית בעלת הרגלי צריכת האלכוהול המרשימים... (צילומים: יח"צ, אנטולי מיכאלו)
יצרניות האלכוהול זיהו די מזמן את ההזדמנויות הגלומות בקהילה הבליינית הזאת... (צילומים: אנטולי מיכאלו)

הרבה פעמים לאחר שהכנתי ללקוח איזה 'אפל מרטיני', או כל קוקטייל אחר בכוס מרטיני, נתקלתי מיד בגבר ממורמר עם מבט מושפל שביקש שאחליף לו את הכוס. גם אם לא מדובר כלל על קוקטייל שמקושט בפרח אכיל. לפעמים הוא נעץ בי מבט נוקב ונתן לי להרגיש כאילו הוצאתי אותו מהארון בניגוד לרצונו. לעומת זאת, הגייז המשוחררים וחוצי הגבולות בכל מה שקשור לצבעים, מסיבות ואופנה, מייצרים מיד אווירה כיפית של אירוויזיון בכל קוקטייל.

לראשונה נתקלתי בסצנה לפני כ-15 שנה כשמצאתי את עצמי בליין גיי פרנדלי מאחורי הבר - אותן מסיבות מגניבות של גברים בלי חולצות, עם אנרגיות מטורפות וכמויות שתייה גבוהות במיוחד (לצד טיפים איכותיים...). לראשונה בחיי הוצאתי כל-כך הרבה קוקטיילים ומזגתי המון אלכוהול איכותי. בכדי להבין את רגלי צריכת האלכוהול של הקהילה הגאה, הזמנתי אליי ל'יאכט קלאב' את הפרלמנט הכי גאה ומבין עניין שיש: בן חסון (36), מנהל הבר של ה'אוויטה'; תמי לבנת, מבעלי מלון 'אימפריאל' (ואמא של גלעד, הבעלים של בר ה'אימפריאל'); רועי צ'יבי (33), הוגה דעות ומנחה 'הפרלמנט'. ביקשתי מהחבורה הצבעונית לקפוץ אלי לבר לערב של שתייה ותובנות, אבל לא לפני שעשיתי עבודת הכנה ובדקתי את הנושא בגוגל, שהסתבר שהוא מאד לא סלחני לשילוב המילים Gays ו-Cock. חיפשתי Cocktail אבל זה מה שהעלה החיפוש...

יאכט קלאב 4 - צלם אנטולי מיכאלו
יאכט קלאב 4 - צלם אנטולי מיכאלו
את ה'קוסמופוליטן' ,למשל, נכסו לעצמם הגייז, רק בשמות יותר רדיקליים.. הקהילה האמריקנית אימצה וודקה מסן פרנסיסקו שנקראת SKYY. הדאבל Y מתייחס לכרומוזום Y הגברי שנמצא בכפילות מרמזת. משקה פופולארי נוסף הוא רום מדהים מברבדוס שנקרא 'מאונט גיי'. למייצר הרום, אגב, אין כל קשר לקהילה, מלבד שם משפחה שנשאב להיסטוריה הגאה. וודקה 'אבסולוט' הוציאה את המהדורה הנושאת את צבעי דגל הגאווה, וישנם גם מספר מותגי יין ובירה שבחרו להוציא מהדורות גאות, כפרגון לקהילה לצד חשיבה שיווקית, על-מנת שלא להחמיץ את ההזדמנויות הכלכליות הכרוכות בקהילה הבליינית בעלת הרגלי צריכת האלכוהול המרשימים.

בן, בעל ניסיון עצום מאחורי בר ה'אוויטה', מעוז הגייז והאירוויזיון המפורסם והוותיק, משקיע כיום בעולם הקוקטיילים יותר מאי-פעם. לדבריו: גם קהל הגייז הישראלי, לעומת התיירים, אינו קהל הקוקטיילים האידיאלי. מה שכן השפיע, הם השמות הסליזיים שהוענקו לקוקטיילים הקלאסיים והפכו אותם לנמכרים ביותר. אני מתרשם מהחבורה שהבשורה הצבעונית בכוסות מגיע מהתיירות הגייז ששוטפת אותנו ודורשת סטנדרט אחר, דבר הגורם לברמנים להתאמץ יותר ולהשקיע הרבה יותר. רועי ותמי מטיילים הרבה בעולם ופוקדים לא מעט את הסצנה בחו"ל, שם מגישים קוקטיילים צבעוניים ביותר בכל מועדון.

לרגל מצעד הגאווה שיתקיים מחר בתל-אביב, בחרתי לפנק את חברי הפרלמנט שהזמנתי בכמה דרינקים ברוח החגיגות. הקוקטייל הראשון שבחרתי להכין הוא 'ג'ין אנד טוניק פרייד' - ממש כמו הטרנד העולמי להשקיע ב'ג'ין אנד טוניק', אבל לצבוע אותו בצבעי הגאווה.

1
1
קוקטייל 'ג'ין אנד טוניק פרייד'

גין-מספר-3-בקבוק - עותק
גין-מספר-3-בקבוק - עותק
מה צריך?

50 מל' ג'ין 3 'NO 15 מל' סירופ שקדים (רוזטה) 25 מל' מיץ לימון, סחוט טרי טוניק

מה עושים?

מוזגים את כל המרכיבים מעל אשכולית אדומה, ליים ומלפפון, מערבבים היטב וסוגרים בטוניק.

ה'קוסמופוליטן' הוותיק מוגש בכל גיי בר שמכבד את עצמו, רק בשם אחר. בן טוען שאצלו בבר לא היתה דרישה רבה לקוקטיילים, עד שהחליט לתת לקוקטיילים שמות מצחיקים, כמו 'קוקברי', היות שאחד ממרכיבי הקוקטייל הוא קרנברי...

קוקטייל דיווה פוליטן - צלם אנטולי מיכאלו
קוקטייל דיווה פוליטן - צלם אנטולי מיכאלו
קוקטייל 'דיווה פוליטן'

גרנד מרנייה - בקבוק
גרנד מרנייה - בקבוק
מה צריך?

50 מל' גריי גוס ציטרון 25 מל' גראנד מארנייה 25 מל' מיץ לימון, סחוט טרי 15 מל' סירופ למון גראס 50 מל' מיץ חמוציות (קרנברי'ז)

מה עושים?

מכניסים את כל המרכיבים לשייקר, מנערים היטב ומסננים לכוס מקוררת.

הקהל יחפש תמיד להיות מזוהה עם משקה שיצטלם טוב, אבל גם שיהיה טעים וחזק. כיום, לשמחתנו, ותודות לשינוי שיטת המיסוי על האלכוהול, משקאות איכותיים זמינים יותר ואין בעיה "לערבב" משקאות. הבעיה גדולה היא במקומות מסוימים בהם נוהגים להשתמש באלכוהול נחות ובכך מייצרים חווית משתמש לא נעימה. קהל התיירים שמגיע לארץ הוא קהל מאד מכוון שיודע לבלות ורוצה לנצל את החוויה עד הסוף. אצלי ב'יאכט קלאב' תיירים גייז שמגיעים אלינו ישתו קוקטייל עד שיגיע האוכל, ליד האוכל יזמינו בקבוק יין, וליד הקינוח יזמינו דז'סטיף, שיבשר על כך שהערב רק התחיל. אז לצורך השלמת האווירה בחרתי לפנק את חברי הפרלמנט ב'ריינבואו' - קוקטייל צבעוני מאד ומורכב, כי אם רועי יכול ללכת עם נעלי עקב, אני מוכן להשקיע בקוקטייל מחולק ל-3.

קוקטייל ריינבואו - - צלם אנטולי מיכאלו - עותק
קוקטייל ריינבואו - - צלם אנטולי מיכאלו - עותק
קוקטייל 'ריינבואו'

וודקה-גריי-גוס-בקבוק
וודקה-גריי-גוס-בקבוק
שכבה ראשונה: 30 מל' וודקה גריי גוס, 10 מל' קירסאו כחול. מכניסים את המרכיבים לבלנדר, מוסיפים קרח וטוחנים. מוזגים את השכבה לכוס 'הוריקן' או 'בל'.

שכבה שנייה: 45 מל' ליקר מלון ירוק, 20 מל' מיץ אננס. מכניסים את המרכיבים לבלנדר, מוסיפים קרח וטוחנים. מוזגים לכוס את השכבה השנייה.

שכבה שלישית: 20 מל' ליקר מליבו, 15 מל' גרנדין. מכניסים את המרכיבים לבלנדר, מוסיפים קרח וטוחנים. מוזגים לכוס את השכבה השלישית.

מה עושים? לאחר מזיגת 3 השכבות, מקשטים את שפת הכוס בפלח אננס, או בפרח אכיל, ומגישים.

חג גאווה שמח!

* (צילום דגל הגאווה: freeimages.com)