כמעט לכל מזון ומשקה פופולאריים יש יום מיוחד משלו, וכמעט בכל חודש ניתן למצוא כמה ימים מיוחדים שיעניינו את חובבי הטיפה המרה וגם את הפודי'ז. הנה מה שמחכה לכם בחודש פברואר…

כמדי חודש גם הפעם אנחנו דואגים לכם לכמה ימים של סיבה למסיבה, אלא שחודש פברואר הוא חודש קצר, אין בו חגים או מועדים רשמיים, מזג-האוויר ברובו לא מתאים לפיקניקים עם איזה יין מבעבע קליל, או סתם לרביצה בים עם בקבוק בירה. גם הימים הגשומים המאפיינים את החודש הזה מונעים מאתנו לעתים לעבור מבר לפאב או מבית-קפה למסעדה, ולמרות זאת יש לא מעט הזדמנויות של ממש לחגוג החודש. אז הנה מה שמחכה לכם בחודש פברואר.

פברואר - לא בטוח שאתם ממש צריכים אותנו כדי למצוא סיבות לשתות… (צילומים: יח
פברואר - לא בטוח שאתם ממש צריכים אותנו כדי למצוא סיבות לשתות… (צילומים: יח
לא בטוח שאתם ממש צריכים אותנו כדי למצוא סיבות לשתות… (צילומים: יח"צ, בן יוסטר, טל גנץ, צחי ימין)

פיצה
פיצה
פברואר, 9

הפיצה, שהחלה את דרכה בתור אוכל פשוט לעניים, הופיעה בפעם הראשונה במאה העשירית בנאפולי שבאיטליה. איכרים פשוטים שלא היה באפשרותם לרכוש שפע של מזון, יכלו להרשות לעצמם להכין ארוחה מלאה ומשביעה שהותקנה מבצק, עגבניות וגבינה.

הפיצה הגיעה לארצות-הברית אי-שם בסוף המאה ה-18 ביחד עם המהגרים האיטלקים. בשנת 1905 פתח אדם בשם לומברדי את הפיצרייה הראשונה בעיר ניו יורק. לא יאומן, אבל הפיצרייה של לומברדי עדיין קיימת ועובדת במנהטן, בשכונת נוליטה, (צפון איטליה הקטנה). נראה לי שאין צורך להרחיב איך לחגוג את יום הפיצה. פשוט, פרגנו לעצמכם פיצה טובה במקום שיודע לעשות כבוד לפיצה, ולמרבה השמחה יש לא מעט כאלה, ואל תשכחו להוסיף איזה בירה צוננת או כוס יין ליד.

אויסטר
אויסטר
פברואר, 14

אז ולנטיין היה אנטישמי או לא? הרג יהודים או לא? בכלל צריך לחגוג את החג הזה או לא? בוא ניסגר על זה שהתשובה בעצם לא חשובה, כי אם יש לנו פה סיבה לשתות יינות מבעבעים מתקתקים, קוקטיילים ורודים שמחים, או כל משקה אחר לצד הוורדים האדומים, השוקולד והנשיקות, אז למה לסרב (...).

הגרסה המקובלת ביותר לחג הזה היא זאת שמסופרת על הקיסר קלאודיוס השני, בשנת 270 לספירה. קלאודיוס האכזר אסר על אנשיו להתחתן בימי המלחמה, משום שהאמין שדברים רווקים הם יותר חזקים ומוכנים להילחם מאשר כאלה שמתגעגעים לבנות-זוגן. דרך אגב, כבר הוכח בעבר מדעית שאדם מאוהב הוא פחות יעיל, כשלדברי מומחים מבחינה ביוכימית במוח, אהבה רומנטית זהה להפרעה טורדנית-כפייתית חמורה.

הבישוף ולנטיין חתר נגד הקיסר הרשע והשיא בסתר זוגות מאוהבים. ולנטיין נתפס ונכלא וב-14 בפברואר הוצא להורג. לפני שמת כתב מהכלא מכתב לבתו וחתם אותו במילים: "שלך, ולנטיין". מאז הפך הקדוש לסמלם של האוהבים, ויום הוצאתו להורג לחג האהבה של הנוצרים.

Main and Wine, Merlot 2015 Beringer
Main and Wine, Merlot 2015 Beringer
פברואר, 18

ה-18 בפברואר הוא יום שתיית היין הלאומי בארצות-הברית. יין ממלא תפקיד חשוב בהיסטוריה של לאומים רבים, בדתות שונות ובמערכות יחסים חברתיות. את יום שתיית היין החלו במטרה להפיץ את האהבה, חימום האווירה והערכים הבריאותיים שהיין מביא עמו.

הנה כמה עובדות מרתקות לכבוד יום היין: כמות היין הגדולה בעולם נצרכת בסין כשהצרפתים נמצאים במקום השני, הפורטוגלים בשלישי והאיטלקים אחריהם. הסינים אוהבים בעיקר יין אדום, כי הצבע האדום נחשב לצבע שמביא מזל. צריכת היין הגדולה ביותר, יחסית למספר התושבים, נעשית דווקא בוותיקן. למקרה שתהיתם מדובר בכמות של 74 ליטר לנפש בשנה. אגב, Oenophobia (יונופוביה, בעברית) הוא פחד מיין. כן, יש גם דבר כזה!

מרגריטה
מרגריטה
פברואר, 22

קשה לקבוע מי החל את מסורת יום המרגריטה הלאומי, משום שלגמרי כצפוי יש עשרות מוזגים הטוענים לכתר. אם יש משקה או קוקטייל המהווה את עצם מהות השמחה וההנאה מהחיים הרי שזו ללא כל ספק המרגריטה. אין דבר טוב יותר ביום חם מאשר למזוג לחברים מרגריטה צוננת, כזו שתרים את מצב-הרוח מידית. אחד הדברים המשמחים במרגריטה הוא קשת הטעמים שהיא יכולה להציע, החל מאוכמניות, תות-שדה, אפרסק ושאר פירות וכלה בלימון, בזיליקום ושאר תבלינים. יש מרגריטה לכל אירוע, ויום המרגריטה הוא הסיבה לטעום את כל הטעמים שבא לכם, רק קחו בחשבון שכמות גדולה של טקילה יכולה להביא אתכם ביום שלמחרת לשאוף לבטל את היום השמח הזה לאלתר.

הרדורה
הרדורה
קוקטייל המרגריטה הוא אחד מהקלאסיקות העולמיות. אגדות רבות נשזרו סביב הקוקטייל הזה וגם לא מעט סיפורים מגרים לא פחות מהמשקה עצמו. הקוקטייל הומצא כנראה אי-שם בשלהי שנות ה-30 של המאה הקודמת. הסיפור המוכר ביותר מדבר על השחקנית מרג'ורי קינג, שבתקופת היובש בארצות-הברית של סוף שנות ה-20 ותחילת ה-30, נהגה לחצות את הגבול מקליפורניה למקסיקו כדי ללגום את המשקאות האסורים. יום אחד ישבה הכוכבת במסעדה בטיחואנה שבמקסיקו והודיעה קבל עם ועדה כי היא אלרגית לכל משקה אלכוהולי פרט לטקילה, ואז זכתה בקוקטייל על שמה, מרגריטה, המקבילה הספרדית למרג'ורי.

בארצנו החמה, לא פלא שהמרגריטה המוכרת יותר היא הגרסה הקפואה שמכינים בבלנדר. היא מוגשת כמעין ברד ומורכבת מפירות טריים או מרכז פרי טבעי, מטקילה ומליקר תפוזים. ורק כדי שלא תישארו בלי, הנה מתכון של חבר מועצת סנהדרינק שמוליק וולברג למרגריטה קלאסית, וככה עושים את זה: מוזגים לשייקר 50 מ"ל טקילה הרדורה פלאטה, 25 מ"ל מיץ ליים טרי, 15 מ"ל מי סוכר ו-15 מ"ל ליקר תפוזים ומנערים היטב ובמרץ. בעזרת פלח ליים מרטיבים את שוליה של כוס קוקטייל (מרטיני) מקוררת ומייצרים כתר של מלח (לא חובה, אבל חגיגי ומוסיף לטעם). מסננים סינון כפול את תכולת השייקר לתוך הכוס ומגישים.

בר שירה
בר שירה
פברואר, 24

הברמן הוא האדם האהוב עלינו, וזה שאנחנו רוצים שירצה בטובתנו בערבי הבילוי. הוא ידאג לסדר לנו את הראש כמו שצריך, יכין לנו את מה שנרצה, ולפעמים גם יקשיב לנו וישרת אותנו נאמנה, לפחות כל עוד יש לנו מספיק כסף ואנחנו לא שיכורים מדי בשביל להמשיך לשתות.

יום הברמן העולמי נועד לבטא הערכה למוזגים שלנו, שעובדים קשה ולא תמיד זוכים להערכה הראויה, אז תרימו להם.

שאטו לאטיף
שאטו לאטיף
פברואר, 27

מאז המילניום של שנת 2000 החלה מסורת חדשה בה לילה אחד בחודש פברואר החורפי והאפור מתבהר לאין ערוך עבור חובבי היין והופך לחגיגת בקבוקי היין, השמפניה והאלכוהול. זהו לילה שמטרתו לוודא שיינות משובחים שהושמו לשמירה בצד לאירוע מיוחד לא יישכחו בתהום הנשייה ויספיקו להסב הנאה לבעליהם.

לכל חובב יין רציני יש יין או יינות שהוא שומר לאירועים מיוחדים, ומשום מה האירוע המיוחד לא תמיד קורה. זו בדיוק הסיבה שבגינה המציאו כתבי 'Tastings', דורותי גייטר וג'ון גרצ'ר, את יום פתיחת בקבוק היין הזה. אלפי בקבוקים יוצאים לחופשי מכלא המרתפים ביום זה וגורמים להנאה צרופה והתרגשות רבה לבעליהם. אם אתם מחליטים במקרה לאמץ את החגיגה הזו, דאגו שיהיה לכם באזור בקבוק חלופי, במקרה והיין שהחלטתם להקריב לכבוד האירוע נשמר אצלכם קצת יותר מדי זמן (...).