הקמפיין החדש של "פינלנדיה" מלמד משהו על הדרך שעשה הפרסום לוודקה מאז שסיפרו לנו על "ים השיבולים שמסביב" ועד לקמפיין שבו הצרכן עומד במרכז...

יש כמה דרכים לפרסם משקאות אלכוהוליים, אבל אם צריך לבחור שני כיוונים עיקריים, הרי שהם יהיו המשקה והצרכן: בראשון מספרים לך על תכולת הבקבוק – עד כמה היא טבעית, מוקפדת, מכילה חומרי גלם משובחים ועוד. ואילו בשני מספרים לנו עלינו, הצרכנים – עד כמה אנחנו מעניינים, מוקפדים, נהדרים וחדשניים – כלומר, כשאנחנו שותים את המשקה הנכון, כמובן.

בעידן הגלובלי הלקוח מחפש מותגים שמעידים פחות על עצמם – ויותר על המשתמש, הצרכן, הלקוח... (צילומים: יח"צ)בעידן הגלובלי הלקוח מחפש מותגים שמעידים פחות על עצמם – ויותר על המשתמש, הצרכן, הלקוח... (צילומים: יח"צ)
בעידן הגלובלי הלקוח מחפש לרכוש מותגים שמעידים פחות על עצמם – ויותר על הצרכן עצמו... (צילום: יח"צ)

ענף הוויסקי הוא דוגמא נהדרת לדרך הראשונה: היתרון היחסי של הוויסקי על-פני רוב המשקאות על המדף הוא האגדה שמלווה את תהליך הייצור שלו: מהמעיינות של ההיילנד ועד לסינון בפחם של טנסי, מהדגן שבושל והותסס בתחילת התהליך - ועד לחבית שבסופו. עד לא מזמן חשבו שמה שטוב לוויסקי טוב גם לוודקה: הפרסום הדגיש את ארץ המוצא והקשר של "הטרואר" שלה לטעמו הסופי של המשקה. העניין הוא שגאווה לאומית זה נפלא, אבל בעידן הגלובלי, הלקוח לא מחפש יותר סיפורים לוקאליים, אלא מותגים שמעידים פחות על עצמם – ויותר על המשתמש, הצרכן, הלקוח.

הקמפיין הנוכחי של פינלנדיה הוא דוגמא טובה לכך, ואולי אפילו לוקח את המסר השיווקי צעד אחד קדימה: זה כבר לא "שתה אותנו ותהיה מיוחד", אלא "קודם תהיה מיוחד – ואז תהיה ראוי לוודקה מיוחדת" (זה כמובן לא המסר המפורש, אבל זה מה שהצופה אמור לחוש בסוף הסרטון). אני לא בטוח עד כמה אנחנו כאן בסנהדרינק "מיוחדים", אבל אני יודע שיש לנו חיבה לפינלנדיה, דווקא משום פשטותה היחסית: טובה, חלקה, לא מתוקה – ועושה את העבודה בלי לגרום לך להצטער על כל לגימה למחרת היום...

אם אירוע השיא במחזור השנתי של המותג הפיני הזה בעבר היה מסיבת "מידנייט סאן" (בלילה שבין 21-22 ביוני, הלילה הארוך ביותר, עם שמש שלא שוקעת לרגע מעל הטריטוריה הפינית של לפלנד), אירוע שהדגיש את נופי כור-מחצבתה של הוודקה: לאפים, איילים, דגי סלמון, קרחונים וסאונה... הרי שהקמפיין הנוכחי מציב במרכז אנשים עוצרי-נשימה לא פחות מנופיה הקפואים של ארץ המוצא.

הקמפיין העולמי של פינלנדיה הוא הזדמנות לצ'פר גם אתכם, חובבי הוודקה. צפו בסרטון המצורף, חשבו האם אתם מכירים מישהו שהיה יכול לככב בקמפיין שכזה – וספרו לנו עליו בעמוד הפייסבוק שלנו. שלושת הסיפורים שיקבלו מהגולשים הכי הרבה לייקים, יזכו את שלושת "מספרי הסיפורים" בכרטיסי-כניסה (*) לפסטיבל הקוקטיילים 'COCKTAILS 2016' שייערך בתאריכים 7-8 ביולי במתחם "התחנה" בתל-אביב, אירוע שבמסגרתו תיערך גם תחרות הברמנים הנחשבת של "פינלנדיה". אז למה אתם מחכים? תתחילו לשקשק! פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק שלנו: https://www.facebook.com/

* הכרטיסים יימסרו לזוכים מעל גיל 18 בלבד, בהצגת תעודה מזהה.

https://www.youtube.com/watch?v=uZRX3vwkEIQ