מדריך היין הישראלי הדיגיטלי של העיתונאי יאיר גת והסומלייה גל זהר, חוגג שנה, ועכשיו גם במהדורה מודפסת

החברים גת את זהר, עזבו לרגע את עיסוקיהם הרבים, הכוללים בין היתר חברות במועצת סנהדרינק, ויצאו לכתוב מדריך ליינות ישראל, כמהדורה דיגיטלית בלבד, ולאחר שנה הבשיל לו המדריך וכעת הוא מוצע גם במהדורה מודפסת. שני האפים המיומנים, זה העוסק שנים בכתיבה על יין בעיתון ישראל היום, והשני, שהיין זורם בגופו כבר שנים רבות ואת חושיו ותפיסת העולם שלו חידדה שהיה רבת שנים בלונדון, חברו להם יחד בכדי לכתוב מדריך יין עבור הצרכן הישראלי, זה האוהב יין אך אינו נברן יין אינסופי, שנהנה לשתות להנאתו, אך יודע להעריך יין מעולה שהשתבח בבקבוק די שנים.

מדריך יין נגיש לא רק לאלה המוכנים להוציא את מחצית הכנסתם על בקבוק יין אותו הם אוהבים...
מדריך יין נגיש לא רק לאלה המוכנים להוציא את מחצית הכנסתם על בקבוק יין אותו הם אוהבים...
נגיש לא רק לאלה המוכנים להוציא את מחצית הכנסתם על בקבוק יין אותו הם אוהבים (צילום: דייויד פרלמוטר, יח"צ) גם משרעת המחירים שנבחנה מגוונת עד מאד ומאפשרת בחירת יינות מצטיינים בטווח מחירים רחב הנגיש לא רק לאלה המוכנים להוציא את מחצית הכנסתם על בקבוק יין אותו הם אוהבים. גת את זהר בחרו קו מנחה חשוב עד מאד - שהמדריך יהיה חופשי לחלוטין ממחויבות לגוף מסחרי כלשהו - דרך מרעננת ומרשימה, בתקופה בה נקבע סדר היום על-ידי היצרנים, בעזרת אנשי יח"צ ותקשורת המקדמים את יינותיהם ללא הרף.
470yair-gat-and-gal-zohar - עותק
470yair-gat-and-gal-zohar - עותק
בכדי לעמוד במשימה אותה הציבו לעצמם, בחרו השניים במהדורה צנועה ומאופקת שתאפשר להם לממן את עלותו המלאה מכיסם, כך שכלל היינות המופיעים במדריך דורגו וסווגו בצורה האובייקטיבית ביותר ולפי סגנון היין והחושים של שני הטועמים בלבד. היינות נטעמו בשיטה עיוורת, כאשר השניים אינם יודעים אלו יינות מונחים לפניהם, כך שהתוצאות הן פרי טעמם האישי וסגנון היין המועדף עליהם ואינן מושפעות מאף גורם מסחרי בענף או מחוץ לו, והתוצאה מרשימה עד מאד. כמעט מאה יינות ישראליים, מארבעים יקבים שונים, נטעמו והוכנסו למדריך. אפשר להסכים עם דעת הכותבים או לא, אך לא ניתן להתעלם מהקו הצלול והנקי בו הם בחרו. מי שיאהב את סגנון היין אותו הם מעדיפים וטעמו יזדהה עם המלצותיהם, ימצא מדריך מהנה ומהימן מאין כמותו שאינו מתחנף לאף מותג או יקב, ויתרה מכך - מביא אתו את אופי הוגיו ללא זיוף או התחסדות תוך שימוש בשפה ברורה ונגישה לכל, ולא רק לחכמולוגי יין שכמונו. ולנו, כאן במועצת סנהדרינק, לא נותר אלא לברך על היוזמה הנהדרת ולאחל למדריך חיים ארוכים ומהדורות רבות. השקת המדריך תיערך ביום שישי, ה-27/03/2015, בבר היין "הטייסטינג רום", במתחם שרונה בתל-אביב, החל מהשעה 13:30. בנוסף, ניתן לרכוש את המדריך ישירות מהמחברים: במוצאי שבת ה-28/03/2015 יתייצבו השניים ב"שישקו" לשם מכירת המדריך ובהמשך אף בברים נוספים.את המדריך ניתן להשיג גם דרך עמוד הפייסבוק: https://www.facebook.com/NewIsraeliWineGuideובאמצעות המייל: [email protected]מדריך היין הישראלי החדש. מחיר: 35 שקל