יאיר גת חושב שהרוח הים-תיכונית המרחפת על העשייה המשמחת של יקב 'טוליפ', מעידה על ההבנה שצרכן היין הישראלי סוף-סוף התבגר קצת...

בשנותיו הראשונות, נישא על גלי העניין שעוררו יקבי הבוטיק בישראל, נתן יקב 'טוליפ' לאנשים את מה שהם רצו: יינות מוצקים, אלכוהוליים ובשלים. קצת יותר מעשור מאוחר יותר, בעקבות חילופי הייננים, הקמת- MAIA - הפרויקט הים-תיכוני של היקב, העבודה עם יועצי כרמים מיוון, וההבנה שהקהל הישראלי שהתבגר קצת, מעדיף לשתות את היין שלו מאשר לשמור אותו לטובת דורות הבאים, התמתנה העשייה של 'טוליפ' והתאימה את עצמה לאקלים ולמצב-הרוח הים-תיכוני, עם פחות עץ, סוכר ואלכוהול, ויותר שילובים מקוריים.

טוליפ - יותר ויותר יקבים מנהלים בעשור האחרון מערכת יחסים עם הרוח הים-תיכונית...   (צילומים: יח"צ, שגיא מורן)
טוליפ - יותר ויותר יקבים מנהלים בעשור האחרון מערכת יחסים עם הרוח הים-תיכונית...   (צילומים: יח"צ, שגיא מורן)
יותר ויותר יקבים מנהלים בעשור האחרון מערכת יחסים עם הרוח הים-תיכונית...   (צילומים: יח"צ, שגיא מורן)

ווייט טוליפ 2017
ווייט טוליפ 2017

היין, שנעשה מענבי גוורצטרמינר וסוביניון בלאן מכרמים בגליל העליון, משלב בין כל מה שאתם אוהבים בשני הזנים הללו. מהצד של הגוורץ: ארומטיות פרחונית מתקתקה, שהולכת ומתגברת ככל שהוא מתחמם; ומהצד של הסוביניון בלאן: נוכחות של פירות טרופיים ועשב קצור. המרקם נעים, טעמי הפרי אנרגטיים החמיצות טובה מאוד, והמרירות הקלה בסיומת מסכמת אותו יפה. יין קיץ ישראלי מדויק ומהנה.

מחיר: 70 ₪

טוליפ ווייט פרנק 2017
טוליפ ווייט פרנק 2017

שילוב חצי יבש ולגמרי לא מקובל, בין קברנה פרנק לסוביניון בלאן, עם ריחות של פירות אדומים בשלים ומתקתקים, ונגיעה טרופית, שברגעים מסוימים משתלבים למשהו שמזכיר ריח של קינמון. המבנה המוצק תומך יפה בטעמים הבשלים והמתוקים, אבל החמיצות לא נוכחת מספיק, והתחושה הכללית היא של רעיון טוב, אולי אפילו טוב מאוד, שמחכה לביצוע קצת פחות מפוזר.

מחיר: 80 ₪

טוליפ, מרלו 2017
טוליפ, מרלו 2017

יין כהה ועמוק עם ריחות מאופקים של פירות אדומים, אדמה, תבלינים, עשבי תיבול ורמזים מינרליים חייתיים, שמוסיפים שכבה של עניין להרמוניה הכללית. המרקם רך במרכז, טיפה עוקצני בשוליים, והסיומת חמצמצה, מתוקה ומתובלת במידה. תוספות הקריניאן והוויונייה, והעשייה המתונה, שותלות את המרלו הבורדולזי באגן הים-התיכון, באחת הדרכים הכי מהנות שיצא לי לפגוש בשנים האחרונות.

מחיר: 75 ₪

טוליפ, קברנה סוביניון 2017
טוליפ, קברנה סוביניון 2017

גם היין הזה מציג פרשנות מעניינת לזן הבורדולזי הקשוח, בין השאר באמצעות תוספות של ויונייה וקריניאן. אפשר למצוא בו בקלות את הפירות האדומים והשחורים, עשבי התיבול, השוקולד והתבלינים שכולם כל-כך אוהבים בקברנה סוביניון, אבל גם נוכחות של עשן ומינרלים שמוסיפה המון עניין. המבנה שלו מוצק אך לא מציק, הטעמים מלאי חיים והסיומת ארוכה ועשירה בטעמי פרי.

מחיר: 75 ₪