טל חוטינר מסרב להיכנע לתחזיות הקודרות ולאין חורף שיש פה, אז במקום לקטר הוא בוחר באחד לבן ואחד אדום ונכנס למטבח לבשל. כל השאר על היין שלו...

בדיחה ישנה מספרת על שני זקנים שיושבים על ספסל כאשר אחד שואל את החבר שלו: "תגיד איך חיי המין שלך?". השני עונה לו: "נהדרים". "מה, אתה עדיין פעיל?", ממשיך הראשון. "כן, אני עושה סקס פעמיים בשנה, פעם בקיץ ופעם בחורף". "נו, והחורף הזה כבר עשית?". "אתה רציני", עונה השני, "זה חורף זה?".

אדום ולבן של חורף - לפעמים עד שאתה מסיים לבשל את הקדרה כבר יצאה השמש בחזרה ועבר הרגע... (צילום: יח"צ, דניאל לילה)
אדום ולבן של חורף - לפעמים עד שאתה מסיים לבשל את הקדרה כבר יצאה השמש בחזרה ועבר הרגע... (צילום: יח"צ, דניאל לילה)
לפעמים עד שאתה מסיים לבשל את הקדרה כבר יצאה השמש בחזרה ועבר הרגע... (צילום: יח"צ, דניאל לילה)

למה נזכרתי בבדיחה הלא מצחיקה הזו? כי ברמת המשקעים הבנתי שאיכשהו בסוף יהיה בסדר, אבל ברמת רציפות החורף וההרגשה – נו, לא ממש. כשחושבים על חורף חושבים ישר על מרק מהביל, או מאכל קדירה חם בבישול ארוך, ליד וויסקי טוב או יין אדום כבד ומלא שקצת קשה ליהנות ממנו בקיץ הישראלי. אבל החורף הזה בא בעצבים ומתקיף אותנו מצד אחד בסופות ורוחות לפרקים קצרים, לצד ימי שמש כמעט חמים, ועד שאתה מסיים לבשל את הקדירה כבר יצאה השמש בחזרה ועבר הרגע (...). בימים כאלה אני מוצא את עצמי על הספקטרום שבין יינות לבנים לא מהצד הקל לאדומים כבדים.

רמת הגולן ירדן שרדונה כרם אורגני אודם 2013
רמת הגולן ירדן שרדונה כרם אורגני אודם 2013

טוב, זה יין לבן עם גוף וגם גב שמתאים ליום שמש לא ממש חם. שרדונה קלאסי שגדל בכרם אודם הגבוה ומטופל בשיטות אורגניות כבר משנת 1998. שבעה חודשים על שמריו בחביות אלון מעניקות ליין הזה גוף ועובי יחד עם ניחוחות פרי של לימון לצד וניל ושמריות בצקית ומלאה.

מחיר: 98 ₪

רמת הגולן ירדן פטי ורדו 2012
רמת הגולן ירדן פטי ורדו 2012

פטי ורדו הוא זן שהוא בדרך-כלל חיה רעה שמצריכה אילוף (...). היין הזה מציג עומס של פרי שחור ואדום יחד עם תיבול חזק של עשבים ואפילו אניס עם הרבה עץ מסביב ומשהו אדמתי וחייתי. כל זה בגוף של מתאבק שמצריך קצת גשם ואוכל כבד שיידע לתת פייט לכל המתקפה הזו. נו, ככה זה. יום ככה ויום ככה.

מחיר: 125 ₪