טל חוטינר קפץ לטעום את ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום החדש של יקב רמת-הגולן. אבל במקום להסתפק בקונצרט של כלי אחד, הוא כבר הרשה לעצמו להתפנק על תזמורת שלמה...

כחלק מהחגיגות שערכה 'היכל היין' ללקוחותיה, השיק יקב רמת-הגולן בפעם השמינית את היין מהכרם היחידני 'קברנה סוביניון אל רום 2014'. הקברנה מ'אל רום' הושק לראשונה בשנת 2001, כאשר הגפנים עצמן ניטעו בכרם זה כבר בשנת 1983. בשנים הראשונות היין שהופק מהכרם ב'אל רום' היה כל-כך ירוק ועשבוני שלא השתמשו בו אפילו לבלנדים, אבל כבר אז ניתן היה להבחין בפוטנציאל שלו.

כרם אל רום - זה יהיה כמעט חטא לפתוח עכשיו את הבקבוק ולא לחכות כמה שנים עד שיתאזן ויירגע... (צלם: דיויד סילברמן)
כרם אל רום - זה יהיה כמעט חטא לפתוח עכשיו את הבקבוק ולא לחכות כמה שנים עד שיתאזן ויירגע... (צלם: דיויד סילברמן)
זה יהיה כמעט חטא לפתוח עכשיו את הבקבוק ולא לחכות כמה שנים עד שיתאזן ויירגע... (צלם: דיויד סילברמן)

לפי ויקטור שונפלד, היינן הראשי של יקב רמת-הגולן, ביין מכרם יחידני מצליח היקב להראות את האופי הייחודי של האזור עצמו ואת תת-האזור, שהוא הכרם. יינות מכרם יחידני מאפשרים לחוות זן ענבים ספציפי מכרם ספציפי ועונה ספציפית. ממש קומפוננט יחידני בו משתמש היינן, או כמו שהייננים אוהבים להגדיר, קונצרט של כלי אחד או הרכב מוסיקלי קטן ולא של תזמורת שלמה.

ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2014 - בקבוק
ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2014 - בקבוק

'ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2014' נוצר כולו מענבים שגודלו בכרם אל רום, הממוקם בצפון רמת-הגולן בגובה שנע בין 1,000 ל-1,100 מטר מעל פני הים. ליין, שהתיישן במשך 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, צבע חזק מאוד ומלא, ניחוחות בולטים של פרי יער בשל, שזיף כהה ושוקולד מריר. כאשר הניחוחות הללו נרגעים מעט מתבלטים עישון קליל, ירקרקות עדינה ועשבוניות מעניינת לכיוון טבק מתקתק. היין, ממנו יוצרו רק 5000 בקבוקים, ניתן אמנם לשתייה כבר עכשיו, אבל זה יהיה כמעט חטא לפתוח עכשיו בקבוק ולא לחכות כמה שנים עד שיתאזן ויירגע. ללא ספק מדובר בפצצה בבקבוק.

היות שכבר השתתפתי ממילא בטעימה, אז כבר טעמתי גם את ה"תזמורת" כולה, כלומר את 'ירדן קברנה סוביניון 2014'. יין מוכן וטוב, אולי הבנצ'מארק של עולם היין הישראלי אשר ממנו לוקחים היקבים את סגנונם, ימינה או שמאלה, כדי להיות דומה לו או ההפך ממנו. הקברנה סוביניון מבציר 2014 מצטיין ברעננות יחסית לז'אנר, מחטי אורן רעננים באף, יחס פרי טוב, מעט עור, מרקם לא מכביד ואיזון טוב. יין עוטף ונעים. לשתות עכשיו.

 

יקב רמת-הגולן, ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2014. מחיר: 250 ₪