לכבוד הקיץ, ולא סתם קיץ, אלא הקיץ החם ביותר בעשור האחרון, השיק יקב 'טפרברג' שני יינות בסדרת 'טפרברג אסנס' מבציר 2016 שהיה קצת פחות לוהט. יאיר גת טעם ורשם...

היקב הוותיק, שהשורשים שלו מגיעים עד 1870, עבר בשנים האחרונות תהליך דרמטי של מיתוג מחדש, אבל עם כל הכבוד למיתוג, ויש המון כבוד למיתוג, הוא לא היה שווה כלום בלי שינוי דרמטי בעשייה. שינוי שמתבטא בגישה חדשה לכרמים, בציוד חדש ובצוות חדש, שבאמצעותם אפשר ליצור יינות חדשים כמו 'טפרברג אסנס פינו גרי' ולהביא יינות וותיקים, 'טפרברג אסנס שרדונה' למשל, למקומות מהודקים ומדויקים יותר מאי-פעם.

טפרברג אסנס - אם גם לכם צמד המילים 'שרדונה ישראלי' גורם להתכווץ, הנה הזדמנות לחשוב על זה שוב... (צילומים:   יח"צ)
טפרברג אסנס - אם גם לכם צמד המילים 'שרדונה ישראלי' גורם להתכווץ, הנה הזדמנות לחשוב על זה שוב... (צילומים:   יח"צ)
אם גם לכם צמד המילים 'שרדונה ישראלי' גורם להתכווץ, הנה הזדמנות לחשוב על זה שוב... (צילומים:   יח"צ)

טפרברג, אסנס, פינו גרי 2016
טפרברג, אסנס, פינו גרי 2016

שיקי ראוכברגר, היינן הראשי של טפרברג, מגדיר את הפינו גרי כ'זן של ארצות קרות'. אחרי הכל מדובר במוטציה של פינו נואר שהתפתחה בבורגון והתפשטה לשוויץ, גרמניה, איטליה, אורגון ומדינות נוספות שאפשר לחיות בהן גם בקיץ. אז מה הוא עושה בישראל? גדל בקטנה, בצפון רמת-הגולן ובגליל העליון בכרמים של יקב רמת-הגולן, אסף, דלתון, ולוריא, ומשתתף רב משמעות ב-First Page, של יקב ספרה, שאליו הוא מגיע מגבעת ישעיהו.

כרם הפינו גרי של טפרברג נמצא בגוש עציון, בגובה 900 מטרים מעל פני הים, בתנאים ששיקי מגדיר כ'כמעט אירופאים'. היין, שהתבגר על שמריו במכלי נירוסטה, הוא צלול ובהיר עם ריחות מתונים של פירות לבנים, הדרים, מינרלים ותבלינים. המרקם שלו חלקלק הטעמים מאוזנים והסיומת מינרלית, מוצקה ומרירה מעט. לבן מדויק ומהנה שיכול לשבור כל עומס חום ולהתאים כמעט לכל מה שתחליטו לאכול לידו.

מחיר: 75 ₪

טפרברג, אסנס, שרדונה 2016
טפרברג, אסנס, שרדונה 2016

'שרדונה ישראלי', אם צמד המילים הזה גורם לכם להתכווץ מבפנים, אני יכול להבין אתכם. זה קורה לי לא מעט. אבל השרדונה הזה, שהתיישן בחביות עשרה חודשים על השמרים הוא משהו אחר לגמרי. ה'אבולוציה' עליה מדבר צוות הייננים: ראוכברגר, אוליבייה פרתי, והמצטרף החדש: דניאל פרידנברג, בקשר לעבודה על היין הזה מורגשת היטב.

היא מורגשת בנוכחות המתונה של החבית, בריחות העשבוניים והרעננים וריחות ההדרים, בחמיצות הטובה ובסיומת הארוכה והמתובלת שנתמכת במרירות קלה, לא בלתי נעימה. במקום לנסות לעשות את השרדונה הכי גדול, הכי עשיר והכי מרשים שיש, החליטו בטפרברג ללכת על הצד הקליל והמהודק. אז נכון, פה זה לא אירופה וגם לא יהיה, אבל אם כבר שרדונה ישראלי, אז שיהיה כזה.

מחיר: 75 ₪