ביקב תבור לא מנסים לפרק את היין הישראלי ולהרכיב אותו מחדש. הם עושים את מה שהם יודעים, והם עושים את זה טוב...

בסוף האלף הקודם, כשהייתי קצת יותר צעיר והרבה יותר אמביציוזי, עבדתי במחלקת קריאייטיב של מיזם אינטרנט מושקע כלשהו. יום אחד התחילו לחישות במסדרון על מנהלת אחת שמאסה בתפקיד והחליטה לעזוב. "קדימה", אמרה לי האמביציה. "עכשיו אתה, כי ההיא הולכת", היא הוסיפה את הגרסה העקומה שלה לשיר של החברים של נטאשה. "אין בעיה", עניתי. "אבל הפעם אני עושה את זה מסודר". היות שלא היה לי מושג איך עושים את זה, בטח שלא מסודר, הלכתי לשאול אחד שיודע. "אל תעשה שום דבר מיוחד", הוא ענה. "תמשיך לעשות את מה שאתה עושה, הכי טוב שאתה יכול. הם כבר ישימו לב אליך". בחודשים שלא עשיתי שום דבר מיוחד, בועת ההיי-טק התפוצצה לנו על הראש, החברה ההיא נסגרה, וכולם הלכו הביתה, כך שעד היום אני לא יודע מה היה קורה אם לא הייתי פועל על-פי העצה ההיא... גם יקב תבור עושה את מה שהוא עושה הכי טוב. הוא משקיע בכרמים ברחבי הארץ, מעסיק כמה מהאנשים הכי מקצועיים, וצנועים בתעשייה ועושה יינות מסחריים מדויקים, טובים וטעימים. הוא לא יוצא בהצהרות מהפכניות או מנסה לפרק את היין הישראלי ולהרכיב אותו מחדש, ואולי בגלל זה אנחנו שמים לב אליו קצת פחות ממה שמגיע לו. אדמה II, סדרת הפרמיום של היקב כוללת ארבעה בלנדים אדומים ושני יינות זניים לבנים, שלא עושים יותר מדי רעש, אבל כדאי להקשיב להם.  

שחר סדרת אדמה 2 יקב תבור - בקבוק
שחר סדרת אדמה 2 יקב תבור - בקבוק
היין שנעשה מענבי ריזלינג שגדלו בהרי ירושלים, יודע שאין לו סיכוי להתחרות ביינות ריזלינג מצרפת או גרמניה ולכן הוא מוותר מראש. במקום ללחוץ באמצעים מלאכותיים על הנקודות המינרליות או החמוצות, הוא הולך על הצד החביב. זה יין נקי מאוד, מאופק, מרענן ומהנה, שאם לא תתעקשו לחפש בו את זיכרונות הריזלינג המופלאים שלכם, תוכלו ליהנות ממנו מאוד. מחיר: כ-80 שקל      
תבור להבה מסדרת אדמה 2 - בקבוק
תבור להבה מסדרת אדמה 2 - בקבוק
 

תבור, אדמה II, להבה 2010

להבה הוא בלנד של ענבי מרלו מהגליל העליון ופטי ורדו מרמת סירין שליד הר תבור. ליין, שהתיישן שניים-עשר חודשים בחביות, יש ריחות של פירות אדומים טריים ותבלינים מתוקים. המגע שלו עם החיך משדר מוצקות, הטעמים מאוזנים והסיומת ארוכה ועשירה בטעמי פרי ותבלינים. יין מאופק ומהנה שעושה בשקט ובצניעות בדיוק את מה שהוא צריך לעשות, והוא עושה את זה יפה מאוד בעיני.

מחיר: כ-90 שקל