לקראת ראש-השנה הקרב ובא מדלג יאיר גת בין טעימות להשקות, ואת מה שהוא לא מספיק הוא נאלץ להשלים אצלו בבית. והפעם: היינות החדשים של יקב ירושלים...

במדינת הגמדים רעש מהומה. אין דרך אחרת לתאר את מה שקורה בענף היין הישראלי בימים שלפי החגים. היומנים מתמלאים בהשקות ואירועים והטלפונים נסתמים בהפצרות, תחנונים ותזכורות. היו אפילו כמה איומים מרומזים מצד בעלי אינטרסים שיש להם דרכים משלהם ללחוץ על עורכים ראשיים של עיתונים יומיים. ככה זה: במלחמה כמו במלחמה, הכל כשר.

יקב ירושלים - החודשים שקודמים לראש-השנה ופסח, הם שעתם "הקשה" של עיתונאי ומבקרי היין... (צילום: דיויד סילברמן)
יקב ירושלים - החודשים שקודמים לראש-השנה ופסח, הם שעתם "הקשה" של עיתונאי ומבקרי היין... (צילום: דיויד סילברמן)
החודשים שקודמים לראש-השנה ופסח, הם שעתם "הקשה" של עיתונאי ומבקרי היין... (צילום:  דיויד סילברמן)

יקב ירושלים יוצא אף הוא למלחמת החגים המסורתית עם ארסנל של יינות חדשים, עשויים היטב ומתומחרים בהיגיון. יינות שהצניעות שלהם עלולה לגרום להם להיעלם במהומה הכללית, אבל בדיוק בשביל זה אני כאן.

יקב ירושלים, גרשטיין, שרדונה 2016
יקב ירושלים, גרשטיין, שרדונה 2016

ליין הצהבהב, שנעשה מענבי שני כרמים באזור שילה, יש ריחות של פירות בשלים לבנים בשלים: מלון, ואגס, הרבה מאוד אננס טרי, תפוח ירוק ותבלינים מתוקים. הטעמים ממשיכים באווירה דומה, עם מבנה מוצק וקל יחסית וחמיצות בולטת, והסיומת מהנה, מרעננת ומורכבת. העניין שנוצר כתוצאה מהמתח בין הבשלות ועושר הטעמים, החמיצות הגבוהה והנפח הקומפקטי, לא מצליח להתגבר על תחושה קלה שמשהו חסר. עושר מבני שיתמוך בבשלות, או פרי טרי שייקח את היין למחוזות רעננים יותר.

מחיר: 59 ₪

יקב ירושלים, מרלו, רזרב 2013
יקב ירושלים, מרלו, רזרב 2013

הר ברכה שנטוע בגובה 870 מטרים מעל פני הים, הוא אחד המקורות האיכותיים ביותר בסביבה לענבי יין, ובציר 2013, לפחות עד עכשיו, עושה רושם כאחד הטובים בעשור. איכות הפרי - 85% מרלו מהר ברכה בתוספת 10% קברנה סוביניון ו-5% מרלו שמקום גידולם לא נמסר - היא אכן גבוהה מאוד ומתבטאת בריחות עמוקים ומפותחים מעט, של פירות אדומים ושחורים, עשבי תיבול, אדמה, פרחים ומעט ריחות קלייה. המבנה העשיר של היין נתמך בחמיצות טובה מאוד, אל טעמי הפרי מצטרפות נגיעות של טעמים אגוזיים, שוקולד ותבלינים והסיומת ארוכה, מתובלת ומרעננת.

מחיר: 75 ₪

יקב ירושלים, היובל, קברנה-מרלו-פטי ורדו 2016
יקב ירושלים, היובל, קברנה-מרלו-פטי ורדו 2016

לדעתי זה הבקבוק הכי כבד שתוכלו לקבל ברמת המחיר הזו. אני לא מדבר על התחושה של היין בפה, אלא על הבקבוק עצמו, שכמות הזכוכית שנדרשה כדי ליצור אותו יכולה היתה להספיק לשלושה בקבוקים, או אולי יותר. היין עצמו - בלנד של קברנה סוביניון, מרלו ופטי ורדו - דחוס ומרוכז, עם ריחות מאופקים של פירות שחורים, אדמה, בשר צלוי ותבלינים. הטעמים שלו עשירים, ישירים ומתובלים, המרקם הרך נתמך בחמיצות טובה והסיומת מרעננת. חבל שהקנקן קצת יותר מדי שחצן.

מחיר: 80 ₪