רשע מה הוא אומר: תראו את ה"חכם" הזה ואת האידיוטים שמקשיבים לו - יין זו מורכבות, מורכבות זו עוצמה ועוצמה זה קברנה סוביניון. טל חוטינר ממליץ על ארבעה יינות שמוכיחים שבישראל לפחות, הקברנה סוביניון הוא עדיין מלך השכונה

למרות שאנחנו מחפשים הרבה פעמים יינות קצת יותר מתוחכמים ופחות בועטים, עדיין הקברנה סוביניון הוא מלך השכונה. בחרתי ארבעה יינות עם אטיטוד והרבה טקס בישבן שאולי לא ממש מתאימים לארוחת ליל סדר כה ארוכה אבל יעשו הרבה רושם וישתיקו את הנודניקים סביב השולחן. את חלק מהמנות הזוועתיות שהדודה הכינה אפשר פשוט לכסות עם טעמי היינות האלה.

עדיין שולט בשכונה. קברנה ישראלי
עדיין שולט בשכונה. קברנה ישראלי
עדיין שולט בשכונה. קברנה ישראלי ירדן, קברנה סוביניון, 2008 הסמן והבנצ'מארק של יינות הקברנה הישראלים. אף אחד לא יוכל להגיד שלא השקעתם ביין שהבאתם לסדר. יין שלא מעלה שום התנגדויות באף אחד חוץ מהמזגן שהיין מקשה על פעולתו. מלא טעמים על גבול המתיקות הקברנאית עם טעמי הפרי המלא הכהה והטעמים הקלויים הקלאסיים. היין זכה במדליית זהב בקטגוריה שלו ("יינות אדומים המתייחסים לערכי מקור הגידול והאזורי הגיאוגרפי, משש שנות הבציר האחרונות".) בתחרות וינאיטאלי לשנת 2014.  133 שקלים.כרמל סינגל ויניארד קברנה סוביניון סומקה, 2010 אחד מיינות הקברנה סוביניון הטובים ביותר שיוצרו בישראל. יין לא תוקפני, עם הרבה פרי אבל לא מתוק ומכביד, מאוזן מאוד עם סיומת נהדרת וארוכה. כשר. 120 שקלים. ברקן קברנה סוביניון אלטיטוד 720, 2010 קברנה חזק ועמוק עם אף קצת מתובל וקלוי ועם שאר הטעמים הדובדבניים והפירותיים הכל כך אופייניים לזן הזה. יין טוב ומאוזן אם כי כבד ומלא עם הרבה טאניות ודי מתאים לחורף.  120 שקלים. ורשע אחד קצת יותר זול: קברנה סוביניון , דור 2 "1848" 2012 השם נשמע קצת כמו אמצעי ראיית לילה חדש בצה"ל. מדובר בקברנה פשוט ונחמד, לא מתוחכם , פרי אדום ובשל עם קצת תיבול , קליה וטבק בגוף מלא עם סיומת ארוכה . 60 שקלים.