לפעמים נדמה שיש בעולם כמות זהה של תחרויות יין ושל יקבים, אבל טל חוטינר בכל זאת מתרשם מהפרסים שקטפו לאחרונה יינות יקב בן חיים

לחובבי היין והאלכוהול נדמה שיקב בן חיים נמצא בשולי הענף המקומי די הרבה שנים. משפחת בן חיים עוסקת מזה שישה דורות, כבר באירופה, במקצוע החבתנות, וגם כשעלו לארץ המשיכו לייצר חביות באזור חיפה. הצאצאים, או בעצם פלג משפחתי אחד, החלו לייצר יין תחילה כתחביב והיום כעסק לכל דבר. איתי בן חיים ממונה היום על יצור היין ביקב הקטן שנמצא ברמת השרון ממש ליד צומת הכניסה לסוקולוב (במתחם משתלות בשם "ירוק ישראלי"). ליקב כרם משלו בהר מרון, שמניב כ-700 קילו ענבים לבציר. אז למה נזכרתי בהם פתאם? היקב הקטן זכה לאחרונה בכמה פרסים מרשימים. למרות התחושה שיש בעולם כמות זהה של יקבים ושל תחרויות יין, זכיה של יקב קטן בתחרות היא בהחלט הישג ראוי.

בן חיים רוחב
בן חיים רוחב
מיתוס 2005 בן חיים זכה בפרס הגראנד צ'מפיון בתחרות הבינלאומית טרה וינו שנערכה בירושלים בדצמבר האחרון. היין זכה בתחרות מול 600 יינות מ-24 מדינות והפך בעצם למנצח הגדול של התחרות. מדובר בבלנד של פטיט סירה, מרלו וקברנה פרנק שהתיישנו בחביות אלון צרפתיות כ-18 חודשים. יין מאוד פירותי, לכיוון הפרי השחור והכבד, מלא בטעמים ובניחוחות של טבק, שזיף ופלפל עם סיומת ארוכה מאוד ומרקם די קטיפתי . 14.1% אלכוהול, 295 ₪ לצרכן. היין השני שזכה בפרס הוא הקברנה פרנק 2010 בן חיים. היין זכה בתחרות בינלאומית גדולה שכללה 3300 יינות ונערכה בסין. הוא זכה בתואר "היין הטוב ביותר במזרח התיכון", תואר מצחיק למדי בהתחשב בייצור הין המטורף של שכנותינו המוסלמיות... בכל זאת מדובר ביין טוב, שהוא שילוב של קברנה פרנק עם קצת קברנה סוביניון וופטיט סירה. כל הסיפור התיישן גם הוא בחביות צרפתיות כשנה וחצי והתוצאה היא יין מעניין ועמוק עם שילוב בין הירקרקות של הקברנה פרנק, הפירותיות של הזנים האחרים והתיבול שמעניק העץ. יין פחות כבד ועוצמתי מקודמו וזאת לטובה. 13.8% אלכוהול, 145 ₪ לצרכן.