כולנו יודעים שהאזורים השכיחים להשמנה בקרב נשים וגברים הם ישבן, בטן תחתונה, ירכיים, ירכיים פנימיות, מותניים. כמובן, שיש הבדל בין גברים ונשים, ויש נטייה גנטית שקובעת האם בגוף מסוים השומן יופיע בבטן או בירכיים וכדומה. אך, רובנו לא מודעים לעובדה המצערת ביותר - בקרב מרבית האוכלוסייה - המקום הראשון בו נשמין, הוא המקום האחרון שיורד.



לצערנו, גם הטובות שבדיאטות ובטכניקות הספורט, לא עוזרות להיפטר מהמצבורים האחרונים שנותרים, אצל כל אחד במיקום אחר בגוף, שכן, מיקום חומצות השומן שמתפרקות, תלוי גנטית בכל אחד.



הידעתם: מה קורה לתאי השומן כשאנו משמינים או מרזים?


אנו נולדים עם מספר מסוים של תאי שומן, והמספר הזה לא משתנה במהלך החיים. לתאי השומן תפקידים רבים וחשובים (מלבד לעצבן אותנו). בין תפקידים אלו הוא משמש כמאגר אנרגיה לגוף. אנרגיה זו נאגרת בצורת חומצות שומן וטרי גליצרדים בתוך תאי השומן. כאשר נדרשת לגוף אנרגיה, למשל בפעילות גופנית, בתחילה הגוף משתמש במאגר הפחמימות שהוא זמין יותר, אך כמות זו קטנה, ולאחר מכן מתחיל להשתמש באנרגיה האגורה בתאי השומן ועל ידי כך לרוקן את תאי השומן.




כלומר, כאשר אנו אוכלים ואיננו משתמשים בכל האנרגיה הזו, חלקה ייאגר בתאי השומן, ואז נפח התאים גדל ההיקפים יגדלו ואנו משמינים. כאשר אנו צורכים פחות או מוצאים יותר אנרגיה (או שניהם ביחד) אנו נשתמש באנרגיה האגורה בתאי השומן, ועל ידי כך נקטין את נפח התאים, נרזה ונצר את ההיקפים. בכל אחד ממקרים אלו יישאר אותו מספר של תאי שומן, רק שהנפח שלהם ישתנה. תאי השומן יכולים לגדול עד פי 10 מגודלם המקורי!

איפה אנחנו נוטים להשמין?

האזורים השכיחים להשמנה הם הישבן, הבטן התחתונה, הירכיים, הירכיים הפנימיות והמותניים. כמובן, שיש הבדל בין גברים ונשים, ויש נטייה גנטית שקובעת האם בגוף מסוים השומן יופיע בבטן או בירכיים וכדומה. העובדה המצערת ביותר היא שבקרב מרבית האוכלוסייה - המקום הראשון בו נשמין, הוא המקום האחרון שיורד. הפתרונות החדשניים כגון הקפאת שומן באמצעות במכשור טכנולוגי, מיועדים לספק מענה בדיוק לאותם מצבורי שומן נקודתיים.

איך זה עובד ולמי זה מתאים?

ד"ר רונן גלזינגר, מומחה לכירורגיה פלסטית, חבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, מסביר: "מדובר בטיפול המתבצע במכשור חדשני (COOLTECH), ומבוסס על הקפאת שומן. טיפול זה מהווה פתרון אידאלי להיפטר ממצבורי שומן ללא ניתוח וללא טיפולים פולשניים. טיפול זה מתבסס על עיקרון הפגיעה ברקמות השומן ותאי השומן באמצעות שינוי טמפרטורה, הגורמת לפירוק התאים. פינוי שרידי תאי השומן המפורקים נעשה בתהליך ביולוגי טבעי".

לפני הקפאת שומן. צילום: יח"צ
לפני הקפאת שומן. צילום: יח"צ


על התהליך
: הרעיון המדעי שמאחורי המכשיר, מבוסס על העובדה שתאי השומן התת-עוריים נוטים להתפרק כאשר הם נחשפים לקור מאחר והם רגישים יותר לקור משאר רקמות הגוף. לכן, אלו יהרסו די בקלות תחת קור הדרגתי ובאופן סלקטיבי, ולעומתם הרקמות הרגילות (כלי דם, עור, עצבים או שרירים) אינן מגיבות לקירור באותה מידה, וכך לא נפגעות במהלך הטיפול. הטיפול בעל פרופיל בטיחותי גבוה במיוחד.

על הטיפול: מיועד לטיפול באזורים עם מצבורי שומן תת-עורי כמו בטן, מותניים, ירכיים, גב העליון והתחתון ובזרועות. הטיפול אורך כשעה. במהלך הטיפול יתבצע קירור של אזור הטיפול, תוך ששכבת השומן המצויה תחת העור מתפרקת ומופרשת החוצה מהגוף בתהליך טבעי של מערכות הלימפה והדם.

לעתים נדרש טיפול נוסף על מנת לקבל תוצאה מיטבית. הצורך במספר הטיפולים משתנה ממטופל למטופל, וזאת בשל שוני הרכב תאי השומן אצל כל אדם. ניתן לחזור מידית לפעילות לאחר הטיפול. יתכן ותופיע רגישות או חוסר נוחות באזור המטופל, אולם תחושה זו תחלוף לאחר כשבוע ימים.

אחרי הקפאת שומן. צילום: יח"צ
אחרי הקפאת שומן. צילום: יח"צ


התוצאות
: לאחר הטיפול ניתן לראות בממוצע צמצום בהיקפים של כשישה סנטימטרים. בנתוני החברה נרשמו כי בתום 90 ימים שלאחר הטיפול ניתן לראות שינוי ניכר בהיקף באזור המטופל. ברוב המקרים התוצאות הנראות לעין תתקבלנה בטווח של שישה עד עשרה שבועות מן הטיפול, אך יש לקחת בחשבון שכל מטופל מגיב בדרך שונה והתוצאות המתקבלות משתנות ממטופל למטופל. עם זאת התוצאות הסופיות מתקבלות לאחר כשלושה חודשים.

תוצאות מחקרים קליניים 

במחקרו של ד"ר פררו (Ferraro, 2012) נבדקו פרוספקטיבית 50 מטופלים בממוצע טווח גילאים של 41.46 שנים, עם ממוצע של  BMI 25.35 – הכוונה למטופלים לא מאוד שמנים, אלא סביב ממוצע הגבול העליון של הנורמה. הטיפול בהם היה הקפאת תאי שומן במינוס חמש מעלות (כך בתחילת הטיפול ולאחר מכן הורידו את המעלות).

בתוצאות המחקר נמצאו הממוצעים הבאים: ירידה בהיקף הבטן של כ-6.86 ס"מ, באזור הירכיים נמדדו 5.78 ס"מ פחות, חמישה ס"מ בעכוזים וכדומה. כל מטופל הזדקק אינדיבידואלית למספר שונה של טיפולים.

במחקר נוסף של ד"ר סאסקי (Sasaki, 2014) שנערך בארה"ב, נבדקו 112 מטופלים בממוצע גילאים של 55.8 שנים, עם ממוצע BMI- 24.7. המעקב על המטופלים נערך במהלך שמונה חודשים ובהם נמצאה ירידה של 19.6% בעובי רקמות השומן וזאת לאחר טיפול אחד בלבד.

לפרטים נוספים: http://www.drglesinger.co.il