אילה חסון שוחחה היום (חמישי) בתכניתה ברדיו 103FM עם יהודית באומן, רעייתו של הזמר שימי תבורי. בתה של באומן, סובלת שנים ממחלת האנורקסיה. לאחרונה, בעקבות החלטת משרד הבריאות שלא להזין אותה בכפייה, יצאה באומן למאבק ואמרה: "אף אמא בעולם לא הייתה מקבלת את התשובה של משרד הבריאות" .יהודית שיתפה את חסון בקשיים בהם היא נתקלת מול משרד הבריאות: "בתי חולה כבר עשר שנים, ונמצאת בבית החולים במצב של אי ספיקת כליות סופני. כולם כבר יודעים שבתי חולה מאוד, אך אנשים לא יודעים שהתקיימה לאחרונה ועידה רפואית, ובה למדתי שלא ניתן להכריח את בתי להיות מוזנת בכפייה". 

"בתי החליטה כיום שהיא מסירה מעצמה את כל הטיפולים ואני נותרתי להתמודד עם ההשלכות. נלחמתי בשיניים וגם כשהמצב הכלכלי לא אפשר לי הכרחתי את עצמי לקחת את בתי לטיפול ניסיוני בהולנד", סיפרה באומן בכאב. "כיום אני נלחמת שוב וקוראת להזין אותה בכפייה. אני מוחה על החלטת הוועדה, זה שמצבה הבריאותי קשה לא אומר שיש לתת לה למות. לא אוכל לסלוח למדינה אם בתי תמות". 


  


"גם לי לקחו אח כשהיה בן שלושה חודשים"

לסיום, תבורי התייחס לפרשת חטיפת ילדי תימן המזרח והבלקן, והפתיע כשטען שגם אחיו נחטף:" אמא הייתה בבית החולים, בנה חש ברע, והרופאים לקחו אותו לבית חולים אחר, לטיפול שממנו הוא כבר לא חזר. אחותי ציונה שלקחה אותו לבית החולים סיפרה שהרופאים טענו הוא מת. בגיל 18 הגיע בדואר צו גיוס לצה"ל שקרא לו להתגייס, אני זוכר את זה עד היום. אחותי כיום בת 80 ובכל פעם שהיא שומעת את הסיפורים הבכי והכאב צפים מחדש".

עריכה: איתמר זיגלמן