בעשור האחרון אני נמצאת במערכת יחסים טובה ומכילה, ומנגד מתקשה לקבל את העובדה שבן הזוג שלי מסרב לסיים את לימודיו על אף ההשקעה הרבה. הוא מוכשר וחכם, אבל אני מודאגת מאוד כי נותרו לו כמה התחייבויות אחרונות לסיום התואר והוא מסרב לפעול, לא מגיב לתחינותיי בנושא ומתנהג בצורה לא הגיונית. מה אני יכולה לעשות כדי להניע אותו להצלחה?

"עושה רושם שמאוד קשה לך עם גילויי חולשה, וזה אחד הדברים שמעוררים אצלך תסכול ביחס אליו. האדישות שלו, הוויתור העצמי, ההקטנה והקורבנות שממנה הוא פועל שוברים משהו פנימי אצלך. את מרגישה שאת משקיעה בו, ותוהה איזה מודל הוא יהיה עבור ילדייך בעתיד ובכלל. הוותרנות שלו כלפי החיים מוציאה אותך מדעתך, והתקיעות שהוא שרוי בה מערערת לך את הביטחון. הנושא הזה הרבה יותר גדול ממה שנדמה לך. את תפגשי את התכונות הבעייתיות האלה בעתיד במהלך החיים המשותפים שלכם, וביתר שאת אם תבחרו להיות הורים - אז תראי כיצד הלביאה שבך יוצאת בשעה שהאדישות שלו מככבת". 

"ממה שאת מתארת, אני מסיק שהוויתור העצמי הוא תכונה מושרשת בבסיס האופי של בעלך. חשוב שתביני את זה, כי למיטב הבנתי, יש לך כרגע שתי אפשרויות: את יכולה להרגיש כישלון אישי בכל פעם שהוא נכשל, לכעוס עליו ולכאוב את התקיעות שבה הוא חי, עד שבשלב מסוים הכעס הזה יגרום לך, במודע או שלא במודע, לסיים את מערכת היחסים ביניכם. את תתעייפי ותרגישי שאין לך אפשרות להיות בזוגיות עם אדם שהוא כל כך חלש ביחס אלייך".

"האפשרות השנייה היא לקבל את האיש הזה בדיוק כפי שהוא - עם התכונות הטובות יותר ופחות. במקרה הזה, כדאי שתדברי איתו ותגידי לו שאת בעד שיח חדש בינך לבינו. את לא מתכוונת להזכיר את נושא הלימודים, מוכנה לקבל אותו גם עם מגרעותיו והולכת איתו בחייכם המשותפים יחדיו, כתף אל כתף. חשוב שתדגישי בפניו את התכונות הנפלאות שלו, את הדברים הטובים שהוא מביא איתו, אלה שגרמו לכם להיות יחד כל כך הרבה זמן. במהלך החיים המשותפים שלכם, חשוב שתדעי גם להוציא את עצמך מהתמונה ולא להזדהות איתו, כאשר הכישלונות וההתנהגויות שלו עלולות להזיק לכם כזוג. את הכעס והאכזבה תחליפי באמפתיה. חשוב שתדעו לעבוד יחדיו, להיות בשותפות ובסינרגיה. איפה שאת נגמרת, הוא צריך להתחיל, ולהפך. חזקו זה את זה, וזכרי שנושא הלימודים בכלל לא חשוב כאן, מה שחשוב הוא הביחד שלכם. ברגע שתצליחי להכיל אותו בדיוק כפי שהוא, תעלו על המסלול הנכון".


אני מגיע ממשפחה שעוסקת בתעשיות ובמפעלים - אך נמשך לעולם הדיגיטל. לאחר שאבי נפטר, אחותי, שעוסקת כיום ביחסי ציבור, כיבתה את כל השאיפות שלי לצאת לעולם הזה וקראה לי להחליף אותו בעסק המשפחתי. למרות רצונותיה, ניסיתי לפתוח עסק עצמאי - אך אני לא מצליח להתרומם ומרגיש תקוע. מה עלי לעשות?

"אם אתה מאוד דיגיטלי ורוצה להשתלב בתחום יחסי הציבור, אני יכול לומר לך שבעולם המוזיקה יש אמנים רבים שזקוקים נואשות למומחי דיגיטל שידאגו ליחסי הציבור שלהם. אתה יכול להציע לאמנים מחיר אטרקטיבי כי אתה עצמאי וחדש בתחום - וכך תוכל לצמוח. בתור התחלה, פנה לעצמך זמן, שב והכן רשימת מטרות. לאחר שתהיה לך מטרה ברורה תדע באיזו דרך ללכת. הכן סרטון תדמית שבו אתה מתאר את היתרונות שלך לעומת השאר בתחום שבו בחרת, ולאחר מכן פנה בכל בוקר זמן כדי לשלוח את הסרטון לאנשים שאתה חושב שיתאימו לך. אחרי שביצעת את שלבי ההתחלה, תוכל לפנות לחברה גדולה בניסיונות להיות שכיר במקביל, ולבסס את שמך. לגבי המשפחה ורצונותיה, לדעתי חשוב שתלמד להניח את אחותך בצד. זו זכותה לחשוב מה שהיא רוצה - ותפקידך להמשיך להאמין בדרך שלך ולהוכיח לה שהיא טועה. נכון שהיא דואגת לך ורוצה שתגיע למסלול הנכון לדעתה, אבל בו־בזמן היא חייבת ללמוד לכבד את הרצונות שלך. בסופו של דבר, מה שקובע את ההצלחה שלנו זה הסיפור שאנחנו מספרים לעצמנו. שיהיה המון בהצלחה". 



מתוך תוכניתו של אלון גל, בכל יום שישי ב־8:00 ב־103FM



עריכת תוכן 103FM: עדן בן ארי