על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, הערב (שבת) והלילה צפויים גשמים לפרקים בצפון הארץ ובמרכזה, מלווים בסופות רעמים יחידות. בנגב צפוי גשם מקומי וקיים חשש קל לשטפונות בנחלי המזרח. מידות החום בתל אביב יגיעו ל-18 מעלות, בירושלים – 12, בחיפה – 15, בבאר שבע – 17 ובאילת – 22.

מחר (ראשון) עדיין צפוי גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה, אבל ביום שני כבר לא יירדו גשמים ולא יחול שינוי מהותי בטמפרטורות. ביום שלישי צפוייה עלייה ניכרת במידות החום, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. מגמת ההתחממות תימשך גם ביום רביעי, והטמפרטורות כבר יהיו גבוהות מהממוצע.

מפלס הכנרת המשיך גם בסוף השבוע לעלות. מרשות הכנרת נמסר שלמפלס נוספו 2.5 ס"מ נוספים ואתמול הוא עמד כ-91 ס"מ בלבד מתחת לקו האדום העליון.

ברשות המים ממשיכים לעקוב בדריכות אחר עליית המפלס. עם זאת, נקבע שרק אם המפלס יהיה 50 ס"מ מתחת לקו האדום עד לסוף השבוע, סכר דגניה ייפתח ומי הכנרת יוזרמו לירדן.

המבחן הבא יהיה ב-21 במרץ. אם המפלס יהיה 20 ס"מ מתחת לקו האדום העליון הסכר ייפתח. במקרה של פתיחת הסכר, המפלס צפוי לרדת ב-7.5 ס"מ ביממה.

בינתיים, נמשכת גם זרימת המים החזקה מהנחלים לכנרת. בסוף השבוע הגיעו אלפים על מנת לחזות בחוויה המרהיבה של הזרימה בנחלים בגולן ובגליל. חוויה מיוחדת ציפתה לבאים לשמורת הבניאס, שם נראו מראות מרהיבים של זרימות בנחל הגועד ובמפל.

זרימה בבניאס, צילום: משה כהן
זרימה בבניאס, צילום: משה כהן

בתוך כך, המועצה האזורית עמק הירדן ורשות הכנרת יזמו היום טיול ייחודי של הורים וצוותי חינוך, בו השתתפו גם כ-750 ילדים מהיישובים בעמק, שצעדו על "שביל סובב כנרת".