סוף שבוע חמים במיוחד: מזג האוויר החם שהורגש היום (שבת) ברחבי הארץ לא הרתיע את רבבות המטיילים שהגיעו בהמוניהם לחופי הרחצה ופקדו את שמורות הטבע והגנים. על פי ההערכות, סגירת השמיים בצל משבר הקורונה הותירה הקיץ כמיליון ישראלים בארץ במקום שיטוסו לחו"ל.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי כ-80 אלף מטיילים פקדו במהלך השבת את הגנים הלאומיים ואת שמורות הטבע ברחבי הארץ. במסגרת הביקור, יכלו המטיילים להנות מהסיורים הראשונים ללא עלות, כחלק מקידום התיירות בארץ במסגרת שיתוף פעולה של הרשות ומשרד התיירות. בין האתרים הבולטים בקרב המבקרים נמצא אתר ירקון תל אפק עם 3,000  מטיילים, גן לאומי קיסריה, שמורת עין גדי ושמורת בניאס אליה הגיעו כ-2,000 מטיילים בכל אתר, וגן השלושה וגן אשקלון עם 1,700 מטיילים בכל אתר.

באיגוד ערים כנרת נאלצו הודיעו כי כ-38 אלף נופשים הגיעו לחופי הכנרת במהלך סוף השבוע. בשל עומס המבקרים, חופי גופרה, חוקוק צפון וצינברי, נסגרו לסירוגין בשל היעדר מקום לקליטת מבקרים נוספים, שרבים מהם הגיעו ממקומות מרוחקים. כמו כן, באיגוד קיימו פרויקט ניקיון והסברה משותף יחד עם המועצה האזורית עמק הירדן כדי להתמודד עם עומסי המבקרים. בתוואי הירדן הדרומי, דיילי הסברה הסתובבו וחילקו שקיות אשפה לנופשים והסבירו לתיירים את חשיבות שמירת ניקיון המים והטבע שסביבם.

רוחצים בכנרת (צילום:  טלי בר - עמק הירדן)
רוחצים בכנרת (צילום: טלי בר - עמק הירדן)

רוחצים בכנרת (צילום: תיירות עין גב)
רוחצים בכנרת (צילום: תיירות עין גב)

גם ברשות הטבע והגנים נאלצו לסגור מספר חופי רחצה משום שהגיעו לתפוסה מלאה. כך למשל נסגרו היום חופי פלמחים ובית ינאי, ומהרשות יצאה הודעה הקוראת לנהגים שלא להגיע לאזור. עומסים כבדים הורגשו גם בחופי רחצה בתל אביב.  

 בבת ים נסגרו חופי ים לביקור באופן מוחלט, על רקע מגמת העלייה בהיקף התחלואה בקורונה בעיר. החופים בעיר היו סגורים בין השעות 17:00-10:00, בעקבות החלטת הממשלה שהגיעה לאחר פניית ראש העירייה צביקה ברוט. ההחלטה היא חלק ממתווה שנועד לבלום את התפשטות הנגיף בעיר. המתווה כולל גם איסור על התקהלויות של יותר מעשרה אנשים במקומות סגורים, וכן איסור על התקהלות של כ-20 בני אדם במקומות פתוחים, זאת לצד תגבור משמעותי של האכיפה. 

כאמור, מזג האוויר היה חם מהרגיל לעונה, ובפנים הארץ היה חם ולח במיוחד. הטמפרטורות הללו צפויות להמשיך ללוות אותנו במהלך השבוע, ויורגשו בעיקר באזור מישור החוף. על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, ביום ראשון לא צפוי שינוי מהותי בטמפרטורות, ביום שני צפויה ירידה קלה במידות החום וביום שלישי לא צפוי שינוי. מידות החום בתל אביב מחר יגיעו ל-28 מעלות,35 מעלות בחיפה, 27 מעלות בירושלים, 36 מעלות בעין גדי, ו-34 מעלות בבאר שבע.