יו"ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין התייחס הבוקר (ראשון) לקריאות של מפלגת כחול לבן להחליפו ואיים כי "אם אוחלף - יהיו בחירות רביעיות". אדלשטיין אמר את הדברים הבוקר בראיון לגלי צה"ל. בתוך כך, יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, תקף  בחריפות את כחול לבן, ואמר לגל"צ כי הם "איבדו צלם אנוש, הם מטורפים". 

אדלשטיין התייחס לניסיונות המפלגה בראשותו של בני גנץ להחליף אותו ולהשתמש ברוב הפרלמנטרי שבו זכו בבחירות, ואמר כי "זה לא כמקובל, כי ב-22 הכנסות עד כה הקואליציה והאופוזיציה הגיעו להסכמות על בחירת היו"ר. הפעם זה לא יקרה, תתקיים הצבעה וזה חבל. אכן הכנסת תבחר את היושב ראש, ייתכן כבר בימים הקרובים. המטרה של כולנו היא שתקום סוף סוף ממשלת אחדות רחבה. בחירת יו"ר כנסת קבוע כשאין שום כיוון לממשלה זה יום עצוב, זה מסר לאזרחים שהולכים לבחירות רביעיות".

עוד אמר יו"ר הכנסת, כי "התקנון מאוד ברור, ולא בכדי הוא קובע שלפני כינון הממשלה ייבחר יו"ר הכנסת. הדברים קשורים. אי אפשר להפריד ביניהם, נכון שהיו מקרים אחרים שנבחרו אפילו בישיבה הראשונה, אבל זה כשברור מה יהיה הרכב הממשלה. אם יהיה יו"ר כנסת לעומתי, תוך חודשיים-שלושה הממשלה הולכת הביתה. לפרלמנט יש מנהל. יו"ר כנסת הוא גם מנהיג נבחר, אם מישהו מצפה שהוא יהיה קישוט שרק אומר "כן אדוני, תודה גברתי" אז הוא טועה. כולי תקווה שבימים הקרובים תקום ממשלה, ואם לא אז סימן שהמאמצים לא הצליחו, אבל אם ייבחר יו"ר אחר האזרחים צריכים להבין שהמשמעות היא בחירות רביעיות".

באשר לסוגיית בג"ץ אמר אדלשטיין כי "בג"ץ בטוח, היחס שלי לבג"ץ הוא יחס של כבוד ואני לא מבין למה משחיתים את זמנם של השופטים העסוקים אחרי שכבר הודעתי שביום שני תתקיים ההצבעה על פתיחת הוועדות. במבחן העובדות - תמיד ידעו להסתדר, ידעו לחלק את הוועדות בצורה שמשקפת את יחסי הכוחות. התוצאות מעידות על כך שהעם מחולק ולכן המוצא היחיד הוא הקמת ממשלה רחבה. אם בודקים את העובדות אז מבינים שאין סכנה לדמוקרטיה. הכנסת מתפקדת, בית המשפט העליון  מתפקד ועוד כמה שבועות השאלות האלו יישמעו לנו כמו משהו שלא היינו צריכים לשמוע".

שר החוץ, ישראל כ"ץ, התראיין לגולן יוכפז ב-103FM, ותקף גם הוא את כחול לבן: "היה ניסיון להאיץ את ממשלת האחדות, לשים את הדברים על השולחן – 'הנה הדברים, אפשר ללטש פה ושם, בואו נצא לדרך'. אם רוצים במקום זה ללכת ולהתקוטט בכנסת, להדיח את יו"ר הכנסת שלפי המתווה הזה אמור להיות מהליכוד, זאת אומרת שלא רוצים אחדות, שזאת סתם אחיזת עיניים ויש נסיגה אחורה מהדבר".