ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הערב (חמישי) ליו"ר כחול לבן בני גנץ בעקבות הדיווחים על קשריו עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בבקשה שימנע את פגישתו של האחרון עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

נתניהו נשא דברים בכנס הליכוד ברמלה ואמר לגנץ "תגיד ליועץ שלך ולחבר שלך אולמרט, במקום ללכת להפגש עם אבו מאזן - להפסיק את ההסתה".

מוקדם יותר פנתה מפלגת הליכוד בבקשה ליו"ר כחול לבן, בה הוא התבקש להבהיר "לחברו ויועצו הקרוב, אהוד אולמרט, שזה לא הזמן להיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כדי לפעול נגד 'תוכנית המאה', כי "בעת הזאת צריךלהתייצב לצידו של הנשיא דונלד טראמפ ולצד האינטרס הלאומי של מדינת ישראל - ולא לצד מי שמסית ומעודד טרור נגד חיילינו".

מפלגת כחול לבן פנתה בתגובה לראש הממשלה בנימין נתניהו וכתבה בחשבון הטוויטר שלה, "נתניהו, במקום לקשקש בטוויטר, תתמקד בהשבת הביטחון לאזרחי ישראל. תם זמנך, לך הביתה".

אהוד אולמרט. צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90
אהוד אולמרט. צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90

מוקדם יותר היום דווח בחדשות 12 כי אולמרט הודיע כי הוא מתכנן לקיים מסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר הרשות הפלסטינית, בה יביעו השניים התנגדות לתוכנית השלום של נשיא ארצות הברית.

בנאום שנשא ראש הממשלה בכנס הליכוד התייחס האחרון להסלמה במצב הביטחוני ולתפיסת המחבל שביצע את פיגוע הדריסה, במהלכו נפצעו 12 לוחמי גולני, אחד מהם באורח קשה, הלילה בירושלים.

"אמרתי היום שזה עניין של זמן עד שנתפוס את המחבל - תפסנו אותו. אני אומר לאבו מאזן: זה לא יעזור לכם. נעשה כל מה שצריך כדי להגן על המדינה שלנו, לבצר את גבולותינו, ונעשה את זה איתך או בלעדיך".

נתניהו אף רמז לתקיפה הלילה בסוריה כשסיפר "נסעתי למוסקבה, שם פגשתי ידיד נוסף שלי, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שם דברנו כמובן על הביטחון ועל המשך הפעילות שלנו. אנו כל הזמן פועלים בסוריה נגד האויבים שלנו האיראנים. לא נותנים להם להתבסס".