סוכנות הידיעות פארס ציטטה הלילה (שלישי) את מושל ביראנשהר שאמר כי בכיר במשמרות המהפכה, חאלד שוואני, נורה למוות במרכז רחוב העצמאות (אסתקלאל) במרכז העיר על ידי אלמונים. שוואני נחשב לסוכן מודיעין במשמרות המהפכה האיראניות.



יש לציין, כי האזור סובל לאחרונה מעימותים בין משמרות המהפכה לבין קבוצות חמושות השייכות למפלגות כורדיות איראניות, שמתנגדות למשטר ומתבססות במחוז כורדיסטן-עיראק.



ביולי שעבר נהרגו שלושה מאנשי משמרות המהפכה בעימותים בפרברי ביראנשהר. משמרות המהפכה השתמשו בירי ארטילרי ומל"טים, ותקפו את המוצבים של המפלגות הכורדיות שנמצאים במחוז כורידסטן עיראק, הדבר הביא לעשרות הרוגים ופצועים בהם אזרחים.



בתוך כך, מערכת בתי המשפט באיראן גזרה היום עונשי מאסר ממושכים על שתי נשים וגבר שהורשעו בריגול, גם לטובת המוסד. דובר מערכת המשפט, גולאם חוסיין איסמאעילי, אמר במסיבת עיתונאים שהנאשם עלי ג'והרי נשלח ל-12 שנות מאסר בגין ריגול לטובת המוסד. "ג'והרי הוא מרגל ציוני הקשור למוסד הישראלי", טען. "הוא יצר קשרים במדינות רבות, ניסה לקבל אזרחות של הישות הציונית, והוא העביר מידע מתחום התשתיות והמנהרות בהם הוא עובד".


לדבריו, מורשעת שניה היא אנושה אשורי, איראנית בעלת אזרחות בריטית. "אנושה אשורי נשלחה ל-10 שנות מאסר על ריגול לטובת המוסד הישראלי, ועוד שנתיים על צבירת הון בלתי חוקי", אמר איסמאעילי. המורשעות השלישית היא אראס אמירי, סטודנטית איראנית שחיה בלונדון ועבדה בסוכנות התרבות של המועצה הבריטית. היא נעצרה בשנה שעברה כשביקרה את משפחתה באיראן והורשעה בריגול ונגזר עליה עשר שנות מאסר.

בנוסף דווח, כי בעקבות האירועים האחרונים בהם ניתן למנות את התקיפה בסוריה, האיומים מלבנון ושיגורי הפצמ"ר מעזה, החליטה מדינת ישראל להדק את האבטחה על השגרירויות ברחבי העולם.