חדשות מתפרצות

מנכ"לית משרד החינוך: "הטיולים מהווים נדבך משמעותי וחשוב בתוך המערכת"

מבזק חדשות

 מיכל כהן, מנכ"לית משרד החינוך, שלחה מכתב בו ביקשה משני הצדדים, הן המורים והן התלמידים, להמשיך את הלימודים כסדרם וגם את הטיולים ולאחר מכן להמשיך בדיונים על הנושא. 

"הטיולים מהווים נדבך משמעותי וחשוב בתוך מערכת החינוך, שכן הם מהווים חלק בלתי נפרד מתהליך עיצוב דמותו של בוגר מערכת החינוך. בתוך כך, לצד מקצועות הליבה, זכו הטיולים לקבל מעמד של בכורה.

"כמו מקצועות דעת אחרים, מקנים הטיולים ערכים לימודיים, חינוכיים וחברתיים. בהיותם חווייתיים תורמים הטיולים להיכרותו של התלמיד עם נוף סביבתו וארצו באמצעות מראה עיניים ותנועת רגליים. הודות לייחודיות זו, יש בהם תרומה שלא תסולא בפז בחיזוק תחושת שייכותו של התלמיד לחברה בה הוא גדל.
 
"כאמור, אני לא מקלה ראש בנשיאת אחריותם של המורים בטיולים. אך יחד עם זאת, ברצוני לציין כי מנתוני משרד החינוך עולה, שברבות השנים מספר כתבי האישום הפליליים, אשר הוגשו בגין אירועים אלה, מסתכם במקרים בודדים בלבד. יצוין, כי הניסיון מלמד שעמידה בנהלי המשרד מונעת אסונות ואירועים חריגים בטיולים".
 
"בימים אלה עיצומי ארגון המורים נדונים בבית הדין הארצי לעבודה ואנו ממתינים להחלטתו. פניתי אל מועצת התלמידים, כפי שהצעתי לארגון המורים, וביקשתי מהם להמתין להחלטת בית הדין בנושא זה. לצערי, למרות הטיפול המקצועי, הקשוב והענייני של משרד החינוך, בכל זאת ננקטים עיצומים.

מעריב אונליין 01/01/0001 00:00
שתפו: