חדשות מתפרצות

ח"כ זנדברג דורשת ממשרד החינוך שלא יאפשר לשר בנט להופיע

מבזק חדשות

חברת הכנסת תמר זנדברג פנתה אל משרד החינוך בדרישה כי לא ייתן לנפתלי בנט, שר הכלכלה, לנאום בפני תלמידים בעקבות העימות אמש עם תלמידים, שנטשו במחאה על דבריו את האולם.

זנדברג כתבה כי "נפתלי בנט אמר עמד אתמול מול תלמידות ותלמידים ערבים ובלי בושה הסביר להם שהם חבורה של גנבים. אחר כך הוא היתמם וטען שבכלל מדובר בבעיה של אכיפה, שלא אמר ערבים, ושאין בו שמץ גזענות. זו השיטה: תתגזען ותתלהם, תלבה את הרוחות, ואז תגלגל עיניים לשמיים ותברח מאחריות. אפשר גם לאיים בדיבה על מי שהבין את המסר הברור מהדברים".

"ככה נראית גזענות פשוטה ובוטה. כך נראה שר חסר עכבות ואחריות. תארו לעצמכן/ם מה היה קורה אם שר אירופי בכיר היה עומד בפני תלמידים ומסביר להם שאי אפשר להיכנס לשכונות של יהודים כי יגנבו להם את הכסף. מה היה אז לנפתלי בנט היללן והצדקן להגיד על אותה גזענות ואנטישמיות?
אבל עזבו השוואות, האם לא מספיקה תחושת העלבון והצריבה שחשו הנערות והנערים ששמעו זאת? שדחפה אותם לצאת מהאולם לקול השתלחות נמשכת של השר ולהקתו?

"ושלא נטעה. בנט לא התכוון לפיתרון בעיות אמיתי בחברה הערבית. לא מעניין אותו הנשק הלא חוקי, הרציחות, הזנחת הרשויות או האפליה המתמשכת. הוא ידע טוב מאוד מה הוא עושה - מכה בתופי הטם-טם הכי ישנים בספר, מעליב וסונט במיעוט מוחלש ומופלה בשביל לקושש עוד כמה קולות במלחמות הימין.
בשבועות האחרונים אני מגיעה לבתי ספר רבים לפאנלים בנושאי בחירות. לצערי מועמדים שונים משתמשים בבמה שניתנה להם כדי להפיץ גזענות, הסתה ושנאה, תוך שהם מנצלים את העובדה שלפניהם קהל צעיר וצמא לשמוע.

"אבל בנט חצה את הגבול. לא יתכן שמשרד החינוך יפקיר את התלמידים להתבטאויות כאלה. פניתי אתמול למשרד החינוך בדרישה שייאסר על השר בנט להופיע בפני תלמידים עד שיחזור בו מדבריו ויתנצל".

מעריב אונליין 01/01/0001 00:00
שתפו: