חדשות מתפרצות

הילארי קלינטון: גם עם הסכם גרעין, התוקפנות האיראנית לא תיפסק

מבזק חדשות

 הילארי קלינטון, המתמודדת על המועמדות מטעם המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, אומרת כי גם אם יושג הסכם עם איראן על תכנית הגרעין שלה, "התוקפנות של טהרן לא תיפסק", והיא תמשיך להיות תומכת מרכזית של הטרור.
 
"הם ימשיכו לגרום לאי יציבות בממשלות במזרח התיכון ומחוצה לו. הם ימשיכו להשתמש בשליחיהם כמו חיזבאללה. והם ימשיכו להוות איום קיומי על ישראל", אמרה קלימטון על האיראנים באורע של קמפיין הבחירות שלה.

דבריה של קלינטון באים על רקע דיווחים על התקדמות בשיחות בין איראן למעצמות בווינה. על פי דיווחים מבירת אוסטריה, המדינות המעורבות בשיחות הגיעו להסכם לא סופי בנושא הסנקציות שהוטלו על איראן, כך אמר היום (שבת) גורם המעורה בשיחות.

על פי גורם הקשור ישירות לשיחות, הצדדים יודיעו על הסרה מיידית של הסנקציות, על מנת שאיראן תוכל להכריז על ניצחון, אולם בפועל הן יוסרו לאורך זמן ועל פי העמידה של טהרן במחויבויות שלה וכך המערב יוכל לטעון כי הן מוסרות בהדרגה, כפי שדרש.

עוד אמר הגורם, כי בנוסף להסרת הסנקציות, המערב ישחרר מיידית כספים לאיראן, במה שמכונה "מענק חתימה".

עם זאת, דיפלומטים טענו בפני רויטרס, כי המעצמות טרם הסכימו על ההחלטה אותה יביאו למועצת הביטחון של האו"ם, על מנת לאשר את הסרת הסנקציות והחזרתן מידה ואיראן לא תעמוד בהתחיבויותיה. 

רויטרס 04/07/2015 22:34
שתפו: