חדשות מתפרצות

בית הדין בהאג הורה לקיים משפט חוזר לגורמי ביטחון סרבים שזוכו מהאשמה בביצוע פשעי מלחמה

מבזק חדשות

שופטי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הורו היום (שלישי) לקיים משפט חוזר לשני גורמי ביטחון סרביים ששירתו בתקופתו של נשיא סרביה סלובודן מילושביץ', שזוכו מהאשמה בביצוע פשעי מלחמה ב-2013. ההאשמה התייחסה לתקופת מלחמות הבלקן בתחילת שנות ה-90'.

שופטי בית הדין לערעורים בהאג מצאו כי יוביצ'ה סטניציץ', ראש שירותי הביטחון של סרביה (DB) לשעבר, ופרנקו סימטוביץ', מפקד בשירות הביטחון הסרבי לשעבר, זוכו בטעות עקב פרשנות לא נכונה של החוק על ידי השופטים ב-2003. השניים, שמוחזקים במשמורת מאז הטריבונל הבינלאומי העוסק ביוגוסלביה לשעבר, הם החשודים האחרונים שאשמתם האפשרית יכולה להוכיח כי מילושביץ' הוא בעל האחריות למעשי הטבח בבוסניה ובסרביה בזמן מלחמות הבלקן לפני יותר משני עשורים.

במהלך מלחמת קוסובו הואשם מילושביץ' בפשעי מלחמה ובפשעים נגד האנושות שבוצעו בהוראתו בקוסובו. ביוני 2001 הוא הוסגר לבית הדין הפלילי הבינלאומי ליוגוסלביה לשעבר בהאג. לאחר הסגרתו, נוספו לכתב האישום אישומים במעורבותו ברצח עם שבוצע בבוסניה ובפשעי מלחמה שבוצעו בקרואטיה. משפטו נפתח ב-12 בפברואר 2002, ומילושביץ' בחר לנהל בעצמו את ההגנה, בטענה שהוא אינו מכיר בסמכותו של בית הדין. במרץ 2006, טרם סיום משפטו, נמצא מילושביץ' ללא רוח חיים בתאו בגיל 64.

סוכנויות הידיעות 15/12/2015 17:20
שתפו: