חדשות מתפרצות

הותר לפרסום: אח של אחד מחוטפי שלושת הנערים הקים חוליה לביצוע פיגועים

מבזק חדשות

הותר לפרסום, כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ושל צה״ל, נעצרה בחודש נובמבר 2015, חוליית טרור של חמאס, אשר חבריה, תושבי חברון, תכננו לבצע פיגוע ירי לעבר כביש 35, בסמוך לעיר חברון. כלי הנשק, שנרכשו לצורך הפיגוע, רובה מסוג M-16 ואקדח, נתפסו במהלך החקירה. בראש החוליה, שכאמור, כל אנשיה הינם תושבי חברון, עמד מחמד עלי קואסמה, בן 38, אשר גייס את חברי החוליה. יצוין, כי אחיו של מחמד, חסאם עלי קואסמה, היה מי שהכווין את פיגוע החטיפה והרצח של שלושת הנערים הישראלים, בחודש יוני 2014.
 
לצד מחמד קוואסמה, עמד לואי פיצל השלמון, בן 32, פעיל חמאס, כלוא לשעבר על רקע פעילות טרור בחמאס. עוד היו חברים בחוליה עאמר מחמד עויוי, בן 29 וחסאם פח'רי השלמון, בן  24, שניהם פעילי חמאס. בחקירת העצורים בשירות הביטחון הכללי, עלה כי במסגרת התכנון ביצעו קואסמה ולואי השלמון מספר נסיעות על כביש 35, במטרה לאתר את הנקודה הטובה ביותר לביצוע הפיגוע, וכן רכשו כלי נשק לצורך מימושו. 
 
עוד עלה, כי קואסמה גייס לחוליה גם סייענים לוגיסטיים, אשר אמורים היו להשיג כלי רכב גנוב, באמצעותו יבוצע הפיגוע, וכן לסייע לחברי החוליה, לאחר ביצוע הפיגוע, כשאלה יהיו מבוקשים לכוחות הביטחון.

נועם אמיר 10/01/2016 13:20
שתפו: