חדשות מתפרצות

ועדת החינוך למפעל הפיס: קמפיין ההימורים שלכם לא אחראי

מבזק חדשות

 "קמפיין ההימורים שלכם אינו אחראי. הוא משדר למהמרים שחייהם ישתנו אם ירכשו כרטיס והוא פוגע למעשה בשכבות החלשות ביותר בחברה הישראלית", כך אמרה הבוקר ח"כ מירב בן ארי מ"מ יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט לנציגות מפעל הפיס, בדיון שהתקיים בנושא "קמפיין עידוד ההימורים של מפעל הפיס". 
 
הדיון התקיים ביוזמת חה"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני)  ורועי פולקמן (כולנו). ח"כ פולקמן פתח את הדיון ואמר כי אין ספק שהקמפיין החדש של מפעל הפיס מאוד אפקטיבי, אך, אינו  אחראי כלפי הצרכנים ומעודד התמכרות להימורים. "מפעל הפיס קורא לצופים ולמאזינים להמר באחריות, אך הוא עושה זאת באופן ציני משום שלא מבצע את המהלכים הנדרשים לכך שהצרכנים אכן יהמרו באופן אחראי".  

ח"כ מירב מיכאלי הוסיפה כי מדובר על תעשייה שמכניסה מיליארדי שקלים וגורמת להתמכרות של ציבור שחלקו הגדול הוא מוחלש. "ידוע על אנשים שלוקחים את הכסף של הביטוח הלאומי, חוצים את הכביש וממלאים כרטיסי משחק עד שנגמר הכסף".  ח"כ עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)  ציין שמשפחות שלמות נהרסות כתוצאה מההימורים והוסיף שיש להגביל את כוחם של מי שמציעים הימורים חוקיים.
 
בסיום הדיון קבעה הוועדה כי ועדת החינוך מביעה מורת רוח מהקמפיין של מפעל הפיס. "אתם חוטאים למטרה עם הקמפיין שלכם ופוגעים באוכלוסייה הכי חלשה".  היא קראה למשרד התרבות והספורט ולמפעל הפיס להגיש לוועדת החינוך, התרבות והספורט את מסקנות הצוותים שהוקמו, לשם בדיקה ועיון.

אריק בנדר 13/01/2016 13:27
שתפו: