חדשות מתפרצות

השרה רגב יוזמת: דגל ישראל יונף על מוסד שייבנה במימון המדינה

מבזק חדשות

יוזמה חדשה לשרת התרבות והספורט לקראת יום העצמאות. מירי רגב הנחתה את מנכ"ל משרדה לקיים עבודת מטה שתגבש הצעה לפיה יחויבו מוסדות ומתקנים שנבנו וייבנו במימון המדינה להניף את דגל המדינה במתחם.

כך למשל, מגרשי כדורגל, אולמות ספורט, תאטראות והיכלי תרבות שנבנו במימון המדינה אם באופן ישיר על ידי משרדי הממשלה ואם באמצעות הטוטו ומפעל הפיס, יחוייבו להניף את דגל המדינה בכל מקום בארץ. גם בטדי וגם בדוחא.

לדברי רגב, "יום העצמאות ה-68 למדינת ישראל ויום הזכרון לחללי מערכות ישראל מחייבים אותנו בשמירה על ערכיה של המדינה וסמליה. לא ייתכן שהנפת הדגל במוסדות תרבות ובמתקני ספורט שנבנו על ידי המדינה יהיה נתון לשיקול דעתו של אדם כזה או אחר. המוסדות שישראל מקימה צריכים לשאת בגאון את דגלה".

המהלך שמציעה רגב הוא המשך לחוק ה"נאמנות בתרבות", היועץ המשפטי לממשלה אישר לה להמשיך לקדמו. השרה מבקשת באמצעות החוק להתנות מתן תמיכה במוסד תרבות על בסיס נאמנותו לחוקי מדינת ישראל. על פי חהוק ועדת התמיכות של משרד התרבות והספורט תוכל להחליט שאיננה מעבירה תמיכה ותקציבים למוסד שיעבור על אחד מהחוקים נגד הסתה, שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ועוד. 

דנה סומברג 09/05/2016 10:23
שתפו: