חדשות מתפרצות

אבו מאזן סירב לפגוש את הנשיא ריבלין בבריסל

מבזק חדשות

נכשלו המגעים לקיום פגישה בבריסל בין נשיא המדינה, ראובן ריבלין, לבין יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. נשיא האיחוד האירופי, מרטין שולץ, שניסה לתווך בין הצדדים, הודיע הבוקר (חמישי) לנשיא המדינה, המבקר בבריסל, כי הפגישה לא תצא לפועל מאחר ואבו מאזן לא נתן את הסכמתו. קודם לכן, הביע ריבלין הסכמה לקיום הפגישה, לאחר שנועץ בנושא עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

ריבלין ישוב היום ארצה, בתום ביקור במוסדות האיחוד האירופי, במסגרתו נשא נאום בעברית בפני המנהיגות האירופית. היום צפויה לו פגישת עבודה עם נשיא הנציבות ז'אן קלוד יונקר, והנציגה העליונה של האיחוד האירופי לחוץ וביטחון פדריקה מוגריני. אבו מאזן הגיע אמש לבריסל. מבית הנשיא נמסר בתגובה כי "הנשיא ויו״ר הרש״פ לא יפגשו בבריסל לאור סירובו של עבאס ליוזמה האירופית להפגיש בין השניים".

בנאומו אמש "היוזמה הצרפתית שאימצו מוסדות האיחוד רק לפני ימים אחדים", אמר הנשיא, "סובלת בדיוק מאותם פגמים מהותיים. הניסיון לשוב למשא ומתן לשם משא ומתן, לא רק שהוא לא מקרב אותנו לפיתרון המיוחל אלא שהוא מרחיק אותנו ממנו. חתירה זו, להסדר קבע כעת, היא כרוניקה של כישלון ידוע מראש, שרק תדחוף את שני העמים עמוק יותר לחיק הייאוש", הדגיש.
 
הנשיא מנה שלוש סיבות מרכזיות לכך: "מנהיגות פלסטינית מפוצלת בין הרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון ובין החמאס בעזה שחותר להשמדת ישראל, מצוקה כלכלית קשה אשר מערערת את היציבות ומזינה את האלימות, ולבסוף, המאפיין היסודי ביותר של היחסים בין הישראלים לפלסטינים היום, הוא חוסר האמון הטוטאלי בין הצדדים, בכל הרמות, בין ההנהגות ובין העמים". סיים הנשיא.

הנשיא התייחס בדבריו דאגה ובכאב לביקורת הנמתחת על ישראל מצד האיחוד האירופי ולתחושות המתפתחות בישראל כלפי אירופה ואמר: ״אני מרגיש שהביקורת הרבה הנשמעת על ישראל באירופה נובעת בין היתר מחוסר הבנה וחוסר סבלנות. גם בישראל מתפתח חוסר סבלנות", הזהיר הנשיא. ״יש כאלה המפתחים כעס ותסכול כלפי מהלכים אירופאים, כלפי מה שהם חווים כביקורת לא הוגנת לפרקים ואף נגועה בפטרונות, ובסטנדרט כפול".
 
"ישראל מוכרחה בראש ובראשונה להישאר בית לאומי, מקלט בטוח לעם היהודי. כבדו את שקול הדעת הישראלי גם כאשר הוא שונה משלכם, כבדו את הריבונות הישראלית ואת התהליך הדמוקרטי שבו מתקבלות הכרעותיה, כבדו את נחישותה וחובתה של ישראל להגן על אזרחיה. עבורנו זהו צו שאין קדוש ממנו", הוסיף הנשיא.
 
בסוף נאומו איחל הנשיא ריבלין לתושבי אירופה המוסלמים ולמאמינים המוסלמים ברחבי העולם כולו החוגגים את הרמדאן "רמדאן כרים".

אריק בנדר 23/06/2016 10:24
שתפו: