חדשות מתפרצות

גורמים בסביבת בנט: הפעולות שנקטו רה"מ ושר הביטחון לא יעצרו את הטרור הוויראלי

מבזק חדשות

שוב עימות בין בקבינט המדיני-ביטחוני. גורמים בסביבתו של שר החינוך נפתלי בנט יוצאים נגד ההחלטות שקיבלו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן בעקבות הפיגועים האחרונים, בהם נרצחו הלל יפה אריאל ז"ל ומיכאל מרק ואומרים שהן אינן מספיקות. "הפעולות כרגע הן מעטות מדי ומאוחרות מדי ולא יעצרו את הטרור הוויראלי", טענו הגורמים. הדברים נאמרו לפני תחילת ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני, המתכנס בשעה זאת.

בין ההצעות המדוברות: אישור בניית 42 יחידות דיור בקריית ארבע, סגר נרחב כל חברון וסביבתה, תגבור הגזרה בשני גדודים של חטיבת הצנחנים וגדוד מחטיבת גולני. שלילת כל היתרי העבודה של תושבי כפר בני נעים שממנו יצא המחבל שביצע את הפיגוע בקריית ארבע, וכן המחבלת שניסתה לבצע פיגוע דקירה במערת המכפלה וקיזוז של מלוא הסכום שהרשות הפלסטינית מעבירה למחבלים ולבני משפחותיהם. 

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ביקר הערב במקום פיגוע הירי שארע אתמול ליד חברון ובו נרצח מיכאל מרק. הוא הדגיש כי כרגע המשימה העיקרית היא לתפוס את החוליה שביצעה את הפיגוע אתמול. ואמר כי ביומיים האחרונים ננקטו צעדים קשים שלא ננקטו כבר זמן רב על-מנת להרתיע ולמנוע פיגועים נוספים, כשחלק מהצעדים הם צעדים צבאיים הכוללים כתר על 700 אלף איש באזור חברון, גלי מעצרים, הריסת בתי המחבלים והכנה להריסת בנייה בלתי חוקית ביו״ש, חלק צעדים מנהליים הכוללים שלילת היתרי עבודה של כל הכפר בבני נעים וצעדים מדיניים הכוללים קיזוז הכספים שמעבירה הרשות הפלסטינית, לאסירים ולמשפחות המחבלים מהכספים שמעבירה לה ישראל. 

"בנוסף, אישור הבנייה של 42 יחידות דיור בקריית ארבע יהווה מסר חשוב שכל פיגוע רק יחזק את ההתיישבות היהודית ביו״ש. כל אלו הם חלק משורת פעולות שננקטות, כגון אי-החזרת גופות מחבלים ופעולות נוספות שינקטו למלחמה בלתי-מתפשרת בטרור", אמר השר ליברמן.
 

"לא יסתפק בתגובה רפה ומיושנת"


מקורביו של שר החינוך אומרים כי מדובר במיחזור החלטות ישנות מלפני שנה וחצי. "ניכר שהמחבלים אינם מורתעים ואינם פוחדים מאיתנו. בעוד אנו אבלים, משפחות הרוצחים חוגגות ועתידות לקבל משכורת חודשית גדולה. יש כאן טרור ויראלי מסוג חדש הדורש פעולות חדשות. המשך בפעולות המיושנות לא יבלום את הטרור. הגיע הזמן לשינוי כיוון רדיקלי". לדבריהם, השר בנט לא יסתפק בתגובה רפה ומיושנת והוא יציג בקבינט את תכניתו המקיפה לבלימת גל הטרור הוויראלי. 

טרם כניסת השבת אמר בנט כי הדרך להתמודד עם אותו "טרור ויראלי" היא פגיעה מיידית בסביבת המפגע, הכוללת את גירוש המשפחה בתוך איו"ש, הריסת ביתה ומנגד קידום בנייה מסיבית בקריית ארבע.

בין יתר כוללת התכנית את הדרישה למנוע את השימוש בפייסבוק ובאינטרנט בכל מרחב הר חברון, כפעולה מניעתית, זאת מכיוון שלטענתו הפייסבוק הוא כלי ההסתה המרכזי בגל הטרור הויראלי. עוד דורש בנט עריכת מעצרים רחבי היקף: "לעצור את כל פעילי חמאס ביוש כמו שבוצע ב'שובו אחים' ולעצור מחדש את משוחררי שליט שעברו עבירות בשנתיים האחרונות".

לדברי בנט, נדרשת גם פעולה צבאית: "יש לחדש פעילות צבאית מלאה של צה"ל בשטחי A ו-B, לבצע "מיני חומת מגן" על אזור הר חברון ולעצור תנועה פלסטינית על כביש 60". לדברי בנט רק פעולה דרסטית תבלום את גל הטרור הויראלי. "אסור להמשיך באותה מתכונת מן העבר, חייבים להחליף דיסקט". 

גם השר לביטחון פנים גלעד ארדן יצא נגד פייסבוק. בראיון בתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, תקף ארדן את הרשת החברתית ואת מייסדה מרק צוקרברג: "פייסבוק מחבלת במאמצי המשטרה ללכוד מחבלים. "דם ההרוגים על ידיו של צוקרברג. קורא לאזרחים למרוד בפייסבוק".

 
דנה סומברג 02/07/2016 22:37
שתפו: