חדשות מתפרצות

זועבי: "כבל הוא פוליטיקאי קטן; חושב שאני מטרה נוחה, אך הוא טועה"

מבזק חדשות

חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) מגיבה להצעה של חבר הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני) להחרים דיונים בכנסת בהשתתפותה בעקבות דבריה במליאת הכנסת בהם כינתה את חיילי צה"ל "רוצחים".
עימותים במליאת הכנסת

זועבי אמרה כי הוא "פוליטיקאי קטן". הוא ושאר הפוליטיקאים קטנים כועסים, כי מדובר לא רק בחנין זועבי, הנאבקת בגזענות הפשיסטית, אלא בפעילים רבים למען צדק, חירות ושלום מהעולם כולו. העולם הנאור נגד הגזענות הישראלית, שכבל, ליברמן, חזן ונתניהו הם נציגיה המובהקים כיום".

לדבריה, מוזר מאוד שפרלמנט שלם מתעסק בחברת כנסת "משקרת והורסת את הדו-קיום". "עד כמה איתן אותו דו-קיום, שחברת פרלמנט אחת יכולה להחריבו? כמה חסון מעמדו הציבורי של "הצבא המוסרי", שעדותה של חברת כנסת אחת יכולה לערערו?"

"כנראה שהבעיה איננה רק עם חנין זועבי", הוסיפה חברת הכנסת, "ישראל רודפת אחרי כל מפגין נגד אכזריות השלטון, ומתאכזרת אפילו למי כותבת סטטוס ואף אחרי בעל פייסבוק בעצמו. לא ניתן ליישב את הסתירה בין תדמיתה 'הדמוקרטית' לבין התנהלותה הגזענית בפועל. לא ניתן, וכל האקרובטיקה המילולית לא תעזור להסתיר סתירה זו".

עוד אמרה חברת הכנסת, כי "בעייתם של הכבלים למיניהם היא שהם הבינו שלא ניתן עוד להתנהל בגזענות ושאחרים לא יגלו זאת, יחשפו זאת ויענישו אותם בשל כך. כבל חושב שזועבי מטרה נוחה, אך הוא טועה. לא כך, קל להכתיר כנסת זו כמלכת הפרלמנטים הפאשיסטיים. וחה"כ כבל בעצמו מספק עוד כלים לכך".

"חושב שזועבי מטרה נוחה, אך הוא טועה". ח"כ כבל. צילום: מרק ישראל סלם

וזועבי ממשיכה: "למרות כל ההסתה והאווירה המורעלת, מטרתי הייתה ועודנה לייצג חזון דמוקרטי לאומי, חזון של צדק ושחרור מדיכוי, כיבוש וגזענות. חזוני מציב אלטרנטיבה הומנית דווקא מתוך הסבל היומי שלנו, מתוך המציאות האלימה של הפקעת הקרקעות והריסת הבתים למאבק בעד חינוך וששוויון ולמימוש החזון של מדינת כל אזרחיה, תוך מאבק נגד הכיבוש, המצור והרצח ובעד זכויותיו לאומיות של עמי הילידי".

לדבריה, התקדים של ההתייחסות אלי בכנסת מבליט את עומק המשבר של האליטות הפוליטיות בישראל על גווניהן".

"התחלת הפתרון של השינוי נמצאת באי נורמליזציה מוחלטת של הגזענות והפשיזם והפרה של אווירת הנורמאלית המדומה בישראל, אותה התנהלותי בכנסת מאתגרת. ועל כן, המשימה של כל מי שרוצה לשנות מציאות זו, היא לא להעניק אווירה נוחה ונורמלית לגזענות. להפך, את הגזענות יש להוציא מהנורמה והשגרה".

"איתן כבל ממפלגת המחנה הציוני קורא להחרים אותי כשאני מדברת במליאה. ובכן לדבר את הכיסא הריק טוב יותר מאשר לדבר אל המצפון הריק של כבל ודומיו", סיימה זועבי את תגובתה. 

אריק בנדר 05/07/2016 13:43
שתפו: