חדשות מתפרצות

הקצינה שהסתערה לעבר המחבל: "לא הייתי שם לבד"

פיגוע דריסה בירושלים

סגן מאיה פלד, מפקדת צוות מבה"ד 1 שחזרה היום (שני) את הרגע בו הסתערה על המחבל שביצע אתמול את פיגוע הדריסה בירושלים. "הייתי עם הצוערים. התחלנו להכניס את התיקים, ואז אמרתי שאני לא רוצה לעכב את הפלוגה, אמרתי שאני אשים את המעיל שלי עכשיו, עמדתי בשני המושבים הקדמיים, תוך כדי הם המשיכו להעמיס את התיקים, ואז ראיתי את המשאית נכנסת במדשאה, באוכלוסיה, הוא נסע קדימה, ונסע אחורה".

לדבריה, ידענו שזה פיגוע ברגע שהוא לקח רוורס. "הכנסתי את המחסנית, שמעתי יריית נטרול מהצוערים או מהמפקדים, הבנו שהמחבל בחיים ושיש סכנה, ירדתי למדרגה האחרונה, ויריתי לחלון של המחבל. היה לנו מעגל היקפי ממש ממש טוב, גם אם מולי היו צוערים שירו ואבטחו מקדימה ומאחורה, אני חושבת שהיה אירוע קשה, נפגעו המון אנשים, אבל ברגע שהבנו שהוא חוסל, רצנו לטפל בנפגעים".

 
"עמדתי בצורה מקבילה למחבל, בערך 90-80 מטרים ממנו. וידאתי מול מפקד אחר שהוא מנוטרל, משם כבר החלו לטפל בפצועים. המזל הוא שיש הרבה צוערים שהם חובשים ורופאים, והם תפעלו את האירוע בצורה מדהימה, גם מד"א הגיעו מהר מאוד ועזרו לנו לטפל".

"לא חשבתי על אלאור אזריה"
 
פלד מספרת כי המקרה של אלאור אזריה לא עלה לה לראש. "כל מי שהיה במיקום הנכון, פעל בשטח ולא חשב על זה לדעתי". לדבריה, הביקורת על כך שחיילים ברחו מהזירה אינה נכונה: "אני לא מסכימה עם הטענות שחיילים ברחו. היו שם הרבה נשקים וצוערים, אני לא צריכה שכולם יכוונו ויירו. יש שם ירי אחד על השני, זה היה יכול להיגמר באסון. אם רואים מחבל נוסע, אתה תברח. רק אנשים בזווית מסוימת יכלו לירות. הביקורת היא לא נכונה, הדרך שהאירוע הזה תופעל הייתה הכי טובה שיש. אני מאוד שלמה עם הדרך שזה קרה". 
  "כל הצוערים שנהרגו היו בפלוגה שלי", המשיכה הקצינה. "בגלל זה הריכוז היה כל כך גדול. הם לא מהצוות שלי, אבל הכרתי אותם אישית. אני חוזרת עכשיו מהלוויה של שירה צור ז"ל, וזאת אבידה מאוד קשה. הם היו מטובי בנינו, הם היו מדהימים. הייתי שמחה לנצל את האירוע הזה לחזק את המשפחות. עדיין לא יצא לי לדבר עם כולם. אנחנו מעריכים את הילדים שלכם. חוץ מהצוערים, יש את יעל, שהיא קצינת חינוך, אבל היא ליוותה אותנו, הכרתי אותה לפני כן, היא ביקשה לעלות איתנו על האוטובוס". 
 
"לא אמרתי לעצמי איזה כיף, ניצלו חיי, אלא חשבתי איך לסיים את האירוע", אמרה פלד. "רק בדיעבד חשבתי על זה שאולי זה היה יכול לקרות גם לי. אנחנו מתורגלים לענייני פיגוע, אנחנו יוצאים לסדרת חינוך (סד"ח) פעם במחזור, והצוערים האלה היו כבר בשבוע שטח, ויודעים איך לתפעל את הנשקים, אנחנו באמת מתדרכים ומדברים על הכוננות, כמובן שלא חשבנו שזה יכול לקרות במצב כזה, אבל כולם מתודרכים, וכולם מקבלים כלים טובים לאירועים כאלה".


דבריה של פלד באים בעקבות הביקורת שנשמעה בעקבות הסרטון של הפיגוע, בו נראו רבים מהצוערים בורחים מהזירה. אתמול סיפר אחד הצוערים, ת', על רגעי ההסתערות לעבר מהחבל. "היינו בסיור של הצוות, עמדנו בתצפית לעבר ירושלים כשפתאום שמענו בום. כשהסתובבנו ראינו משאית שעלתה על אבני שפה ופגעה בכמה צוערים. חשבנו שזאת תאונה אבל כשראינו שהנהג לא עצר הבנו שזה פיגוע. רצנו לעבר המשאית הכנסתי מחסנית, דרכתי נשק וביצעתי ירי".


יפעת פלד, אמה של הקצינה, זעמה הבוקר על ההשוואה שעושים פוליטיקאים למקרה אלאור אזריה. יפעת ספרה הבוקר לליאת רון ברדיו צפון שבתה נפגעה מהירי ושהיא סובלת מפגיעה קלה בשמיעה ונשארה להשגחה בבית החולים. במהלך הראיון יצאה פלד כנגד כל ההשוואות שמנסים לעשות בתקשורת עם מקרה אלאור אזריה. 
 
"הבת שלי שנה שנייה בקבע, ארבע שנים בצבא. עברה עשרות מטווחים ואימונים והיא ידעה בדיוק מה היא עושה ותפקדה בדיוק כמו שדרשו ממנה ועשתה כל מה שלמדה לעשות", אמרה האם. "היא עבדה לפי הוראות פתיחה באש והיא יודעת בדיוק להבדיל בין מחבל מנוטרל ששוכב 11 דקות על הקרקע לבין מחבל שעוד רגע פוגע בחיילים שלה ובגלל זה היא תפקדה כמו שצריך וכל הצוות שלה תפקד כמו שצריך ואין קשר לאלאור אזריה".
 
בנוסף,תקפה האמא את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נתניהו בחר להתקשר למשפחה של אלאור אזריה כשקרה המקרה, והוא ירה במחבל מנוטרל. קיבלתי טלפונים ופניות כמעט מכל הפוליטיקאים חוץ מביבי. יאיר לפיד וסתיו שפיר, כולם מתקשרים לחזק אותנו ולחזק את מאיה. ביבי מצא לנכון להתקשר לאותה משפחה שהילד שלהם מרוב התלהמות שקיבל בבית או מרוב הסתה ירה במחבל על הרצפה, ולא להתקשר לבת שלי שסיכנה את החיים שלה וירתה במחבל בזמן אמת לפני הוראות פתיחה באש כמו שצריך והצילה הרבה מאד אנשים".

נועם אמיר 21/09/2022 10:42
שתפו: