חדשות מתפרצות

ארגון זכויות אדם סורי: יש לנו "מידע מאומת" שמנהיג דאעש חוסל

מבזק חדשות

ארגון "מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם" דיווח היום (שלישי) כי בידיו "מידע מאומת" ביחס לכך שמנהיג ארגון דאעש, אבו בכר אל בגדאדי, חוסל על אדמת סוריה. "יש בידינו מידע מאומת ממנהיגים, כולל אחד מהדרג הראשון, במזרח מחוז דיר אל זור ביחס למותו", אמר ראש הארגון רמי עבד אל רחמן, שמסר כי המקורות דיווחו לארגונו שאל בגדאדי נהרג, אבל לא פירטו מתי בדיוק. יש לציין כי הארגון ידוע כאמין בדיווחיו.

הדיווח זכה לחיזוק לאחר שערוץ הטלוויזיה העיראקי "א-סומרייה" ציטט מקור עיראקי בכיר במחוז נינוא, שאמר כי ארגון המדינה האסלאמית הודיע בקצרה שמנהיגו אבו בכר אל בגדאדי נהרג, וכי "נודיע על החליפה החדש בקרוב". הארגון אף קרא ללוחמיו "להמשיך להיות איתנים במוצביכם".

חיילי צבא עיראק חוגגים את הניצחון במוסול. צילום: רויטרס

יש לציין, כי גורלו של מנהיג ארגון המדינה האסלאמית לוט בערפל, וקולו לא נשמע זמן קצר לאחר התחלת המערכה לשחרור מוסול מידי ארגון המדינה האסלאמית. לאחרונה, בעת דרשה באחד המסגדים, הזכיר אחד המקורבים את שמו ובכה, מה שהוסבר כהכרה במותו. גם רוסיה ואיראן הודיעו "בסבירות גבוהה" שהוא נהרג, אך סוכנות הידיעות של הארגון "אעמאק" הכחישה את הדיווחים.

כזכור, אל בגדאדי נראה לאחרונה בפומבי ביוני 2014, כאשר הכריז על ח'ליפות אסלאמית במסגד אל-נורי בעיר מוסול בעיראק, אשר שוחררה השבוע על ידי צבא עיראק, זאת לאחר שמסגד אל-נורי פוצץ על ידי ארגון המדינה האסלאמית בחודש שעבר.

מוסול. נותרה הרוסה לאחר סיום הקרבות. צילום: רויטרס

לאחר הדיווח צייץ נשיא ארה"ב דונלד טרמאפ בחשבון הטוויטר הרשמי שלו: "ניצחונות גדולים על דאעש!". מנגד, דובר הפנטגון  מסר כי אין בידיו מידע שיאשר את הדיווחים על מותו של אל בגדאדי. יועצו של טראמפ, סבסטיאן גורקה, אמר גם הוא בראיון לרשת "פוקס ניוז" כי אינו יכול לאשר את הדיווח על מותו של אל בגדאדי. "אנחנו לוקחים כל דיווח כזה בעירבון מוגבל", אמר גורקה, "אנחנו נוודא זאת. נסתכל על המודיעין שבידינו וניתן הצהרה כאשר יהיו בידינו כל העובדות".
בתוך כך, ראוי להזכיר כי זוהי לא הפעם הראשונה שבה מדווח כי אל בגדאדי נהרג, כאשר בחודש שעבר טען משרד ההגנה של רוסיה כי אל בגדאדי חוסל בתקיפה אווירית בעיר ראקה שבסוריה.

מעריב אונליין 11/07/2017 16:43
שתפו: